Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Onboard Charger stuk slechte klantenservices Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
N=1
Mijn eerste 2 TWC’s zijn na een telefoontje gratis en probleemloos vervangen door Tesla (kabelbreuk).
De nieuwe werd al opgestuurd voor de oude ingestuurd werd, zodat ik de aansluiting van de oude kon afkijken.
Mijn derde heeft een betere kabel en doet het nu al 4 jaar perfect.
Een officiële installateur om wat draden in klemmen te vijzen, vind ik trouwens ook overkill.

Tja.. wat kan ik zeggen. Ze wouden hem niet swappen tot er diagnose gedaan was.

Mijn woning was nog voorzien van kW meter (belastingdienst) en groep inrichting voor een laadvoorziening.

Maar goed ik ga te veel offtopic
 
Last edited:
Even voor de ervaringsdeskundigen. Bij jullie is de onboard charger dus kapot gegaan door de loadbalancing die tussen de fasen begon te schakelen? Mijn zappi staat zomers op drie fasen, dan leveren mijn panelen vanaf 10:00 genoeg (minimaal 4,2 kw). In de winter zet ik hem op 1 fase dan laadt hij op min 1,5 kW. Misschien begrenzen op 16 ampere dan hoeft de onboard charger ook niet te schakelen om extra slijtage te voorkomen.
Het op en neer regelen van de laadstroom moet op drie fasen toch geen problemen geven?
Mijn zappi is zo ingesteld dat laden begint bij 100% zonnestroom en pas stopt als zonnestroom onder de 40% duikt. Kwam erachter dat wolkjes waterkoker etc net te lang duren. Laden stopte elke keer waarna dit na korte tijd weer startte, leek me niet zo goed voor de schakelingen.
 
Bij mij is hij mogelijk versneld versleten, omdat hij op sommige momenten constant in/uitschakelde (niet op/af). Je hoord dan ook gewoon een klik in de laadpaal als je hem zelf ook stopt (en bij de auto)
 
Ik lees de OP en herken echt alles hiervan. Ik was een groot Tesla fan (4 referrals), echter de tegenwoordige service balie (in Tilburg) is echt bagger.

Ik meld een trilling (250.000 km, bekend motor probleem), het stuur trilt in je handen en een hevige brom vanaf 90km/u en ze zeggen doodleuk: "ik voel het niet hoor". Dat zijn Trumpiaanse alternatieve waarheden. Oja, "zijn niet de originele velgen" - nou wel hoor, alleen gespoten na een stoeprand schade. Ik had een APK erna en de keurmeester rapporteert (op het keuringsrapport): trilling bij 100km/h. Geen afkeur maar als het erger werd wel.

Voor mij is dit de laatste Tesla, het was de beste auto die ik heb gehad maar ik koop geen auto van een firma die zijn klanten niet respecteert en voor idioot verslijt. Wees eerlijk en zeg gewoon dat ze dit kunnen oplossen voor xxx euro. Ik zou einde dit jaar een nieuwe Plaid krijgen maar afbesteld. Keuze genoeg tegenwoordig, ik ga terug naar Porsche.
 
Wees eerlijk en zeg gewoon dat ze dit kunnen oplossen voor xxx euro.
Dat hebben ze toch gezegd? Nieuwe lader is 2K7.

Die laders bij Porsche kosten ook zowat hoor (behalve de 22kW, die is duurder) en buiten garantie betaal je bij Porsche ook gewoon volle pot. Da's net wat bedoelt wordt met buiten garantie.

Alle andere dingen (coulance, een efforke, korting) is wat de dealer qua marge kan missen om jou te paaien. Maar de klant voor en na je kregen net dezelfde feel good korting en de verkoper doet voor alle klanten een efforke om je een goed gevoel te geven dat je speciaal bent.

Moet je eens proberen in de Appie te pingelen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Vriend van me heeft een Porsche Taycan, en heeft in het jaar dat hij dat ding bezit vaker in de garage gestaan dan ik met mijn 2014 Model S. Hij heeft ondertussen een gebruikte model 3 gekocht als vervoer, en een Model S plaid in bestelling. Als iemand nog een leuke Taycan zoekt, hij is te koop.

hij kwam overigens uit een 2017 model S, voor de Porsche.
 
