Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

'18 Model X | Definitieve oplossing issue aandrijfassen

This site may earn commission on affiliate links.
Hah, dat zijn inderdaad andere ondeerdelen. Bij mij in oktober 2023 alleen de HS vervangen, links en rechts, 1100 Euro.
HALFSHAFT ASSY, FR, LEFT HAND (1420113-00-B)
HALFSHAFT ASSY, FR, RIGHT HAND (1420119-00-B)

Heeft het probleem ook, tijdelijk, opgelost. Laag blijven rijden, en niet versnellen in bochten, ook niet te veel remmen in bochten ;)
 
Ah ik zie het al, je hebt een pre-2019 auto. dus andere onderdelen dan mijn Raven (post 2019). Moet ik je toch teleurstellen, dit is nog altijd geen permanente fix. Dit zijn vaste onderhoudskosten voor een X. Dus zeker in bochten, niet te veel versnellen of remmen (op de motor). Dat zet extra druk op de CVs. De enige permamente fix is de auto verlagen.
 
Eliminate Inner Tire & Premature Half-Shaft Wear On Tesla X/S! Dit is de oplossing. Heb ik zelf niet gedaan, ook met een nieuwe auto zou ik hiermee voorzichtig zijn daar tesla dan je garantie kan afnemen. Maar als je de auto langer gaat houden, zeker doen. Ik geloof dat in Belgie deze mensen de installatie kunnen doen,

Car perfection.
Brouwerijstraat 27, 1840 Londerzeel
+32(0)474 57 53 08

voor Nederland had ik dit bedrijf gekregen.

Netherlands - Rick
https://www.garagewinters.nl
 
  • Informative
Reactions: Dikkie Dik
klinkt als een goede service. Ik heb het zelfde probleem met mij 2018 MS. Was die 400 euro iets van coulance of garantie? Of is dit gewoon de prijs om de onderdelen te vervangen die je hebt benoemd?
Nee, de onderdelen alleen al zijn €1044,- Je krijgt op basis van het bulletin dus een flinke korting op de onderdelen (tot. €289,-) én de arbeid (tot. €32,50).

Maar nogmaals, dit was in mijn geval en misschien afhankelijk van bepaalde factoren. Mijn auto is al uit de standaard voertuiggarantie, maar heeft nog garantie op de aandrijflijn en batterij tot ergens in 2026. De assen waren op basis van de servicehistorie nog nooit vervangen en mijn km stand is 150k.