Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Toegang via app voor eerder gebruikte leaseauto

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds gisteren heb ik van mijn werkgever een leaseauto van een oud collega overgenomen. De auto is nog altijd in de lease van de leasemaatschappij.
Nu heb ik op dit moment nog enkel toegang tot de auto via het pasje. Daarmee mis ik natuurlijk heel veel opties. Kan iemand me vertellen of ik zelf via Tesla dit kan laten overzetten, of moet dat via de leasemaatschappij?
 
Ik ontving vandaag ineens een email van de lease maatschappij, dus ik kan de app gebruiken via mijn werk email en werk telefoon.

Maar een nieuwe uitdaging doet zich voor.
We hebben nu 1 Tesla Y prive en 1 Tesla 3 vanuit mijn werkgever. Beide op een ander tesla account. Als mijn vriendin de model 3 van wil meenemen, zouden we ook haar mailadres moeten kunnen koppelen (op haar account staat overigens ook de model Y). Bovendien vind ik het zelf ook handig om in het weekend met de model 3 te kunnen rijden op mijn prive telefoon.
Iemand enig idee of dat mogelijk is en wat daarvoor geregeld moet worden?
 
Ik ontving vandaag ineens een email van de lease maatschappij, dus ik kan de app gebruiken via mijn werk email en werk telefoon.

Maar een nieuwe uitdaging doet zich voor.
We hebben nu 1 Tesla Y prive en 1 Tesla 3 vanuit mijn werkgever. Beide op een ander tesla account. Als mijn vriendin de model 3 van wil meenemen, zouden we ook haar mailadres moeten kunnen koppelen (op haar account staat overigens ook de model Y). Bovendien vind ik het zelf ook handig om in het weekend met de model 3 te kunnen rijden op mijn prive telefoon.
Iemand enig idee of dat mogelijk is en wat daarvoor geregeld moet worden?
Ik heb dezelfde situatie…. Vanuit de app kun je berijders toevoegen (uitnodigen), maar dan moet je wel de beheerder zijn. In geval van een prive auto kan je dat dus zelf regelen. Voor de lease auto zal de leasemaatschappij dat moeten regelen.
Ik heb de leasemaatschappij gevraagd mijn leaseauto te koppelen aan mijn prive mail en ik heb nu beide auto’s in de app zichtbaar. Ik weet niet of de leasemaatschappij ook andere gezinsleden wil toevoegen, dat heb ik eigenlijk nog nooit gevraagd.