Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Wiet niet :)

Aangepast ;)

Tuurlijk doe je het ook voor het milieu en om een beetje onafhankelijk te zijn van de benzine dieven. Maar zeg eerder had je de gesprong durven te nemen als er geen flink subsidie op zat?

In mijn werk denk ik bij mijzelf ik kan straks rondrijden in mijn "groene" auto maar de klant waar ik kom verstokt X ton gas olie per dag dus tja daar kan die Tesla in de komende 8 jaar niet tegen op compenseren :). Anyway das een andere discussie volgens mij ging het hier over de Hang out wat een Tesla probleem is.
 
Aangepast ;)

Tuurlijk doe je het ook voor het milieu en om een beetje onafhankelijk te zijn van de benzine dieven. Maar zeg eerder had je de gesprong durven te nemen als er geen flink subsidie op zat?

In mijn werk denk ik bij mijzelf ik kan straks rondrijden in mijn "groene" auto maar de klant waar ik kom verstokt X ton gas olie per dag dus tja daar kan die Tesla in de komende 8 jaar niet tegen op compenseren :). Anyway das een andere discussie volgens mij ging het hier over de Hang out wat een Tesla probleem is.

Wat doe je Glitch? Iets in de zeevaart zo te lezen? Heb zelf zeevaartschool Vlissingen nog gedaan en n blauwe maandag bij Spliethof gezeten..

En ja. Die lage bijtelling heeft mij zeker doen helpen de stap te maken!
 
Wat doe je Glitch? Iets in de zeevaart zo te lezen? Heb zelf zeevaartschool Vlissingen nog gedaan en n blauwe maandag bij Spliethof gezeten..

En ja. Die lage bijtelling heeft mij zeker doen helpen de stap te maken!

Wij doen Computer netwerken aanboord van zeeschepen inc satcom installatie voor data communicatie beetje het IT bedrijf maar dan gericht op Maritiem. Spliethof is een klant van ons :). Maar als je dan die slepers zie die dus windmolens etc in het water zetten dan merk je pas hoeveel olie er wordt verstookt. Maar goed Tesla rijden is dan ook kick natuurlijk helemaal met een lage bijtelling want als ondernemer wordt je al hard genoeg gepakt door de overheid, heb dat nooit begrepen waarom de ZZP, DGA etc bijtelling moet betalen, hij zorgt er ook voor dat het geld binnenkomt etc en dan eigenlijk nog eens straffen met bijtelling. Maargoed daar doen we helaas niets aan.
 
Maar goed Tesla rijden is dan ook kick natuurlijk helemaal met een lage bijtelling want als ondernemer wordt je al hard genoeg gepakt door de overheid, heb dat nooit begrepen waarom de ZZP, DGA etc bijtelling moet betalen, hij zorgt er ook voor dat het geld binnenkomt etc en dan eigenlijk nog eens straffen met bijtelling. Maargoed daar doen we helaas niets aan.


(Nog even off topic, maar lucht dit draadje wat op.)

Nou ja, het geeft me elke dag weer wat plezier te weten dat ik wat hier verteld wordt kan vermijden al dan niet met SuC. Zonnepaneeltjes doen ook hun werk, 642 kWh in maart van de zon cadeau gehad wel > 3.000 tesla kilometers.

Nederland heeft de hoogste belastingdruk op brandstof in de wereld. Tweederde van de Euro95 bestaat uit accijns, wettelijke heffing en BTW. De rest van de literprijs is onder andere afhankelijk van de productieomvang, de dollarkoers, wereldgebeurtenissen en weersomstandigheden.
 
(Nog even off topic, maar lucht dit draadje wat op.)

Nou ja, het geeft me elke dag weer wat plezier te weten dat ik wat hier verteld wordt kan vermijden al dan niet met SuC. Zonnepaneeltjes doen ook hun werk, 642 kWh in maart van de zon cadeau gehad wel > 3.000 tesla kilometers.

Nederland heeft de hoogste belastingdruk op brandstof in de wereld. Tweederde van de Euro95 bestaat uit accijns, wettelijke heffing en BTW. De rest van de literprijs is onder andere afhankelijk van de productieomvang, de dollarkoers, wereldgebeurtenissen en weersomstandigheden.

