Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Occasion via Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb onlangs een aanbetaling gedaan op een tweedehands Tesla X via Tesla zelf.

Nu zaten er geen foto's bij, maar de specs waren precies wat ik zocht (wit interieur, 7zits)

Tesla geeft nu aan dat ik geen recht heb om de auto te zien voor aflevering (oftewel, ik moet gewoon betalen en hopen dat bij aflevering de auto er netjes uitziet)
- hebben meer mensen dit meegemaakt?

Zijn er mensen hier met ervaring mbt afleverproces van een tweedehands via Tesla?
 
Ik heb eerder deze maand een tweedehands Model X besteld als CPO via Tesla zelf. In mijn geval stonden er wel foto's bij, die dermate goed van kwaliteit waren dat ik het wel aan durfde op basis van deze gegevens de auto te bestellen. Tijdens mijn zoektocht viel het op dat dit niet standaard het geval is. Je doet inderdaad een aanbetaling van 250 euro die niet terugvorderbaar is indien je van de koop afziet.

Van het bestellen tot aan het persoonlijk contact voor het maken van de afleverafspraak niets meer dan lof, alle contact digitaal en vlot. Drie uur voor de afgesproken aflevering van de auto werd ik gebeld dat het voertuig nog te naam gesteld is op naam van de vorige eigenaar. Inmiddels 5 dagen verder en nog geen idee wanneer dit opgelost is.
 
  • Informative
Reactions: DamascuS75D
Ah ok. In mijn geval is 'even langsgaan' het voornaamste wat werkt. Mail wordt niet beantwoord, telefoon wordt of niet opgenomen, of er wordt een terugbelafspraak gemaakt die (je raadt het al..) niet nagekomen wordt.

Heb je auto wel mogen zien voordat je de afleverafspraak had? Of had je daar op basis van de foto's geen behoefte aan?
 
Heeft u hier iets aan:

14 dagen recht op inleveren​

Wij zijn ervan overtuigd dat u veel plezier zult beleven aan uw Tesla approved occasion. Als u toch van gedachten verandert en u het voertuig wilt inleveren, bieden wij u tot 14 dagen na levering een volledige restitutie aan. U moet ons dan wel duidelijk informeren over uw wens om het voertuig in te leveren.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: DamascuS75D and Adm
Heb ook eens een aanbod van Tesla (rotterdam) gekregen voor een occasion/demo, Tesla geeft aan dat er kleine beschadigingen op de auto kunnen zitten, en geven volgens mij ook aan welke marges ze daarin hanteren.
Ik was op zoek naar een jong gebruikte <1 jaar oud, en wou een auto welke er als nieuw uitzag. Contact met Tesla Rotterdam gehad, de auto stond destijds in Den Haag, ik kon er naartoe om de auto te bekijken, echter toen gevraagd om eerst wat detail foto's te sturen van de eventuele beschadigingen, dit was geen probleem, na het zien van de foto's heb ik besloten de auto niet te kopen, ik vond de service in Rotterdam destijds wel erg goed.
 
k heb onlangs een aanbetaling gedaan op een tweedehands Tesla X via Tesla zelf.

Nu zaten er geen foto's bij, maar de specs waren precies wat ik zocht (wit interieur, 7zits)

Tesla geeft nu aan dat ik geen recht heb om de auto te zien voor aflevering (oftewel, ik moet gewoon betalen en hopen dat bij aflevering de auto er netjes uitziet)
- hebben meer mensen dit meegemaakt?

Zijn er mensen hier met ervaring mbt afleverproces van een tweedehands via Tesla?
Een vraagje.. Ik heb toevallig op maandag een MS op de site gekocht, echter heeft Telsa de koop geannuleerd omdat de prijs verkeerd op de site was gezet. Het ging om een MS 100D met een ton er op voor 29K. Erg goedkoop natuurlijk, maar helemaal onrealitisch niet kijkend naar het stunten met prijzen wat ze regelmatig doen

Stond jou MX er op met een beetje realistische marktwaarde?
 
