Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Eerste LR trip met Y LR

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, tussenpunten aanduiden is een optie en neen, ik wist niet dat dat ook kon door lang op een punt op de kaart te drukken.
Maar, je zou ook kunnen argumenteren dat het een omslachtigere manier is en de keuze "snelwegen vermijden" geen al te grote aanpassing zou mogen zijn in de software. Als het kan voor Tolwegen, why not, het bestaat al.
Ik constateer alleen en schrijf het hier omdat ik misschien iets over het hoofd heb gezien. Ben de wagen nog aan het leren kennen en het is niet dat ik er wakker van lig, we komen er wel
 
Ja, tussenpunten aanduiden is een optie en neen, ik wist niet dat dat ook kon door lang op een punt op de kaart te drukken.
Maar, je zou ook kunnen argumenteren dat het een omslachtigere manier is en de keuze "snelwegen vermijden" geen al te grote aanpassing zou mogen zijn in de software. Als het kan voor Tolwegen, why not, het bestaat al.
Ik constateer alleen en schrijf het hier omdat ik misschien iets over het hoofd heb gezien. Ben de wagen nog aan het leren kennen en het is niet dat ik er wakker van lig, we komen er wel
En als de wagen de mogelijkheid heeft om snelwegen te vermijden, zullen we toch weer niet tevreden zijn van zijn keuze en toch dat ene rustieke dorpje of route touristique willen mee nemen. Met tussenpunten los je dit allemaal op.
Beste optie is nog om naar Frankrijk op reis te gaan. Vermijd tolwegen vermijdt daar meteen ook de snelwegen.
 
  • Like
Reactions: Krisja
En zo komen we aan het volgende dat mij is opgevallen. Ben hier nu 2x naar een autowasplaats geweest, zo eentje met hoge druk spuiten. Hier worden geregeld vuurtjes gestookt van snoeiafval in de avocado boomgaarden, als de wind slecht zit dwarrelt de as als sneeuwvlokjes neer... op de auto. Op zich geen probleem, waait er wel vanaf hoor ik u denken, maar niet als dat bij nacht gebeurt en de auto vochtig is van dauw. Dan blijven die dingen hardnekkig plakken als behangpapier wanneer ze terug opgedroogd zijn.

Soit, 2 x wasplaats dus en 2 keer ging het laadklepje vanzelf open. Kan me niet inbeelden dat hij wil dat ik de contacten zuiver spuit.. iemand een idee?
 
Wasstraatmodus inschakelen en weer een "uitdaging" opgelost 😊

Screenshot 2024-03-17 at 08.56.00.png
 
  • Funny
Reactions: Michel_AH
Is de wagen niet afgesloten, is het toch normaal dat de laadklep open gaat bij de minste druk. Bij een Suc of laadplaats tik je toch ook maar zachtjes tegen de poort om deze te openen.
Gewoon de wasstraatmodus inschakelen en de poort is vergrendeld (ook voor het afdrogen na de wasbeurt 🙂)
 
  • Like
Reactions: ToemkeWTM
Bon, mannen en vrouwen, ik constateer maar he, niemand hoeft zich aangevallen te voelen 😇
Ik ben nog altijd meer dan happy met mijn Tesla maar perfectie bestaat niet en dat mag ook gezegd zijn (vind ik)

Betreft "Autosnelwegen vermijden": Deze morgen uitstapje Torre Del Mar. Heen autosnelweg en terug naar "huis" via de kustweg, een 25km. Tussenpunt gezet, na tussenpunt wil hij me terug op de autosnelweg zetten, op dat stuk heb ik uiteindelijk 3 tussenpunten moeten zetten. Nee, niet handig. Ik ben het gewoon van onze vorige auto's, vermijd autosnelwegen = mooi de RN volgen. Moet kunnen. Pittoreske wegeltjes zoeken en volgen zal ik wel plotten op de kaart maar dat is iets anders.

Laden dan, ik herinnerde mij van vorig jaar een ondergrondse garage met veel laadplaatsen van Endesa. Het is markt vandaag in Torre Del Mar dus parkeerplaatsen zijn iets moeilijker te vinden. Laadplaatsen meestal vrij dus, ik zoek in de Nav naar laadplaatsen in de buurt om niet te moeten zoeken naar die ondergrondse (was er nog maar 1x geweest). Hij vindt niets in mijn buurt hoewel hij Endesa laders voorstelt in andere steden? Ik weet zeker dat ze er al een tijdje zijn en het zijn er minstens 12 met ook een snellader ertussen. Dat een parking met 1 laadpaal niet opgenomen is kan ik begrijpen maar dit is toch een belangrijke volgens mij. SuC in deze streek enkel in Malaga of Granada btw.


IMG20240321121738.jpg
 
Betreft "Autosnelwegen vermijden":

Die optie heb ik niet, wel "Tolwegen vermijden"...
Bedoel je dat hij terug de autosnelweg op wil ondanks het plaatsen van tussenpunten, dan heb je te weinig tussenpunten gezet. Inderdaad verre van optimaal, maar het is wat het is op dit ogenblik.

Een andere optie is een beetje meer en langer naar Spanje trekken, dan heb je na enkele keren de navigatie niet meer nodig 💃🏼 🕺🏻