Bij elektriciteit is het niet anders Hans. Een kWu kost rond 23 cent voor een normale afnemer.
Daar zit 15,5 cent energiebelasting, 3 cent BTW en een beetje SDE heffing op. De kosten van opwekking zijn rond 5,5 cent. De rest is klein bier.
Van de 23 cent is dus zeker 18,5 cent belasting. Dat is even beroerd als met fossiele brandstof.
 
Bij elektriciteit is het niet anders Hans. Een kWu kost rond 23 cent voor een normale afnemer.
Daar zit 15,5 cent energiebelasting, 3 cent BTW en een beetje SDE heffing op. De kosten van opwekking zijn rond 5,5 cent. De rest is klein bier.
Van de 23 cent is dus zeker 18,5 cent belasting. Dat is even beroerd als met fossiele brandstof.

Klopt. Maar voor elke kWh die ik uit de zon haal is dit niet van toepassing door de methode van salderen. Ik heb geen oliebron in de tuin:) (gelukkig maar). En als het salderen niet meer gaat over een paar jaar hebben we de 30 april verrassing van Elon wel ergens in de kruipruimte of aan de muur hangen.

Verder SuC. Voor mij dan gratis. Ik denk dat Tesla wel "erg" grootverbruiker zal zijn in welk geval de energiebelasting drastisch lager is.

Schermafbeelding 2015-03-31 om 21.48.44.png
 
Bij deze. Kom net van Schiphol waar ik niet kon laden omdat er vier eikels met een foutlander stonden. Eentje stond niet eens te laden (groene kring), dus maar Ff geholpen met mijn Ev box pas, eens kijken hoe die thuis komt denk even bijladen bij Tesla Amsterdam. En jawel. Alle stalls vol met taxi's. Zoals hiervoor al werd benoemd, oneigenlijk gebruik. Betaal met grote regelmaat voor laden. Ben benieuwd hoeveel de gemiddelde taxi chauffeur per maand afrekent bij Tnm. Als ik al een keer een taxi nodig heb op schiphol uit principe geen Tesla. Durf bijna niet eens erop te rekenen dat je daar even kunt bijlopen om thuis te komen.
 
... dus maar Ff geholpen met mijn Ev box pas, eens kijken hoe die thuis komt  denk even bijladen bij Tesla Amsterdam. En jawel. Alle stalls vol met taxi's. ....

geholpen ..? bedoel je het laden geactiveerd, zodat hij straks niet kan ontkoppelen ? -;) geniaal !

Amsterdam - hangt toch sterk van tijdstip af. Gisteren om zelfde tijd kwartier gestaan.. 4 Taxi's..
 
Kan je het laden niet gewoon onderbreken vanuit de auto?

Jawel, maar je krijgt je kabel dan niet terug. Dan moeten ze of de spanning van de paal halen of op afstand unlocken. Maar last heeft de hork er in ieder geval van.... Ik heb het ook eens gedaan. Koste maar euro oid, maar veel lol. Die gast had een zowat volle accu blijkbaar. Maar zit wel een gevaar in. Stel dat die gast een vriend met een Tesla heeft, dan kan hij hem laten komen met een lege accu en gaat het laden verder zodra je de kabel in een auto steekt. Als je dan een paar vrienden laat komen laden dan kost het je een vermogen..
 
geholpen ..? bedoel je het laden geactiveerd, zodat hij straks niet kan ontkoppelen ? -;) geniaal !

Amsterdam - hangt toch sterk van tijdstip af. Gisteren om zelfde tijd kwartier gestaan.. 4 Taxi's..

Yep. Kosten zijn er niet bij laden op Schiphol dus geen risico op foutlander vrienden die mijn pas leegtrekken haha. Weet dus niet hoe het is afgelopen maar de gedachte van die gast; komt na vermoeiende reis aan bij auto en denkt zo, kan iig snel naar huis want ik sta vooraan en heb stiekem niks geladen. Komt bij de paal en ziet gele lampjes. Pakt kabel uit auto connector, en wil kabel loskoppelen van laadstation. Gaat niet. Begint te dagen. Pakt eigen pas (mits überhaupt in bezit) en wil ontkoppelen. Gebeurt niks. Moet bellen. Weetniet wie. Moet terug naar binnen naar conciërge ofzo. Uurtje bezig al. Heeft uiteindelijk parkeerbeheer aan de lijn die zekeringen moeten resetten. Weten niet hoe enz. Moeten bellen. Vrouw belt waar ie blijft, kan niet snel nog stiekem langs z'n vriendin. Uiteindelijk na 3 uur kan ie weg.