You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mijn Tesla gebeurtenis is dat ik me over deze tweet loop op te naaien: Marianne Zwagerman on Twitter
Ik ging gisteren superchargen in Aartselaar. Ik had het geluk dat er een stall helemaal vrij was, want ik moest veel laden. Komt er even later een andere Tesla aan die zich naast mij zet, waarop ik die meneer vertel dat we allebei op stall 3 staan en ik aan 100 kw aan het laden ben, dat dat niet snel sterk ging dalen omdat mijn batterij nog redelijk leeg was en ik veel moest laden. Dus dat hij misschien beter eens bij degene op stall 2, waar ook nog een plaats vrij was, kon horen aan hoeveel kw die aan het laden was, want dat het daar waarschijnlijk sneller ging gaan. Hij gaat iets vragen en komt terug en zegt dat die andere aan 260 km/u aan het laden is, waarop ik vraag aan hoeveel kw hij dan aan het laden was, waarop die meneer zegt dat dat er niets toe doet, dat je naar de km/u moet kijken. Ik heb nog een poging gedaan om te zeggen dat dat de gemiddelde laadsnelheid is over de hele laadbeurt en dat dat niet veel zegt over aan welke snelheid hij nu aan het laden is, maar het mocht niet baten. Met een zucht en een blik van 'wat weet jij daar nu van' is hij terug in zijn auto gekropen en heeft hij zich niet verzet. Maar zelfs als hij enkel naar de laadsnelheden zou kijken, 260 km/u is ook een stuk minder dan de 450 km/u waarmee ik aan het laden was, dus dan was de andere stall ook de snelste oplossing. En al helemaal toen die andere na 10 min vertrok
Voor mij geen probleem dat hij niet snel wil laden omdat hij misschien geen zin heeft om snel naar huis te gaan, of dat hij tijd genoeg heeft en geen zin heeft om zijn auto te verzetten, maar doe dan niet alsof ik er helemaal niets van kan weten
Het is te hopen voor ons dat de laders binnenkort een upgrade krijgen voor hogere snelheden, waardoor wij met onze oudere tragere modellen toch nog aan de maximale snelheid kunnen laden eender wie er op de andere lader aan het laden is.
Ik heb het vorige week eens uitgelegd bij het laden in Rijsel aan mijn passagiers, en ik denk niet dat het elektrisch rijden daarmee een plezier gedaan heb. Dat is hetzelfde als uitleggen dat uit de ene pomp voor wat dan reden ook minder snel benzine komt lopen dan uit de andere, je zou het echt aan niemand verkocht krijgen zoiets, maar bij Tesla blijkbaar wel. En dat is énkel en alleen te danken aan het feit dat de meeste van de eigenaars enthousiastelingen zijn. Ik ben ook een enthousiasteling. Maar ik word niet bepaald blij wanneer ik een SUC parking oprij en zie dat vier van de acht laders bezet zijn en je het maar moet ruiken wie er het eerste zal weg zijn, als de chauffeur al aanwezig is om het te vragen...
Ben nog steeds voor een eenvoudige aanduiding via de letters "Tesla" op de SuC-stall. Daar waar de meeste letters branden is de meeste power beschikbaar.. Moet toch niet zo moeilijk te programmeren zijn.... Maar ja ik ben één van de niet ICT-ers hiero
Wie gaat er nou bij het aankomen eerst uitstappen om bij alle wagens de knop in te drukken?
natuurlijk, bij nadering krijg je een stalladvies. Daar wachten we eigenlijk al een poosje op.De data zal gewoon door Tesla in de navigatie verwerkt kunnen worden.
Dat zit het immers als gedeeltelijk met de beschikbaarheid van aantal vrij chargers.
Of anders verwoord:Ja geweldige klassieker.
Hier nog een.
Zie met grote regelmaat in dit forum hoe er gegist wordt hoe bepaalde zaken werken of bedoeld zijn.
View attachment 224598
Ik ging gisteren superchargen in Aartselaar. Ik had het geluk dat er een stall helemaal vrij was, want ik moest veel laden. Komt er even later een andere Tesla aan die zich naast mij zet, waarop ik die meneer vertel dat we allebei op stall 3 staan en ik aan 100 kw aan het laden ben, dat dat niet snel sterk ging dalen omdat mijn batterij nog redelijk leeg was en ik veel moest laden. Dus dat hij misschien beter eens bij degene op stall 2, waar ook nog een plaats vrij was, kon horen aan hoeveel kw die aan het laden was, want dat het daar waarschijnlijk sneller ging gaan.
Dat is het inderdaad, ik heb in Frankrijk ook al eens uitgelegd dat het voor mijn laadsnelheid niet uitmaakt omdat ik er eerst stond, maar men denkt dan toch dat ik er sneller door zal laden als hij naar een andere lader gaat.Dit is ook iets dat ik al een aantal keren heb moeten uitleggen, ook aan mensen die aankomen met een Classic. Bij de delivery van je wagen zou dit toch zeker duidelijk vermeld moeten worden. Al één keer gehad dat de persoon wat gepikeerd reageerde, precies of ik hem niet naast mijn auto wilde hebben , dus toch maar wat verder moeten uitleggen.