Met de verdichting van het netwerk is het 'halen' van een lader op steeds minder routes een issue. Gaat op langere stukken steeds meer om het comfort #laders/ aantal kW/ wat zit er aan Food & Beverage (of niet). Ook (voor mij) niet onbelangrijk de afstand van de snellader tot de snelweg.
Zijn genoeg menbers hier die vinden de app of navi prima vinden en sturen er rustig achteraan. Nemen zoals het komt.
Met in bijvoorbeeld Duitsland steeds meer tussenmaat stations van Ionity, Aral/BP & EnBW met 4-6 en 300+kW die ik steeds vaker tussendoor voor even wat bijladen gebruik. Maar je staat daar nogal eens bij een Autohof, Tuincentrum, Bouwmarkt of een kaal tankstation ed. De 'Gasthof optie' met een SuC heeft z'n hoogtij dagen al lang gehad, zo lijkt het.
Heb nog niet helemaal de goede eindvorm te pakken en wat je zoekt verschilt per route (E411 is er zo een) maar heb voor mezelf per snelweg en N-wegen die ik regelmatig gebruik een lijst van alle laders >3+ en 150+kW op de route. (zie voorbeeld hieronder)
View attachment 1040675
Met in steno aanduiding afrit en wat er zit qua lunch / eten / supermarkt en met >> +x km hoe ver om van de snelweg. Staat online en kan ik op dashboard dashboard en in de laatste 150km meekijken/plannen of ik er een eerder of later neem. Niet onbelangrijke reden zonder gebruik van mobiel en boete te scoren. Namen Fastfood ketens staan er voor mij meer tussen als waarschuwing want ik kom er alleen bij hele hoge nood.
Bijvoorbeeld het stuk A5 Frankfurt > Basel waar ik nog wel eens langskom. Daar zijn SuC Baden-Baden Offenburg vrij ver. Ook de grotere alternatieven bij Freiburg of Mietersheim vind ik te ver om. Of Achern SUC vind ik een vervelende plek om te staan . In Kappel sta ik liever bij de Total dan de Autohof enz. En dat wil ik niet allemaal hoeven te onthouden. Ook een paar raststattes zijn niet echt top of bij normale route planning eigenlijk (nog) te klein. Zo heb ik dat in een overzicht bij elkaar.