Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Destination Chargers

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag mijn hotel gereserveerd voor de kerstvakantie in Spanje. Uiteraard een hotel met DeC gevonden via de Tesla site. Bij de boeking gevraagd of de DeC beschikbaar en kreeg gelijk de bevestiging dat de kosten voor gebruik EUR 8,00 Zijn. Dit is de eerste keer dat ik een betaalde DeC tegen kom. Iemand een soortgelijke ervaring? Gaat me niet om het bedrag maar vond het wel opmerkelijk...
Nog nooit gezien. Meen ook dat ze gratis moeten zijn, dat is de deal van Tesla
 
Vandaag mijn hotel gereserveerd voor de kerstvakantie in Spanje. Uiteraard een hotel met DeC gevonden via de Tesla site. Bij de boeking gevraagd of de DeC beschikbaar en kreeg gelijk de bevestiging dat de kosten voor gebruik EUR 8,00 Zijn. Dit is de eerste keer dat ik een betaalde DeC tegen kom. Iemand een soortgelijke ervaring? Gaat me niet om het bedrag maar vond het wel opmerkelijk...

Ik heb zelf ook DeC bij de zaak staan en heb dus de beschikking over de contracten en formulieren.
Dit staat er in: “Elektriciteitskosten zullen worden betaald door de eigenaar van de locatie, welke het recht voorbehoud om oplaaddiensten uitsluitend aan te bieden aan betalende gastenvan de bestemming.”
Er staat niet bij of er kosten berekend mogen worden.
Ik doe het niet, maar ze gaan wel uit buiten de openingstijden, om te voorkomen dat mensen uit de buurt ‘s nachts de auto komen laden.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Nog nooit gezien. Meen ook dat ze gratis moeten zijn, dat is de deal van Tesla
Ik zag vorige week toevallig de tekst van Tesla aan de lokatie die mee wilden doen aan het Destination programma.
Hierin stond een advies van Tesla om de stroom gratis te leveren.
En anders een prijs per uur of per dag/nacht. Even zoeken of ik het screenshot nog kan vinden.
 
  • Informative
Reactions: SMU
Meeste gevallen heb ik ondervonden dat het gratis is. Soms betaal je iets in de parkeer garage te parkeren en dan is het laden gratis. Meestal als ik uitleg dat juist hier kom overnachten en gebruik maak van het restaurant omdat ze een DeC hebben, stemmen ze vaak als nog in om gratis te laden.
 
Meeste gevallen heb ik ondervonden dat het gratis is. Soms betaal je iets in de parkeer garage te parkeren en dan is het laden gratis. Meestal als ik uitleg dat juist hier kom overnachten en gebruik maak van het restaurant omdat ze een DeC hebben, stemmen ze vaak als nog in om gratis te laden.
Wij hebben een paar weken geleden in hotel Paradies in Freiburg in Br overnacht, 3 nachten. De laatste nacht onze MS opgeladen, maar ook ongeveer 8 euro moeten betalen. Het laden was overigens ook pas mogelijk na met de eigenaar afgesproken te hebben zodat hij de lader kon aanzetten.
 
Wij hebben een paar weken geleden in hotel Paradies in Freiburg in Br overnacht, 3 nachten. De laatste nacht onze MS opgeladen, maar ook ongeveer 8 euro moeten betalen. Het laden was overigens ook pas mogelijk na met de eigenaar afgesproken te hebben zodat hij de lader kon aanzetten.
Ik heb vorige zomer bij exact het zelfde hotel kosteloos geladen. Wel moesten ze de laders nog aan zetten inderdaad.
 
12 keer een DeC gebruikt: Frankrijk, Duitsland, Nederland, Italië en UK.. Nog nooit hoeven te betalen. Moest vaak wel speciaal "aangezet" worden...
Inmiddels zoeken we bij langere ritten speciaal naar hotel met een DeC... ideaal. En ook al paar keer meegemaakt dat geselecteerde Hotel een DeC had...
 
