Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Verkiezingen 22 november

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Als ik dit plaatje zie dan vraag ik me serieus af hoe de situatie dan geweest zou zijn als er niets gedaan wordt aan klimaatverandering.
Of van de andere kant denk ik "er wordt iets aan klimaatverandering gedaan. Ja, We maken het erger".

Als je iets zeer complex gaat terugbrengen tot 1 grafiekje, dan verlies je 99,9% van de informatie.
 
  • Disagree
Reactions: ToTheStars
Wij hebben een andere norm ten aanzien van beschaafd. Iedereen en zijn moeder dom noemen die het niet met je eens is, is vooral een enorm zwaktebod.
We noemen zo een mensen niet dom omdat ze het niet eens met ons zijn. We noemen zo een mensen dom omdat ze dom zijn.

Zie ook klimaatnegationisten, holocaust-deniers, covid-deniers, EV-tegenstanders, ...

Er komt geen logisch woord uit omdat ze het hele plaatje niet zien. Vroeger bleef het nog beperkt tot de eigen bruine kroeg, tegenwoordig heb je die verbale diarree op alle media.

Of wacht jij ook op de waterstofauto?
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Een van dé issues die ik zo verschrikkelijk vind is dat klimaatmaatregelen consequent geframed zijn als iets negatiefs, iets wat ons alleen maar geld kost en wordt opgedrongen door ‘links’.

Er is totaal geen aandacht voor de aanjagende en positieve effecten van een energietransitie, qua innovatie, werkgelegenheid en uiteindelijk een schone circulaire economie waar energie gecreëerd wordt in plaats van geëxtraheerd.

Ik ben bang dat ik naast techno-optimist nu helaas ook darwinistisch pessimist ben.

Dit zal ongetwijfeld ook zijn weerslag hebben op Europa als geheel en ik hou mijn hart vast voor de verkiezingen van het Europees Parlement volgend jaar.
 
Wij hebben een andere norm ten aanzien van beschaafd. Iedereen en zijn moeder dom noemen die het niet met je eens is, is vooral een enorm zwaktebod.

En als je de politiek in de VS echt volgt, hoe heb je dan gemist dat Trump in 5 vd 6 swing states duidelijk op voorsprong staat?

Kijk, ik heb geen glazen bol, maar op dit moment ziet het er enorm somber uit voor de Democraten…
iedereen dom noemen is in ieder geval beter dan onterecht claimen dat ze liegen, niet heel veel beter maar wel beschaafder (en dommer trouwens :) dat blijkt ook) .
Sander S heeft wat mij betreft zn geloofwaardigheid trouwens opgegeven door de reclames die hij doet, die matchen zo niet met wat hij volgens mij claimt te zijn dat dat niet grappig meer is.
 
Een van dé issues die ik zo verschrikkelijk vind is dat klimaatmaatregelen consequent geframed zijn als iets negatiefs, iets wat ons alleen maar geld kost en wordt opgedrongen door ‘links’.

Er is totaal geen aandacht voor de aanjagende en positieve effecten van een energietransitie, qua innovatie, werkgelegenheid en uiteindelijk een schone circulaire economie waar energie gecreëerd wordt in plaats van geëxtraheerd.

Ik ben bang dat ik naast techno-optimist nu helaas ook darwinistisch pessimist ben.

Dit zal ongetwijfeld ook zijn weerslag hebben op Europa als geheel en ik hou mijn hart vast voor de verkiezingen van het Europees Parlement volgend jaar.
Het probleem is dat op dit moment heel veel mensen in hun portemmonee voelen dat het leven duurder geworden is. Iedereen heeft daar last van. Iedereen kent wel iemand die geen huis/kamer kan vinden.

Als je dan een zondebok bied voor die issues dan ga je stemmen krijgen

- leven is duurder --> komt van al die onzin die we voor het klimaat doen (niet waar maar het klinkt geloofwaardig)
- Geen huizen/kamers --> komt van alle buitenlanders (ook al niet waar maar klinkt ook weer geloofwaardig)


Geen hond heeft het meer over stef blok die claimde dat de woningmarkt in NL af was. Geen hond kijkt terug en ziet dat we in de afgelopen jaren alsmaar een woningtekort hadden, als je niet bijbouwt ga je dat niet oplossen.

Niemand kijkt terug en zegt waar we het in de afgelopen jaren zelf hebben laten liggen als nederland. Waarom niet? omdat alle partijen daar bij aanwezig waren en het antwoord op die vraag dus gelijk zorgt voor zwakheid.