Misschien was ik niet duidelijk. Ze maken de beste auto. Vroegah… werd je daar als klant in de watten gelegd, maar dat was niet vol te houden met de komst van een massa product als de 3. Toch was ook toen de behandeling van hun premium klant nog ok. Nu is het een typische massaproductie service geworden - geen premium merk.
Ik ben prima bereid te betalen voor welke service dan ook, maar ik zal nooit accepteren dat een servicebalie medewerker - of misschien was het hoofd van de werkplaats - de klant als een idioot beschouwd en gewoon de klacht ontkent. En argumenten zoekt om er uberhaupt geen verder onderzoek naar te doen: geen originele velgen (ze waren opnieuw gespoten na schade). Kom op zeg.

De reactie van de klant is als @Joey van Dorst en mijzelf. En @wooter … je wordt erg voorspelbaar.
 
  • Like
Reactions: Namervio and Menabe
Vriend van me heeft een Porsche Taycan, en heeft in het jaar dat hij dat ding bezit vaker in de garage gestaan dan ik met mijn 2014 Model S. Hij heeft ondertussen een gebruikte model 3 gekocht als vervoer, en een Model S plaid in bestelling. Als iemand nog een leuke Taycan zoekt, hij is te koop.

hij kwam overigens uit een 2017 model S, voor de Porsche.
Ik heb de Taycan ook in beeld. Net als de eerste Tesla’s een hoop kinderziektes.

Wens hem veel plezier met zijn S, by far de beste auto in zijn segment. Maar laat hem inruilen voordat zijn garantie verloopt, want daarna sta je alleen. Je kan betalen en reparaties laten uitvoeren, maar verwacht niets van de garantie op batterij of drivetrain als niet minstens de motor eruit gevallen is of je pack spontaan in de fik gevlogen is.

Uiteindelijk verliest elk merk, ook Porsche, zijn trouwste klanten als een of andere servicemedewerker het verkloot door de klant niet serieus te nemen of als een idioot behandeld.
 
Misschien was ik niet duidelijk. Ze maken de beste auto. Vroegah… werd je daar als klant in de watten gelegd, maar dat was niet vol te houden met de komst van een massa product als de 3. Toch was ook toen de behandeling van hun premium klant nog ok. Nu is het een typische massaproductie service geworden - geen premium merk.
Ik ben prima bereid te betalen voor welke service dan ook, maar ik zal nooit accepteren dat een servicebalie medewerker - of misschien was het hoofd van de werkplaats - de klant als een idioot beschouwd en gewoon de klacht ontkent. En argumenten zoekt om er uberhaupt geen verder onderzoek naar te doen: geen originele velgen (ze waren opnieuw gespoten na schade). Kom op zeg.

De reactie van de klant is als @Joey van Dorst en mijzelf. En @wooter … je wordt erg voorspelbaar.


Probeer eens een ander Service Center. De mensen bij SeC Utrecht zijn uitstekend, intake is ook bij de monteur die aan je auto gaat werken.

Mijn ervaring met Amsterdam is ook niet best overigens.
 
  • Like
Reactions: Duke-U and Rutgere
Ik heb de Taycan ook in beeld. Net als de eerste Tesla’s een hoop kinderziektes.

Wens hem veel plezier met zijn S, by far de beste auto in zijn segment. Maar laat hem inruilen voordat zijn garantie verloopt, want daarna sta je alleen. Je kan betalen en reparaties laten uitvoeren, maar verwacht niets van de garantie op batterij of drivetrain als niet minstens de motor eruit gevallen is of je pack spontaan in de fik gevlogen is.

Uiteindelijk verliest elk merk, ook Porsche, zijn trouwste klanten als een of andere servicemedewerker het verkloot door de klant niet serieus te nemen of als een idioot behandeld.

Ook bij Porsche reed ik altijd onder fabrieksgarantie (die je daar tot 10 jaar kan verlengen) toen dat mogelijk werd. Ik kan mij de onderhoudsbeurten nog wel herinneren die met gemak in de 5 cijfers liepen.

