Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit is het toch niet geworden ;)
Maar de naam is wel tesla gerelateerd (toevallig). Volgende week waarschijnlijk meer nieuws....
Hier is ze dan....:):):):)
Screenshot_20200124-215107.png
20200124_191947.jpg
 
Gesprek in de frituur vanavond...
Vader en zoon( 6 a7 jaar) komen binnen na mij.
Zoon: kijk papa, een rode tesla.
Vader: lees eens wat er op de nummerplaat staat?
Zoon: E l o n m u s k.... is dat de auto van de echte Elon Musk?
Vader: nee, iemand heeft die naam gekozen om op zijn nummerplaat te zetten, cool hé.
Zoon: wow cool!

Ik stond erbij en ik keek er naar.
 
Na een jaar stilte dit draadje toch eens weer wat leven inblazen. Misschien een trigger om straffere gebeurtenissen gepost te krijgen.

In Kroatië op de veerboot helde de boot wat over om de laatste bocht naar de haven te nemen. Daardoor ging mijn alarm af. De medepassagiers dachten dat dit het signaal was om zich naar de auto te begeven en de ganse pssagiersruimte liep leeg.
 
Hahaha :D

Ik ging in Oostenrijk een fiets huren voor een fietstocht. Tijdens de tocht ging het alarm van de Model X 3 keren af, er zat waarschijnlijk weer een vliegje in het interieur.

Toen ik na de fietstocht terug arriveerde aan de verdeler, ging het alarm net af en kon ik net zien hoe het personeel naar mijn Model X stond te kijken, die vlak voor de zaak ook nog eens luide hard rock in het interieur zat te spelen.

Arme vlieg, klanten en personeel.
 
  • Funny
Reactions: Krisja and Xfrank
Hahaha :D

Ik ging in Oostenrijk een fiets huren voor een fietstocht. Tijdens de tocht ging het alarm van de Model X 3 keren af, er zat waarschijnlijk weer een vliegje in het interieur.

Toen ik na de fietstocht terug arriveerde aan de verdeler, ging het alarm net af en kon ik net zien hoe het personeel naar mijn Model X stond te kijken, die vlak voor de zaak ook nog eens luide hard rock in het interieur zat te spelen.

Arme vlieg, klanten en personeel.
Als je bij terugkomst geen vliegje in het interieur hebt kunnen vinden, kan het alarm ook af gegaan zijn als de Tesla dwars op een schuine helling stond geparkeerd. Dat maakte ik zelf een keer mee in Zuid Duitsland. Geheel toevallig kon ik naast een andere Model X parkeren op een ietwat schuine helling. 5 minuten later stonden beide Model X hardrock te spelen :):D
 
De mijne is ook erg gevoelig voor vliegjes en misschien ook voor deuren de er bij superchargers dicht geslagen worden, want ik heb al een aantal keer een alarm gehad als een buurman tesla lader zijn deur dichtsloeg. Kan natuurlijk nog steeds een vlieg geweest zijn. Maar de mijne maakt het gewone alarm sirene lawaai, is dat omdat ik de MCU1 sentry mode uit heb staan?
 
Wij vangen ondertussen een Oekraïense moeder met 2 kinderen op. De zoon van 13 is gek op de Tesla en wist er ook al wat van.
Interessant Tesla gebeurtenisje: toen ik hem eens mee nam, gaf ik zijn stad Odessa in als bestemming. Mijn MCU2 berekende bijna instant de route. Die ging naar Istanbul en van daar de zwarte zee over. Ik vond dat goed gevonden, want ABRP zei dat de route niet mogelijk was.
 
Wij vangen ondertussen een Oekraïense moeder met 2 kinderen op. De zoon van 13 is gek op de Tesla en wist er ook al wat van.
Interessant Tesla gebeurtenisje: toen ik hem eens mee nam, gaf ik zijn stad Odessa in als bestemming. Mijn MCU2 berekende bijna instant de route. Die ging naar Istanbul en van daar de zwarte zee over. Ik vond dat goed gevonden, want ABRP zei dat de route niet mogelijk was.
Wel apart... Ik probeer zojuist om in de app de route naar Odessa te plannen.
Daar lukt het niet. Ik krijg de melding dat er geen SuC's in de buurt van de bestemming zijn.
Screenshot_20230427_171246_Tesla.jpg


Vreemd.
Zou de app andere source gebruiken dan de auto?
 
Wel apart... Ik probeer zojuist om in de app de route naar Odessa te plannen.
Daar lukt het niet. Ik krijg de melding dat er geen SuC's in de buurt van de bestemming zijn.
View attachment 932359

Vreemd.
Zou de app andere source gebruiken dan de auto?
In de wagen lukt het ook niet meer. Waarschijnlijk is de navigatiedatabase ondertussen aangepast met het feit dat er geen veerboten meer varen tussen Istanboel en Odessa.
 
  • Like
Reactions: PvDr