Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds versie 6 heb ik een nieuw, hardnekkig probleem: zo nu en dan is de auto niet te benaderen met de iphone app. Krijg dan steeds de melding: awaking car. Auto staat nooit op de spaarstand, dus daar ligt het niet aan. Vandaag voor de zoveelste keer geen verbinding mogelijk. Ook niet als we er in rijden. 3G werkt wel gewoon, de daglievemensen site doet het prima alsook Rdio. Vanavond weer eens met Tesla gebeld en na soft reset hadden we weer contact met de auto. Anderen ook deze ervaring?
Dit probleem heb ik alleen als de auto de wifi connectie thuis in gebruik heeft.
 
Staat de A5 op de nieuwe kaart ?

Schermafbeelding 2014-11-09 om 4.02.05 PM.png
 
Dit probleem heb ik alleen als de auto de wifi connectie thuis in gebruik heeft.
Dat kan in sommige gevallen aan de router liggen. Sommige routers gooien verbindingen eruit die al eventjes geen verkeer doen (idle connections), echter doen ze dit zonder medeweten van het apparaat (of in dit geval auto) die de verbinding opzet. Die maakt pas opnieuw verbinding als die er toch achter komt en dat duurt soms even. Dan krijg je dit soort kuren.

Om een ander voorbeeld te geven: bij Ziggo zijn veel klachten dat WhatsApp berichten pas laat binnenkomen op de mobiel. Dat komt ook door een idle verbinding die er dan uit wordt gegooid. Zodra de verbinding opnieuw tot stand komt krijg je die berichten dan binnen. Sommige programma's sturen ook zgn. keep-alive packets om dat te voorkomen, want dan blijft er een kleine hoeveelheid verkeer over de verbinding heen gaan.

Geen idee of dit het probleem echt is, maar het zou kunnen :)
 
Heb een loaner op dit moment ivm een reguliere service beurt.
Ontdekte een nieuwe functie in de software, ionizer. Iemand dit al eens gezien en waar is t goed voor?
Heb het in het US deel van het forum wel langs zien komen. Het is een soort van air purifier die stofdeeltjes, bacteriën en virussen uit de lucht haalt door middel van elektrisch geladen deeltjes. Het kan ook statische elektriciteit verminderen en nare luchtjes voorkomen.
 
Hoeveel mensen hebben ondertussen al de nieuwe kaarten geïnstalleerd gekregen via WiFi ? Mijn S hangt constant aan de WiFi thuis, maar ik heb nog geen effect gezien. Nochtans dacht ik dat dit na de uitrol van V 6.0 zou volgen ?!?
Ik heb het ook nog niet. Ik heb Tilburg nog gebeld, die me melden dat ze het 'door zouden geven'. Maar ik lees uit de US forums dat het volkomen willekeurig gaat. Ook tips over het feit dat 'always connected' wel of niet aan moet staan wisselen. Tesla Tilburg adviseerde zelfs om het UIT te zetten.

Die navigatie is volstrekt onbetrouwbaar en onbruikbaar en ik heb een grote zuignap op het scherm voor met telefoon met Waze. Werkt feilloos, inclusief flitsermeldingen.
 
Ik kreeg de kaartupdate enkele weken na v6.0. Inderdaad in 'Always connected' modus en thuis aan de WiFi.

Verbeterde de werking van de Tesla/Navigon navigatie merkbaar.
Maar nog steeds is die niet perfect (stuurt je bijv. op de A2 west bij Utrecht naar Maastricht als je naar Den Haag wilt en v.v.) en speelt helaas nog niet in dezelfde divisie als Waze en TomTom HD.
 
Ik heb het ook nog niet. Ik heb Tilburg nog gebeld, die me melden dat ze het 'door zouden geven'. Maar ik lees uit de US forums dat het volkomen willekeurig gaat. Ook tips over het feit dat 'always connected' wel of niet aan moet staan wisselen. Tesla Tilburg adviseerde zelfs om het UIT te zetten.

Die navigatie is volstrekt onbetrouwbaar en onbruikbaar en ik heb een grote zuignap op het scherm voor met telefoon met Waze. Werkt feilloos, inclusief flitsermeldingen.

Ik rij nu een maand met TomTom op mijn iPhone 6. Deze zit op een zuignap direct rechts naast het grote scherm.
Volkomen onbruikbaar vind ik de Tesla navigatie niet. Je komt er wel, alleen soms langs routes en met omleidingen die totaal onbegrijpelijk zijn.
Als er ergens op je route 10 auto's voor een verkeerslicht stil staan, je ziet dan een kort rood streepje, leidt de Tesla navigatie je al over Keulen en Aken om.
Ik ga de komende ritten eens experimenteren met het verhogen van de tijd waarbinnen de Tesla een omleiding moet zoeken. Standaard is dit 5 minuten, verhogen naar 10 minuten zou wel eens een verbetering kunnen geven.
Mijn vrouw vindt het maar gek. 'In je Audi had je dit toch ook niet nodig?'