Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4 jaar M3, wat gaan we doen?

This site may earn commission on affiliate links.
Dacht ook dat mijn model 3 stil was
Uit welk jaar is jouw model 3? Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van bezitters van recente model 3’s. Ander is het appels met peren vergelijken….

Een paar voorbeelden: de nieuwere model 3 (2021 en later ofzo?) heeft dubbelglas voor, een soort spoilertje onder de voorklep om de wind anders over de voorruit te geleiden en vast nog wat zaken.
 
  • Like
Reactions: Jasper2020
Uit welk jaar is jouw model 3? Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van bezitters van recente model 3’s. Ander is het appels met peren vergelijken….

Een paar voorbeelden: de nieuwere model 3 (2021 en later ofzo?) heeft dubbelglas voor, een soort spoilertje onder de voorklep om de wind anders over de voorruit te geleiden en vast nog wat zaken.
In ieder geval niet die uitvoering anders was mijn 3 ook stiller geweest ;)

Had een model 3 LR uit mei 2019. En qua range haast geen verschil.
 
  • Like
Reactions: inactive
Zegt helemaal niets, met een keertje helemaal leeg rijden en dan vol laden (bms calibreren) heb je er zo weer een paar kilometers bij.
De degradatie is niet buiten verwachting dus veel zal er niet bijkomen.
En we hebben het hier sowieso over een schatting dus ik zie je probleem niet zo of ik nu 460 of 470 zou hebben 🤷‍♂️. Volgens mij heb ik diegene die een vraag gesteld heeft geantwoord.
 
  • Like
Reactions: inactive
De degradatie is niet buiten verwachting dus veel zal er niet bijkomen.
En we hebben het hier sowieso over een schatting dus ik zie je probleem niet zo of ik nu 460 of 470 zou hebben 🤷‍♂️. Volgens mij heb ik diegene die een vraag gesteld heeft geantwoord.

Ook geen probleem hoor, ik geef alleen aan dat de afgelezen range niet zoveel zegt, that’s all.
 
Last edited:
Uit welk jaar is jouw model 3? Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van bezitters van recente model 3’s. Ander is het appels met peren vergelijken….

Een paar voorbeelden: de nieuwere model 3 (2021 en later ofzo?) heeft dubbelglas voor, een soort spoilertje onder de voorklep om de wind anders over de voorruit te geleiden en vast nog wat zaken.
Q2 2021 m3 LR met dubbelglas hier. De auto is echt stiller dan de 2019.
 
  • Like
Reactions: inactive
Uit welk jaar is jouw model 3? Ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen van bezitters van recente model 3’s. Ander is het appels met peren vergelijken….

Een paar voorbeelden: de nieuwere model 3 (2021 en later ofzo?) heeft dubbelglas voor, een soort spoilertje onder de voorklep om de wind anders over de voorruit te geleiden en vast nog wat zaken.
De mijne is van December 2021 met dubbel glas.
Tov mijn vorige (2019 LR) is het op vele vlakken een veel betere auto.
En ja, ook veel stiller zoals de Y.

Ook is de range van mijn huidige P iets beter dan mijn vorige LR zelfs met de 20 inchers.
 
  • Like
Reactions: Jasper2020