Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Destination Chargers

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zit al lang met een “ei” ivm de "Tesla Destination Chargers"…

Ik durfde niet goed om dat probleem / idee aan te kaarten ... omdat ik zo wat de enige particulier ben...
maar nu ik m’n vraag toch durfde op interent te zetten blijkt dat ik niet de enige ben die zo denk!
Toegestaan: even de vraag die ik op m’n Facebook groep lanceerde aan jou ook doorspelen?
Facebook groep:
Tesla Model S, X & ≡ BENELUX fans & owners
https://www.facebook.com/groups/73308694679/

Mijn teksje:
Beste Tesla mensen!
Graag even iets opwerpen i.v.m. destination chargers.
Zoals de meesten wellicht weten ben ik maar "een gewone particulier" mét een Tesla S.
Eerlijk gezegd: het meerendeel van de "Destination chargers" zijn nu gemiddeld op plaatsen die voor mij toch wel wat te duur uitvallen. Luxe hotel's e.d. zijn leuk maar gaan iets boven mijn budget, vandaar ook dat ik bij een vakantie / tripje / ... jammer genoeg amper of niet (meer) zoek naar zo een destination charger en m'n plan tracht te trekken met middenklas Hotelletjes / B&B's en noem maar op die ergens een Schuko aansluiting kunnen aanbieden.
Met de komst van de Tesla 3 en hun toekomstige eigenaars lijken me het zoeken naar "middenklas" locaties meer en meer evident te worden.
Ook een gemakkelijke zoek- functie (land / gemeente / ...) zou in heel het "Destination verhaal" erg welkom zijn..

Een vraag & suggestie naar het Tesla "Destination charger" team?
Of ... ben ik fout?

Misschien is het interessant om het commentaren hierop eens lezen?
Ook velen met een dikkere “portemoneé” hebben hetzelfde gevoel!
 
Karl, je hebt groot gelijk. Maar ik ga ervan uit dat dit slechts een tijdelijke situatie is.
Het is (denk ik) voor Tesla nu eenmaal gemakkelijker om bij duurdere hotels met een verhaal te komen over gratis elektriciteit versus clientèle dan bij minder dure.
Maar Tesla zal ongetwijfeld snappen dat de minder dure hotels ook aan de beurt moeten komen. Dat Tesla met "laaghangend fruit" begint lijkt mij logisch.
 
Karl, je hebt groot gelijk. Maar ik ga ervan uit dat dit slechts een tijdelijke situatie is.
Het is (denk ik) voor Tesla nu eenmaal gemakkelijker om bij duurdere hotels met een verhaal te komen over gratis elektriciteit versus clientèle dan bij minder dure.
Maar Tesla zal ongetwijfeld snappen dat de minder dure hotels ook aan de beurt moeten komen. Dat Tesla met "laaghangend fruit" begint lijkt mij logisch.

