Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadpaal leaseauto

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo,

Tesla model 3 staat in bestelling bij leasemaatschappij.

een vraag over de laadpaal.

Werkgever vergoedt 1200 euro voor laadpaal.
Een andere optie is een laadpaal in het leasebedrag te doen, maar schiet het maandbedrag omhoog.

Ik moet een slanke laadpaal zodat de energie kan worden verrekend. De situatie is dat ik al een laadpaal thuis heb (geen slank) dus alle kabels etc liggen er al.

Wat is verstandig te doen? Zal het de leasemaatschappij uitmaken welke slimme laadpaal er geïnstalleerd is
 
Ik vermoed dat je slim bedoelt ipv slank :)

Maar wellicht beste om aan je lease maatschappij te vragen wat hun voorwaarden zijn. Soms willen ze verrekening via een aparte laadpas, soms is het genoeg om de laadpaal apart te bemeteren en maandelijks/jaarlijks de stand door te geven.
 
Ik vermoed dat je een laadpas ook krijgt? In dat geval zorg je er gewoon voor dat jij “stroomverkoper” wordt.
(meestal een betalend abbo) Je paal neemt dan elk pasje aan en jij wordt maandelijks vergoed aan de prijs die jij opgeeft, Scheelt een hoop gedoe En erg handig als je meerdere leasewagens hebt.
Paal staat publiek maar hidden dus voor de LM is het net of je telkens publiek aan het laden bent.
 
Je zoekt een laadpaal die kan loadbalancen en OCPP ondersteund.

Als alternatief voor OCPP + backend kan je een MID gecertificeerde tussenmeter laten plaatsen en periodiek de geladen kWh’s declareren bij de werkgever tegen je thuistarief.

Dit is als we over Nederland praten. België weet ik niet.
 
Je zoekt een laadpaal die kan loadbalancen en OCPP ondersteund.

Als alternatief voor OCPP + backend kan je een MID gecertificeerde tussenmeter laten plaatsen en periodiek de geladen kWh’s declareren bij de werkgever tegen je thuistarief.

Dit is als we over Nederland praten. België weet ik niet.
Niet elke Nederlandse werkgever wil worden lastiggevallen met periodieke declaraties voor een laadpaal, die gaan voor gemak en uitbesteden aan een pasjesboer.
 
Werkgever vergoedt 1200 euro voor laadpaal.
Een andere optie is een laadpaal in het leasebedrag te doen, maar schiet het maandbedrag omhoog.
Eigen bijdrage 'meerkosten' laadpaal werd bij mij door de werkgever gewoon opgegeven als eigen bijdrage leaseauto en ging dus van de bijtelling af. Zolang dat niet hoger is dan de bijtelling auto merk je daar netto dus niets van.