Een vraagje.. Ik heb toevallig op maandag een MS op de site gekocht, echter heeft Telsa de koop geannuleerd omdat de prijs verkeerd op de site was gezet. Het ging om een MS 100D met een ton er op voor 29K. Erg goedkoop natuurlijk, maar helemaal onrealitisch niet kijkend naar het stunten met prijzen wat ze regelmatig doen

Stond jou MX er op met een beetje realistische marktwaarde?
Ik had toch eens met mijn rechtsbijstandsverzekeraar gebeld. Prijs is prijs tenzij idd kennelijk verkeerd.
 
  • Like
Reactions: Krisja
Een vraagje.. Ik heb toevallig op maandag een MS op de site gekocht, echter heeft Telsa de koop geannuleerd omdat de prijs verkeerd op de site was gezet. Het ging om een MS 100D met een ton er op voor 29K. Erg goedkoop natuurlijk, maar helemaal onrealitisch niet kijkend naar het stunten met prijzen wat ze regelmatig doen

Stond jou MX er op met een beetje realistische marktwaarde?
'mijn' X heeft een tijdje voor 52k op de site gestaan. Eind September ging die opeens naar 43k, waar ik op heb toegehapt.
Ik ging er toen vanuit dat ze m per se voor einde Q3 wilde leveren, en dat vandaar de prijs omlaag ging.
Van wat ik begreep van tesla personeel is dat het hele 'refurb' proces nog een beetje in de kinderschoenen staat en derhalve een en ander nog wat op en neer wilt schuiven.
Mijn order is overigens niet geannuleerd en staat nog steeds aan mijn account gelinkt.
 
  • Informative
Reactions: Maurice1
mijn' X heeft een tijdje voor 52k op de site gestaan. Eind September ging die opeens naar 43k, waar ik op heb toegehapt.
Flinke aanbieding zeg! Denk dat ik ook maar even geduld moet hebben, er moet nog aanbod genoeg aankomen gezien hoeveel er in Q4 in 2018 zijn verkocht en nu uit de lease lopen.
Mijn order is overigens niet geannuleerd en staat nog steeds aan mijn account gelinkt.
Eind sept besteld en nog niet geleverd, enig zicht om wanneer die geleverd gaat worden?
 
Ik heb eerder deze maand een tweedehands Model X besteld als CPO via Tesla zelf. In mijn geval stonden er wel foto's bij, die dermate goed van kwaliteit waren dat ik het wel aan durfde op basis van deze gegevens de auto te bestellen. Tijdens mijn zoektocht viel het op dat dit niet standaard het geval is. Je doet inderdaad een aanbetaling van 250 euro die niet terugvorderbaar is indien je van de koop afziet.

Van het bestellen tot aan het persoonlijk contact voor het maken van de afleverafspraak niets meer dan lof, alle contact digitaal en vlot. Drie uur voor de afgesproken aflevering van de auto werd ik gebeld dat het voertuig nog te naam gesteld is op naam van de vorige eigenaar. Inmiddels 5 dagen verder en nog geen idee wanneer dit opgelost is.
Vandaag was het dan eindelijk zo ver; ik kon na de nodige vertraging toch mijn CPO MX ophalen. Nadat vorige week de afspraak last minute geannuleerd was omdat de auto nog te naam gesteld stond op de vorige eigenaar (hoe dan?!?), was dit probleem deze week uiteindelijk opgelost. Omdat ik toch wel ongerust was of deze situatie überhaupt goed zou komen, Tesla had me immers een auto verkocht die juridisch gezien niet van hen was, werd ik meermaals weggestuurd met de boodschap 'don't call us, we call you'. Het leek simpelweg niet te landen bij de medewerkers dat dit juridisch nog best wel eens een dingetje zou kunnen worden als de ex-eigenaar niet zou meewerken.

Anyway; vandaag moest ik dus om 10 uur op het SeC zijn. Op de vraag of het zaterdag kon werd ik toegelachen, het moest namelijk echt door de weeks. In het weekend was het echt veel te druk met klanten. Vrijdag kon alleen als levering voor 11 uur morgens plaats zou vinden. Ik stond dus paraat om 10 uur stipt. Je zou dan verwachten dat Tesla hun zaakjes voor elkaar zou hebben, niets was minder waar. Ik zag een half uur lang medewerkers heen en weer lopen met een Dyson, doekjes, en spray, en ook de auto was niet opgeladen. Na 2 uur wachten mocht ik de auto zelf inspecteren en laten weten of alles in orde was. Ik rook toch al zeker 20 jaar niet meer, maar gedurende het proces van aanschaf tot aflevering heb ik meermaals de behoefte gehad dat ik wilde roken. Dit heb ik ook met de verkopers gedeeld, maar je ziet in de blik gewoon geen begrip hiervoor. Als kers op de taart reed ik weg met een auto met extreem slechte wegligging, bleek dat de bandenspanning van alle vier de banden totaal verkeerd stond afgeregeld. Dat laatste heb ik zelf maar hersteld.