  • Informative
Reactions: NicoV
Tot nog toe 6 keer gebruik moeten maken van destination chargers, nog nooit moeten betalen. Slechts 1 keer gehad dat er een bordje hing dat in geval je niet overnachtte moest betalen, maar dat was zeker niet duurder dan bij een publieke laadpaal (en dus gratis voor ons vanwege overnachting).
Slechts 1 keer gehad dat ie moest aangezet worden.
Ik ben nu onze volgende zomervakantie aan het plannen met de destination charger map van Tesla als reisgids.
Ik stuur vaak enkele dagen voor vertrek nog een mailtje met de vraag of de destination charger kan gereserveerd worden voor mij, kwestie van zeker te zijn. Meestal word je dan nog met een extra brede smile ontvangen.
Ik vraag gedurende het verblijf ook vaak eens langs mijn neus weg of ze regelmatig Tesla klanten hebben, en altijd is het antwoord dat dat vrij frequent gebeurt en dus duidelijk voor extra overnachtingen zorgt.
 
In Londen paar dagen dit voorjaar in The Clarendon Hotel bij Greenwich Park geweest. Vlak bij Blackheath Station - in no time ben je in het centrum. Eigenaar heeft ook een Tesla, met twee laadpunten aan de achterkant van het Hotel. Was op die manier de enige gast die gegarandeerd een gratis parkeerplek had gedurende de drie dagen dat wij er waren - en gratis laden. En passent de tandarts en zijn vrouw - die naast het hotel wonen - enthousiast gemaakt - heeft er vast een gekocht inmiddels. Kom inderdaad vaak veel enthousiasme tegen als je even mailt/vraagt naar laadpunt. Aanrader. Leuke was dat ik voor het hotel bij et nemen van bijgaande foto werd aangesproken door een Tesla medewerker uit Amsterdam, Ze vroeg hoe de internationale reis met een EV helemaal naar Londen was bevallen -;). Ach ja, ze wat net begonnen geloof ik.

IMG_1167.jpg
 
In Londen paar dagen dit voorjaar in The Clarendon Hotel bij Greenwich Park geweest. Vlak bij Blackheath Station - in no time ben je in het centrum. Eigenaar heeft ook een Tesla, met twee laadpunten aan de achterkant van het Hotel. Was op die manier de enige gast die gegarandeerd een gratis parkeerplek had gedurende de drie dagen dat wij er waren - en gratis laden. En passent de tandarts en zijn vrouw - die naast het hotel wonen - enthousiast gemaakt - heeft er vast een gekocht inmiddels. Kom inderdaad vaak veel enthousiasme tegen als je even mailt/vraagt naar laadpunt. Aanrader. Leuke was dat ik voor het hotel bij et nemen van bijgaande foto werd aangesproken door een Tesla medewerker uit Amsterdam, Ze vroeg hoe de internationale reis met een EV helemaal naar Londen was bevallen -;). Ach ja, ze wat net begonnen geloof ik.

View attachment 360293
Komt mooi uit. Zocht nog een mooi adres voor een lang weekend Londen.
 
Kreeg eergisteren een telefoontje, de 200ste DeC is geïnstalleerd in België en ik was één van de nieuwste toen, er volg een pers artikel binnekort met foto reportage! Fijn dat het netwerk groeit!

Al merk ik met de vakantie naar Portugal dat ik antwoorden krijg zoals dat laden betalend is als hun parking vol is etc. Zo in Milaan vroeg de parkeerwachter extra 10 euro, ,niet de bedoeling.
 
Ik zag vorige week toevallig de tekst van Tesla aan de lokatie die mee wilden doen aan het Destination programma.
Hierin stond een advies van Tesla om de stroom gratis te leveren.
En anders een prijs per uur of per dag/nacht. Even zoeken of ik het screenshot nog kan vinden.