Met de huidige uitslag moet PVV maar gaan laten zien wat ze waard zijn, mijn stem op D66 laat zien dat mn hart daar niet ligt maar als bijna 25% van de nederlandse kiezers denkt dat de messias van vandaag Wilders is en niet Omzicht dan moeten we maar kijken waar dat toe gaat leiden.

Democratie is de zwakste van alle bestuursvormen. Het is de enig bestuursvorm die je zonder een revolutie kapot kunt maken, PVV is op het randje van het kapotmaken (de interne organizatie van de PVV is totaal antidemocratisch). we moeten er zuiniger op zijn!
 
We noemen zo een mensen niet dom omdat ze het niet eens met ons zijn. We noemen zo een mensen dom omdat ze dom zijn.

Zie ook klimaatnegationisten, holocaust-deniers, covid-deniers, EV-tegenstanders, ...

Er komt geen logisch woord uit omdat ze het hele plaatje niet zien. Vroeger bleef het nog beperkt tot de eigen bruine kroeg, tegenwoordig heb je die verbale diarree op alle media.

Of wacht jij ook op de waterstofauto?
Ik heb Schimmelpenninck vaak kunnen betrappen op onwaarheden en ik volg hem niet eens. Moet ik hem dan maar meteen dom noemen? Schimmelpenninck en jij weten helemaal niet of er achter een bepaalde tweet een minder intelligent persoon steekt.

Hij noemt vandaag ook EM een 'enge gek'. Feit of mening? Ik denk het laatste.

Ook jouw laatste vraag zegt wel wat over jouw opstelling. Ik vind de stijl van Schimmelpenninck niet het toppunt van correctheid en dus ga je uit het niets suggereren dat ik wel iets zie in de waterstofauto??? Dat is bizar, niet een manier om constructief in gesprek te komen en bovendien had je middels de zoekfunctie kunnen zien dat ik al heel vaak en langdurig hier heb aangegeven dat de waterstofauto het niet gaat redden en waarom.
 
  • Like
Reactions: Menabe
Geen hond heeft het meer over stef blok die claimde dat de woningmarkt in NL af was.
Deze suggestie dat Stef Blok de problemen op de woningmarkt in Nederland heeft veroorzaakt is onwaar. Het probleem zit veel dieper en is buitengewoon veelzijdig. Waarbij de kiem ruim is gelegd voordat Stef Blok aan de knoppen kwam te zitten.

Maar goed, dat krijg je dus met complexe problematiek en oneliners. ;)
 
Waar doel je nu op?
De in mijn ogen duidelijke hobby van een aantal van onze rechtsere politici en opiniemakers om de waarheid neer te zetten als een leugen en daar een eigen waarheid tegenover te zetten die controleerbaar een leugen is.
(voor alle duidelijkheid dus niet jouw bericht, maar op de verschillende tactieken die links en rechts in mijn ogen in de media gebruiken)
 
Deze suggestie dat Stef Blok de problemen op de woningmarkt in Nederland heeft veroorzaakt is onwaar. Het probleem zit veel dieper en is buitengewoon veelzijdig. Waarbij de kiem ruim is gelegd voordat Stef Blok aan de knoppen kwam te zitten.

Maar goed, dat krijg je dus met complexe problematiek en oneliners. ;)
MIjn suggestie is niet dat Blok ze veroorzaakte, mijn suggestie is dat die problemen er al heel lang zijn en tenminste 1 keer volledig onterecht neergezet zijn als niet meer bestaand.
 
De in mijn ogen duidelijke hobby van een aantal van onze rechtsere politici en opiniemakers om de waarheid neer te zetten als een leugen en daar een eigen waarheid tegenover te zetten die controleerbaar een leugen is.
(voor alle duidelijkheid dus niet jouw bericht, maar op de verschillende tactieken die links en rechts in mijn ogen in de media gebruiken)
Ben blij dat je op het eind links en rechts zegt. Want helaas zijn ook linkse politici niet bang van een keertje jokken. Bv Timmermans met zijn beschuldiging dat het vorige kabinet niets had gedaan aan klimaat, waar Jetten terecht boos over was.
 
Ben blij dat je op het eind links en rechts zegt. Want helaas zijn ook linkse politici niet bang van een keertje jokken. Bv Timmermans met zijn beschuldiging dat het vorige kabinet niets had gedaan aan klimaat, waar Jetten terecht boos over was.
Damn ben ik weer voor meerdere uitleg vatbaar geweest :). Net als bij Blok.