Resume:
Pluspunten
- Een CPO bij Tesla in 2023 is gewoon zeer scherp geprijst.
- Een jaar of maximaal 20K garantie is erg goed op basis van deze prijs.
- De algehele staat van de auto na 5 jaar is gewoon echt wel goed, er zitten wat gebruikerssporen op en aan maar mijn eigen 6 jaar oude MS ziet er ondanks een goed huisvader toch echt slechter uit.
- Naast een maand premium connectivity 5000 km gratis supercharge kilometers is een fijne extra t.o.v. de handel.
- In mijn specifieke geval kreeg ik er een CCS adapter, mennekes kabel en mobiele connector bij, terwijl ik dat niet had verwacht.

Minpunten
- Je moet echt wel ervaring hebben met Tesla, en weten wat je koopt en waar je op moet letten.
- Je voelt je als CPO klant niet echt een klant. De vorige eigenaar wordt overigens wel meermaals klant genoemd.
- Het hele refurbish proces voelt amateuristisch aan, ik vraag me dan ook echt af hoe goed Tesla de auto heeft nagekeken en ik ga het dus ook zelf nog over doen.
- Wees voorbereid op teleurstellingen. De cursus omgaan met teleurstellingen gaat niet door.
- APK rapport zit er niet bij.

Na de nodige frustratie werd ik na 30 minuten rondtoeren uiteindelijk toch wel happy. Doe er je voordeel mee :)
 
poe. Interessant verslag, dank je wel! Niet verrassend maar toch een beetje tegenvallend dus.

Hoe zagen de remschijven eruit? veel vliegroest of viel het mee? en de banden die je meekreeg, waren die wel goed qua profieldiepte?

Volgens mij kun je via finnik.nl het laatste APK rapport opvragen.
Op basis van jouw feedback ga ik daar deze week even een APK rapport opvragen.
Zo kun je daar ook zien hoe lang de auto bij Tesla gestaan heeft. De mijne staat er al sinds mid Juli.. :D
 
Flinke aanbieding zeg! Denk dat ik ook maar even geduld moet hebben, er moet nog aanbod genoeg aankomen gezien hoeveel er in Q4 in 2018 zijn verkocht en nu uit de lease lopen.

Eind sept besteld en nog niet geleverd, enig zicht om wanneer die geleverd gaat worden?
ja ik kon m om die reden ook niet laten lopen :D

nee nog geen zicht op levering - heb zelf ook niet echt veel haast aangezien mijn model S pas in December uitgaat.
 
poe. Interessant verslag, dank je wel! Niet verrassend maar toch een beetje tegenvallend dus.

Hoe zagen de remschijven eruit? veel vliegroest of viel het mee? en de banden die je meekreeg, waren die wel goed qua profieldiepte?

Volgens mij kun je via finnik.nl het laatste APK rapport opvragen.
Op basis van jouw feedback ga ik daar deze week even een APK rapport opvragen.
Zo kun je daar ook zien hoe lang de auto bij Tesla gestaan heeft. De mijne staat er al sinds mid Juli.. :D
Behoorlijk tegenvallend ja. Remschijven zien er prima uit. Geen vliegroest en geen randen. De banden die erop zijn nieuw. Ik laat hem morgen ook even uitlijnen, want hij trekt een beetje naar links. En ik merk een lichte trilling in het stuur tussen de 70 en 80 km per uur. Mogelijk een onbalans in een wiel of iets in de ophanging. Ik ben een onwijze zeikerd op dit soort dingen; ik denk dat tesla zelf dit allemaal ‘ in between specs’ zou vinden.

Mijn auto stond sinds september bij Tesla.