Heb jij, of iemand officiële info hierover? Ik heb namelijk met name in Duitsland (en nu ook mijn dochter) de ervaring dat ze 20 euro rekenen om te laden en als je er over klaagt ze aangeven dat het dan voor het parkeren is per dag. Als je aangeeft dat je niet hoeft te parkeren maar alleen wilt laden geven ze aan dat het toch echt 20 euro kost. Nu een geval in Hannover waar mijn dochter op doorreis op de heen en terugweg een hotel heeft uitgezocht met een destination charger en gratis parkeren. Bij aankomst staan de 4 laders (stond op Telsa 2) op een ander deel van het terrein dan de enorme gratis parkeergelegenheid (locatie dicht bij de snelweg) en hebben ze ondanks dat je gast van het hotel bent geen boodschap eraan. Je kan gratis parkeren maar als je wilt laden moet je 20 euro betalen voor de dag, al sta je maar een uur te laden. Ik wilde met name laten zien aan mijn dochter dat als je je trip goed uitstippelt je efficiënt kan reizen met een Tesla. Vaak betaal je wel wat meer dan bij een B&B of goedkoop Motel, maar dat compenseer je dus door het gratis laden en tijdwinst ipv bij een SuC te moeten stoppen. Zo heb ik al 6 hotels waar ik dit fenomeen ben tegengekomen, allemaal in Duitsland. Als het hotel overal betaald parkeren heeft en je gaat ook daadwerkelijk parkeren is het logisch, maar als het parkeren gratis is en ze zetten de laders op een plek die ze dan bestempelen als betaald parkeren en je wil alleen maar laden is dit naar mijn mening pure oplichting. Zo had ik zelf laatst dat ik aankwam, voor het hotel stond de lader. Iemand van het hotel komt naar buiten, haalt hangslot van de lader en sluit hem aan. Hij geeft netjes aan dat ik mag laden en na het laden hem naar de gratis parkeerplaats aan de overkant moet verplaatsen. Het was al erg laat dus ik besluit om hem niet afdoende te laden voor mijn trip de volgende dag naar de SeC en verplaats hem na een half uur. De volgende ochtend ga ik voor het ontbijt de Tesla halen en zet hem bij de lader en vraag binnen om het hangslot te verwijderen want ik wil even bijladen gedurende het ontbijt en dan uitchecken en weer op pad. Toen kwam het verhaal dat het 20 euro kost. Op de vraag waarom geven ze aan dat het laden dat kost. Op mijn verhaal dat ik de vorige dag gewoon kon laden bij aankomst gaven ze aan dat dit bij aankomst is maar nu niet. Vervolgens geef ik aan dat het volgens mij niet mag, geld vragen voor het laden geven ze aan dan is het voor het parkeren. Afijn, ik geef dus aan dat ik niet parkeer maar laad en binnen een uur wegga (heb nog de duo lader aan 3x32 amp en de lader kon dit ook aan) na veel gesteggel uiteindelijk kunnen laden. En het gaat echt niet om die 20 euro, het hotel koste mij 300 euro voor een nacht en hadden ook nog 200 euro weggetikt in restaurant. Eens te meer hoe belachelijk dit naar mijn mening was... Maar lang verhaal kort, waar kan je de regels vinden die Tesla hanteert?
 
Ik heb afgelopen kerstvakantie voor het eerst moeten betalen voor een DeC. Het bedrag was niet schokerend (EUR 8,00) en ook het hotel was vriendelijk geprijsd dus heb er verder geen ophef over gemaakt. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat pvh zich genaad voelt. Toch ben ik bang dat we dit vaker gaan zien in de toekomst. Een duidelijk statement van Tesla zou in ieder geval wat discussie en onplezierige ervaringen kunnen voorkomen.
 
Ik heb afgelopen kerstvakantie voor het eerst moeten betalen voor een DeC. Het bedrag was niet schokerend (EUR 8,00) en ook het hotel was vriendelijk geprijsd dus heb er verder geen ophef over gemaakt. Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat pvh zich genaad voelt. Toch ben ik bang dat we dit vaker gaan zien in de toekomst. Een duidelijk statement van Tesla zou in ieder geval wat discussie en onplezierige ervaringen kunnen voorkomen.
Ik heb 1 maal bij een duitse destination charger geladen en niet moeten laden wegens hotelgast. Niet hotelgasten moesten wel betalen, maar iirc was dat een faire prijs. Tot nog toe nooit moeten betalen om op een destination charger te laden.
 
Dat betekent alleen dat Tesla de electriciteit niet gaat betalen. Het betekent niet dat de gastheer het gratis moet aanbieden aan zijn klanten.

Het impliceert het wel, zeker door het benoemen van het recht om alleen betalende klanten (als in betalende voor de services, zoals overnachting, maaltijd etc)

@herb_k, zag dat jij 2x DeC hebt staan, kan jij iets kwijt over dit onderwerp? Mag je kosten rekenen voor het laden aan Tesla rijders? Of zijn het je eigen wallchargers?
 
  • Like
Reactions: robertvg