Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Voor diegenen die de US kant van TMC niet volgen:

"I am also hearing rumors from a reliable source of an upcoming firmware update before EOY that includes both active cruise control and the blind spot detection feature. Tesla is aiming to have autopilot out before June but that's currently where it's scheduled."
 
Iemand deze wel eens gezien?
59c855979e4c607a5ad2dba355e107fb.jpg

Na mijn UK trip met 62 km typical thuis gekomen omstreeks 20.30 en volgende ochtend nog maar 47 km. Zou koud was het echt niet, best veel kwijt.
 
Ik heb de nieuwe software (zijn er eigenlijk nog mensen die V6 nog NIET hebben?) en de nieuwe kaarten.
En toch.... krijg ik nog steeds zulke route adviezen. Pfff, nu vraag ik je?!

(noot: was alleen maar op doorreis door de Schilderswijk, had er niks te zoeken hoor :)

rare route.JPG
 
Dat soort route adviezen komen mij bekend voor inderdaad. Laatst heb ik een dorp mogen doorkruisen, terwijl ik gewoon de N18 rechtdoor uit had kunnen rijden. Dan lijkt me op een constante snelheid over een N-weg toch comfortabeler, korter en economischer :)

Die grap herhaalde zich overigens ook op de N35 anderhalve week geleden, maar dan met een wat kortere omweg gelukkig. Heb dat advies maar genegeerd, want ik kende de route toch al op dat punt.

Ik heb overigens ook gewoon nieuwe software en maps.

Maar goed, ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook op TomTom soms de grootste moeite heb om een route correct te plannen. Dat ding heeft soms de neiging om een route van 90 km binnen NL te pakken, terwijl er voor die bestemming dan ook een route van 60 km via Duitsland is. Maar de TomTom geeft heel sterk de voorkeur van binnen Nederland blijven. Zo sterk, dat als ik een tussenpunt in Duitsland opgeef, hij mij eerst daar naartoe laat rijden, me daarna vanaf dat tussenpunt rechtsomkeert terug Nederland in laat rijden, zodat ik vanuit Nederland mijn weg kan vervolgen. Oftewel, de route van 60 km is dan ineens 100+ km geworden.
 
De routeplanner van de S wil me altijd als ik vanuit Brabant kom door de toltunnel en over het pontje bij oud Beijerland sturen. Slaat echt nergens op. Het nieuwe stuk A4 kent hij ook niet. Wel vreemde gewaarwording. Google Maps op het grote scherm heeft de weg wel. Je ziet jezelf dus daar wel goed rijden maar de navigatie flipt hem helemaal.
 
Gisteren de MS weer terug van de jaarlijkse beurt (50.000 km's). Softwareupdate 6.0 versie 2.02 of zoiets. Leuke nieuwe feature is dat je nu het laadklepje kunt openen als je op je keyfob de achterklep 2 sec ingedrukt houdt.
Ook werd verteld dat in versie 6.1 een behoorlijke verbetering zou zitten voor wat betreft de 3G problemen (ben benieuwd) bij grensoverschrijdend verkeer.