Ik bedoelde Linkse politiek & opinimakers hebben de neiging de kwalificatie dom te gebruiken (hetzij vergoeilijkend, ze weten niet beter, hetzij paternaal)
Rechtse politiek & opinimakers hebben de neiging om leugenachtige tactieken te gebruiken (hetzij versimpeling, hetzij schuld ergens anders leggen dan ie duidelijk ligt)

Uiteraard is het niet zo dat geen enkele rechtse rakker de domheids tactiek gebruikt en net zo goed gebruiken de linkse rakkers ook de leugen tactiek maar gemiddeld genomen zie ik bovenstaand verschil

<edit>Oh en for the record. ik vind BEIDE tactieken verwerpelijk!! relatief vind ik dom net iets minder erg dan liegen maar dat is echt maar marginaal </edit>

Zoals je ziet heb ik voor beide globale voorbeelden neergezet. Ik hoop dat ik nu duidelijk geweest ben..... (ander ga ik als linkse rakker jouw nog moeten beschuldigen van domheid en van het bewust mijn woorden verdraaien :) :) )
 
Last edited:
MIjn suggestie is niet dat Blok ze veroorzaakte, mijn suggestie is dat die problemen er al heel lang zijn en tenminste 1 keer volledig onterecht neergezet zijn als niet meer bestaand.
Ik ben zelf als politiek bestuurder verantwoordelijk geweest voor onder meer volkshuisvesting en ik weet nog dat ik rond 2008/2009 met open mond aan het luisteren was naar ambtenaren die bloedserieus aan het vertellen waren dat er teveel woningen waren, want in de nabije toekomst zou de vraag gaan dalen.

Ik ben daar toen tegenin gegaan met onderbouwing, maar de rest van de zaal (overige ambtenaren en politieke ambtsdragers) vonden mij maar een raar figuur (dat ontken ik niet…) die durfde om de experts tegen te spreken.

Mijn indruk die ik daar kreeg is dat heel bewust is aangestuurd op te weinig bouwen, vanuit wensdenken en verschillende politieke idealen voor wie dit allemaal prima in het straatje paste. Waarom zou je dan ook doorvragen?

Zie ook Hugo de Jonge die van alle kanten wordt gewaarschuwd dat zijn beleid averechts gaat uitpakken en totaal niet van zijn lijn af te brengen is.

Dat inmiddels de helft van de stemmen proteststemmen lijken te zijn is dan ook wel prima te begrijpen vimd ik.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: OttoR and Rutgere
Damn ben ik weer voor meerdere uitleg vatbaar geweest :). Net als bij Blok.

Ik bedoelde Linkse politiek & opinimakers hebben de neiging de kwalificatie dom te gebruiken (hetzij vergoeilijkend, ze weten niet beter, hetzij paternaal)
Rechtse politiek & opinimakers hebben de neiging om leugenachtige tactieken te gebruiken (hetzij versimpeling, hetzij schuld ergens anders leggen dan ie duidelijk ligt)

Uiteraard is het niet zo dat geen enkele rechtse rakker de domheids tactiek gebruikt en net zo goed gebruiken de linkse rakkers ook de leugen tactiek maar gemiddeld genomen zie ik bovenstaand verschil

Zoals je ziet heb ik voor beide globale voorbeelden neergezet. Ik hoop dat ik nu duidelijk geweest ben..... (ander ga ik als linkse rakker jouw nog moeten beschuldigen van domheid en van het bewust mijn woorden verdraaien :) :) )
Ik vrees dan toch echt dat je gekleurd waarneemt. Ik zie het aan beide kanten en hoe extremer links of rechts hoe extremer de leugens/halve waarheden/verdraaiingen.

Maar goed, ik ben dan ook een centralist.
 
Ik vrees dan toch echt dat je gekleurd waarneemt. Ik zie het aan beide kanten en hoe extremer links of rechts hoe extremer de leugens/halve waarheden/verdraaiingen.

Maar goed, ik ben dan ook een centralist.
zou kunnen. Ik zie mezelf als links van het midden en heb een broertje dood aan eigenlijk alle vormen van extremisme (van religie tot politiek). Maar zijnde links van het midden zou kunnen betekenen dat ik die iets meer speelruimte geef.
 
Ik citeer de Terms of Service van TMC:

"TeslaMotorsClub.com is not the place for debate on religion, sex, politics, or other such controversial posts."

Er zijn goede redenen waarom de admins (eigenaren) deze regel hebben ingesteld en het niveau van dit draadje heeft dat maar weer eens bewezen. Een slotje erop dus. Voor een verdere voortzetting van het gekibbel raad ik X/Twitter aan.
 
Status
Not open for further replies.