En alles draait om de servicemedewerkers. Bij PC Eindhoven waar ik altijd kwam is dat echt top. De basis van dat team is daar ook al heel lang stabiel. Als je dat gewend bent, dan kan je eigenlijk alleen maar teleurgesteld worden elders (en dat ben ik ook meermaals).

En toch heb ik nooit echt problemen gehad met Tesla. In het begin ook heel persoonlijk in Tilburg. In het begin in Eindhoven was het wel een beetje chaos, maar dat is later rechtgetrokken.

Nu met de onpersoonlijke manier van auto neerzetten en ophalen even afwachten. Wat dat betreft snap ik heel goed dat als er iets echt mis is dat je mist dat je even kan overleggen met mensen met wie je een relatie hebt op kunnen bouwen, in plaats van mensen die eigenlijk niets anders mogen dan jou een vastomlijnde boodschap geven.

Vergeet ook niet dat een dealer makkelijker aan jouw zijde kan staan. Bij Tesla sta je altijd direct tegenover de uiteindelijke producent.

Dat is een nadeel. Maar als ik dan zie wat ik moet betalen voor een Taycan… geen haar op mijn hoofd. Alleen voor een 911 met de magische letters GT ben ik in de toekomst weer te verleiden (als de kinderen weer wat groter zijn). Want voor gewoon dagelijks verkeer vind ik de Tesla echt precies bieden wat ik zoek en dat ook nog voor een prijs die buitengewoon schappelijk is.

Dus ik zou als ik jou was even de betreffende medewerkers vervloeken (ook al zijn hun handen gebonden) en gewoon kiezen voor de beste auto, met garantie dan. :)
 
@Dikkie Dik @Devils son Het is het proberen waard om naar Eindhoven te gaan, dus dat ga ik doen, dank voor deze feedback! Ik ben nog op zoek naar een "goede" en betrouwbare onafhankelijke garage die de motor kan vervangen voor een nieuwe, om een alternatief te hebben.

Ik had mijn oog laten vallen op een Targa trouwens, heb jaren enkele 911's gehad. De Tesla blijft nog wel even als daily driver totdat ie echt instort. De waarde nu met deze KM-stand is haast niks meer....
 
Hoe doen ze de intake dan in Utrecht?
Ik ben laats ook Utrecht geweest, maar alle communicatie liep via de app, ik heb niemand gezien of kunnen spreken.

Ze hebben binnen in de ‘afleverstraat’ een balie, daar zitten mensen van vlees en bloed.

Het helpt wel om naar binnen te lopen natuurlijk 😉

Ik kan me voorstellen dat in negen van de tien gevallen app communicatie en key-less afleveren prima is, maar voor complexe of vage storingen wil je gewoon de tech spreken, en dat kan in Utrecht.

Ze hebben zelfs de auto gefixt buiten de agenda om, dus vroeger, omdat ze me niet met een dan wel/dan niet werkende condensor-ventilator wilden laten rijden.

Eerste gedeelte traject via de app, en op een gegeven moment binnen gelopen en pro-actief in persoon verder gegaan omdat communicatie via de app nou eenmaal beperkingen heeft.
 
Ze hebben binnen in de ‘afleverstraat’ een balie, daar zitten mensen van vlees en bloed.

Het helpt wel om naar binnen te lopen natuurlijk 😉

Ik kan me voorstellen dat in negen van de tien gevallen app communicatie en key-less afleveren prima is, maar voor complexe of vage storingen wil je gewoon de tech spreken, en dat kan in Utrecht.

Ze hebben zelfs de auto gefixt buiten de agenda om, dus vroeger, omdat ze me niet met een dan wel/dan niet werkende condensor-ventilator wilden laten rijden.

Eerste gedeelte traject via de app, en op een gegeven moment binnen gelopen en pro-actief in persoon verder gegaan omdat communicatie via de app nou eenmaal beperkingen heeft.
Bij mij verliep alles zonder tussenkomst van een medewerker (keyless delivery). Volgende keer zal ik eens een rondje lopen…..