Jongens, dat komt toch vanzelf. Ik heb nu zowel op de heen en de terugreis een hotel waarvan een tweepersoonskamer dik onder de honderd € is. In het begin was het wel zo dat het alleen maar dure waren maar er komen wekelijks "gewone" hotels bij. Even blijven zoeken. Uiteindelijk zullen de meeste hotels ze gaan ophangen, gewoon omdat de concurrentie het ook doet en men graag de EV rijder Model 3 binnen haalt.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: karlvhilst
Ik zit al lang met een “ei” ivm de "Tesla Destination Chargers"…
Ik durfde niet goed om dat probleem / idee aan te kaarten ... omdat ik zo wat de enige particulier ben...
maar nu ik m’n vraag toch durfde op interent te zetten blijkt dat ik niet de enige ben die zo denk!
Mijn teksje:
Beste Tesla mensen!
Graag even iets opwerpen i.v.m. destination chargers.
Zoals de meesten wellicht weten ben ik maar "een gewone particulier" mét een Tesla S.
Eerlijk gezegd: het meerendeel van de "Destination chargers" zijn nu gemiddeld op plaatsen die voor mij toch wel wat te duur uitvallen. Luxe hotel's e.d. zijn leuk maar gaan iets boven mijn budget, vandaar ook dat ik bij een vakantie / tripje / ... jammer genoeg amper of niet (meer) zoek naar zo een destination charger en m'n plan tracht te trekken met middenklas Hotelletjes / B&B's en noem maar op die ergens een Schuko aansluiting kunnen aanbieden.
Met de komst van de Tesla 3 en hun toekomstige eigenaars lijken me het zoeken naar "middenklas" locaties meer en meer evident te worden.
Ook een gemakkelijke zoek- functie (land / gemeente / ...) zou in heel het "Destination verhaal" erg welkom zijn..
Een vraag & suggestie naar het Tesla "Destination charger" team?
Of ... ben ik fout?
Misschien is het interessant om het commentaren hierop eens lezen?
Ook velen met een dikkere “portemoneé” hebben hetzelfde gevoel!
Als de hotels met een DeC te duur zijn kun je eventueel een betaalbaar hotel boeken in de onmiddellijke omgeving van een hotel met een DeC. Als je belt of mailt met het hotel met DeC ben je daar meestal welkom om te laden. Dat lukt zeker als je komt eten.
Kom je niet eten dan mag je toch laden maar wordt er meestal iets in rekening gebracht.
In Karlsruhe vond ik de drie benodigde kamers in een hotel met DeC te duur. Hun alacarte restaurant is morgen gesloten. Toch mag ik daar morgenavond voor 10 euro volladen.
 
OKKKKK... Ik heb m'n opmerking / vraag toch maar doorgespeeld aan Tesla, samen met als voorbeeld een leuk en "middenklas" hotelletje, kwestie van hen opmerkzaam te maken van dat feit.
Rest dan nog het andere probleem: hoe vind ik (bij een reis planning) in de nu al heel grote lijst (buiten het zoeken via de EU kaart) iets dat me past ... een gemakkelijke zoek- functie (land / gemeente / ...) zou in heel het "Destination verhaal" erg welkom zijn.. Niet?
 
We kunnen hier zelf natuurlijk ook wel iets in betekenen. Ik bestook bijvoorbeeld Booking.com met verzoeken om een filter op Tesla DeC's op te nemen (dichtheid nu waarschijnlijk voor hen nog te gering) en ik heb bij diverse hotels etc. al verteld van het project, links achtergelaten, hen aangemeld via de Tesla site en hen gevraagd zich ook te melden. Ongetwijfeld zijn er daardoo ook een paar bijgekomen. En verder overal waar je ze ziet even complimenten maken en zeggen dat je hun lokatie in eerste instantie hebt opgemerkt vanwege de DeC's. En ook bijv. wijzen op Outlet Roermond, zie ander draadje, waar maar liefst 13 DeC's hangen. Er zou een leuk referralprogramma bedacht kunnen worden :)
 
Nee Karl, na een tijdje is dat niet meer aan te passen, alleen de moderators van het forum kunnen het dan nog.
Ook zaken als storende typos in een eigen tekst kun je maar een beperkte tijd nog aanpassen.

Correctie:
Ik moet mijn opmerking van boven aanpassen, na in het Support TMC (zie boven) het e.e.a. nagelezen te hebben.
Daar staat het volgende:
Supporting Member - Blue (yearly):
-Extra time to edit first post in thread

Supporting Member - Red (yearly):
-Extra time to edit all posts in threads (infinite for 1st post in thread, 12 hours for other posts)

Pff nog net op tijd geconstateerd om het in deze post te kunnen corrigeren ...
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: karlvhilst

Attachments

  • IMG-20170902-WA0002.jpg
    IMG-20170902-WA0002.jpg
    416.7 KB · Views: 83
Voornemens een "openbare" tesla lader bij de zaak te plaatsen! Is die dan ook toe te voegen aan dit netwerk? Wat zijn de mogelijkheden

Het netwerk op site en nav toont alleen de designated Tesla laders. Als je er daar een paar van ophangt worden die getoond, denk ik. De vrijgegeven laders zijn dan bonus maar doen voor de vermelding op site en nav niet ter zake.