Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afscheid van Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Fastnet maakt laadstations zoals benzinestations. Bij Tesla staan de meeste laders bij hotels en op privé domeinen.
”benzinestation”? Wat was dat ook alweer….

O ja dat was vroeger een plek waar je vieze handen kreeg als je je auto wilde opladen met een stinkende vloeistof, om vervolgens in een gebouw naar binnen te lopen en te vertellen uit welk vat je de vloeistof had gehaald, om deze vervolgens aan de persoon achter de kassa te betalen 🤣
 
Ik kan me best iets voorstellen bij deze reactie. Een apart draadje is het toch waard, omdat de reden voor het afscheid niet alledaags is; ik wil geen auto Tesla meer vanwege het bedrijf Tesla.

Tesla kan niet denken dat zijn gedrag geen consequenties heeft. Dat wil ik luchten.
Was er niet onlangs een Belg die €158600 terug kreeg na ontbinding van de verkoop?
Heb jij dat ook gelezen @wooter ?
 
  • Like
Reactions: Persfoto
Begrijp dit verhaal helemaal. Heb zelf gelijke ervaringen. Ligt niet aan de mensen maar aan het systeem/business model van Tesla. Kan niet beoordelen of het bij andere (dure) merkdealers beter is want die het ik altijd gemeden. Probleem is dat dit bij Tesla moeilijker/onmogelijk is.
 
Gewoon een eerlijk en duidelijk verhaal, te veel kwaaltjes en te slechte service.
Er zijn wereldwijd gewoon te weinig mensen met verstand van elektrische auto's of zelfs elektra in het algemeen en degenen die er zijn vragen vaak een bijpassend salaris, dat vinden automobilisten niet leuk.
Hopelijk kan Tesla in de toekomst gewoon betrouwbaardere auto's maken en krijg je hier automatisch minder last van. Tevens zal de groei van Tesla in de toekomst misschien minder snel worden en dat kan ook helpen.

Aan de andere kant, of Mercedes hier dan beter in is betwijfel ik, ooit werkten Tesla en Mercedes samen en in de basis heeft Mercedes nog steeds dezelfde techniek. Wel is Mercedes oprecht indrukwekkend zuinig, veel beter dan de VW groep en ook beter dan BMW.
 
  • Like
Reactions: Sjon
Sommige andere merken hebben een soort afbouwbeleid. In het eerste jaar na einde garantie betaal je 40%, in het tweede 80% e.d.

Verder kun je meestal garantie verlengen. Als Tesla dat ook zou doen had ik misschien getwijfeld. Maar het bedrijf neemt geen verantwoordelijkheid voor constructiefouten of voor reparatie van onderdelen. Dat geeft toch de doorslag.
Als dit waar was dan zouden ze dat wettelijk moeten doen.
Alleen wat roepen op een forum maakt de stelling niet waar.