Ik overweeg om mijn Model S (75D, september 2018) naar privé te halen. Met een eenmanszaak staat de auto al op mijn naam en je mag de auto niet zonder bijzondere voorwaaren naar privé halen. De gangbare route is om de auto te verkopen en meteen weer terug te kopen (link). Dan ben aan het einde van de dag de derde eigenaar en is de auto twee keer overgeschreven. Voor een BV kan je de auto gewoon direct naar jezelf verkopen. In beide gevallen moet je een redelijke prijs hanteren die je kan onderbouwen.
Als Tesla enkel kijkt of de auto op hetzelfde account blijft, dan kijken ze dus niet naar de RDW registraties. Maar dat geeft ook weer andere problemen voor Tesla, want je kan je account gewoon bij de verkoop overdragen (als je zelf geen Tesla meer hebt). Gewoon inloggegevens meegeven en klaar ben je. Die gebruiker wijzigt het wachtwoord een keer en klaar ben je. Als verkoper kan je denk ik flink meer krijgen als je gratis laden kan aanbieden, dus de incentive voor verkoper en koper is groot. Kijken ze bijvoorbeeld naar het aanpassen van je e-mailadres, dan zou dat problemen opleveren voor de berijder als die van e-mailadres veranderd.
Tesla kan gewoon regelmatig voor alle auto's even de RDW gegevens opvragen en de laatste registratie-datum checken. Als die veranderd, dan vervalt meteen gratis superchargen. Dat is een 100% veilige oplossing, maar het enige nadeel is dat Tesla in elk land zo'n koppeling zou moeten maken. In Nederland kan dat absoluut uit, want daar deelt iedereen massaal accounts (kijk bijv. naar Netflix) en zijn er veel auto's verkocht met free charging voor de eerste eigenaar.
Ik zou dus wel eens willen lezen dat iemand (recent) een Tesla met gratis laden (voor eerste eigenaar) heeft overgeschreven, maar toch free supercharging heeft behouden.
DISCLAIMER: Ik wil zeker niet aanzetten tot illegale praktijken. Het verkopen van de auto naar mijzelf zie ik nu niet echt als het overdagen van de auto. De enige reden voor de verkoop/terugkoop is vanwege een fiscale reden. Anders zou ik de auto gewoon op naam laten staan, maar dat mag dus helaas niet. Ik zou in dit topic dan ook graag het willen hebben over de procedure die Tesla intern hanteert voor het detecteren van het afschakelen van free superchargen.
Als Tesla enkel kijkt of de auto op hetzelfde account blijft, dan kijken ze dus niet naar de RDW registraties. Maar dat geeft ook weer andere problemen voor Tesla, want je kan je account gewoon bij de verkoop overdragen (als je zelf geen Tesla meer hebt). Gewoon inloggegevens meegeven en klaar ben je. Die gebruiker wijzigt het wachtwoord een keer en klaar ben je. Als verkoper kan je denk ik flink meer krijgen als je gratis laden kan aanbieden, dus de incentive voor verkoper en koper is groot. Kijken ze bijvoorbeeld naar het aanpassen van je e-mailadres, dan zou dat problemen opleveren voor de berijder als die van e-mailadres veranderd.
Tesla kan gewoon regelmatig voor alle auto's even de RDW gegevens opvragen en de laatste registratie-datum checken. Als die veranderd, dan vervalt meteen gratis superchargen. Dat is een 100% veilige oplossing, maar het enige nadeel is dat Tesla in elk land zo'n koppeling zou moeten maken. In Nederland kan dat absoluut uit, want daar deelt iedereen massaal accounts (kijk bijv. naar Netflix) en zijn er veel auto's verkocht met free charging voor de eerste eigenaar.
Ik zou dus wel eens willen lezen dat iemand (recent) een Tesla met gratis laden (voor eerste eigenaar) heeft overgeschreven, maar toch free supercharging heeft behouden.
DISCLAIMER: Ik wil zeker niet aanzetten tot illegale praktijken. Het verkopen van de auto naar mijzelf zie ik nu niet echt als het overdagen van de auto. De enige reden voor de verkoop/terugkoop is vanwege een fiscale reden. Anders zou ik de auto gewoon op naam laten staan, maar dat mag dus helaas niet. Ik zou in dit topic dan ook graag het willen hebben over de procedure die Tesla intern hanteert voor het detecteren van het afschakelen van free superchargen.