Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen zaterdagochtend 11.00 uur SuC Amsterdam: 0 taxi's , 7 stalls vrij.

Zijn het soms bepaalde dagen/tijden dat er veel taxi's staan ?

Je zou verwachten dat het 's nachts rustiger is op Schiphol en dat ze (een deel) dan 'thuis' aan de lader staan. Weet niet hoe hun diensturen zijn ingedeeld. Maar lijkt me niet onwaarschijnlijk dat het pas na de eerste uren van de ochtenddienst vol gaat lopen bij de SuC met taxi's die de dienst er nog niet op hebben zitten maar de batterij al wel goeddeels leeg hebben.
 
Nu (vrijdagochtend, 08:45) geen taxi te zien.
Ik vind het allemaal erg meevallen.

Overigens: Wel leuk dat de S nu ook aangeeft dat je aan het Superchargen bent. Was me eerder niet opgevallen.
 

Attachments

  • 9f50b214-9ec9-4eb8-9214-7f8292cae9aa_TapatalkEditedImage.jpg
    9f50b214-9ec9-4eb8-9214-7f8292cae9aa_TapatalkEditedImage.jpg
    275.1 KB · Views: 415
Nu (vrijdagochtend, 08:45) geen taxi te zien.
Ik vind het allemaal erg meevallen.

Overigens: Wel leuk dat de S nu ook aangeeft dat je aan het Superchargen bent. Was me eerder niet opgevallen.

En ook dat je ziet hoe lang het nog duurt voordat je het ingestelde laadniveau hebt bereikt. Handig als je nog een kopje koffie wilt bestellen of een rondje lopen :)
 
Handig als je nog een kopje koffie wilt bestellen of een rondje lopen :)

Ja, dat was inderdaad wel handig... Mijn laadpunt thuis heeft het begeven, dus ik zat even zonder. Gelukkig ligt SuC Amsterdam op mijn route, dus lekker een uurtje daar gewerkt terwijl de teller naar 90% vloog. En ik wist van te voren hoe lang het zou duren. Helemaal niet verkeerd :)

Maar OT: uiteindelijk een paar taxi's gezien, eentje was na 20 minuten weer weg, de ander hing aan de 22kW. Helemaal geen probleem, tot dus ver. Uiteraard zal het voorkomen dat het wel druk is en dat er veel taxi's staan, maar ja: die moeten toch ook laden..
 
Ja, dat was inderdaad wel handig... Mijn laadpunt thuis heeft het begeven, dus ik zat even zonder. Gelukkig ligt SuC Amsterdam op mijn route, dus lekker een uurtje daar gewerkt terwijl de teller naar 90% vloog. En ik wist van te voren hoe lang het zou duren. Helemaal niet verkeerd :)

Maar OT: uiteindelijk een paar taxi's gezien, eentje was na 20 minuten weer weg, de ander hing aan de 22kW. Helemaal geen probleem, tot dus ver. Uiteraard zal het voorkomen dat het wel druk is en dat er veel taxi's staan, maar ja: die moeten toch ook laden..
Mee eens, ik was vanochtend (rond 9:45) even heel kort ter plekke, ik had een vraag voor de service balie en aangezien er twee plekjes bij de superchargers vrij waren heb ik maar even een ruime 5 minuutjes aan een SC gehangen. Er waren 6 van de 8 stalls in gebruik, maar daarvan was geen enkele taxi. Maar goed, die momentopname zegt niks over het eventuele structurele probleem.
 
Gisteren even bij de mensen van Tesla in Amsterdam langs geweest. Toen wij na 10 minuten weer wegreden, wilde net ook een MS met gele kentekenplaten van de SuC wegrijden.
Werd echter door de bewaking aangesproken.
Heb alleen de eerste zin gehoord toen ik instapte: "Meneer, wilt u de volgende keer dat u de auto hier aan de lader zet niet meer het terrein verlaten?"
De rest van de discussie heb ik niet meer gehoord, maar ik dacht gelijk: "Tesla doet wel degelijk wat met de opmerkingen die gemaakt worden". Prima!
 
Ja een taxi chauffeur zal nooit bij zijn auto weg. Dus ik weet niet wat voor meer waarde het heeft.
meerwaarde, dat eenieder die te lang/te vaak/onnodig aan de SuC hangt in Amsterdam de kans loopt om aangesproken te worden door de bewaking?? Je auto aan de SuC hangen en vervolgens deze gebruiken als gratis P voor een bezoekje aan de Arena is minstens net zo fout als een taxibezetplek. Die is in elk geval snel weer op pad, geld verdienen. Mijn bescheiden mening.
 
meerwaarde, dat eenieder die te lang/te vaak/onnodig aan de SuC hangt in Amsterdam de kans loopt om aangesproken te worden door de bewaking?? Je auto aan de SuC hangen en vervolgens deze gebruiken als gratis P voor een bezoekje aan de Arena is minstens net zo fout als een taxibezetplek. Die is in elk geval snel weer op pad, geld verdienen. Mijn bescheiden mening.

Vraag me ook af of dit nu iets gaat uithalen. Even het hek uit is toch niet zo raar cq moet toch kunnen?
Ik neem aan dat Tesla geen catering klaar heeft staan en dat je toch even iets verder moet voor een snelle hap.
 
Vraag me ook af of dit nu iets gaat uithalen. Even het hek uit is toch niet zo raar cq moet toch kunnen?
Ik neem aan dat Tesla geen catering klaar heeft staan en dat je toch even iets verder moet voor een snelle hap.

Kan me goed voorstellen dat die bewaking echt wel ziet wie er voor 20 minuten weg was en welke Tesla meer dan n uur stond te 'laden' zonder bijbehorende eigenaar.
 
Kan me goed voorstellen dat die bewaking echt wel ziet wie er voor 20 minuten weg was en welke Tesla meer dan n uur stond te 'laden' zonder bijbehorende eigenaar.

Niemand gaat mij verbieden om een terrein niet te verlaten lijkt me, kan me idd alleen voorstellen dat hij erg lang zonder laden de plek bezet heeft gehouden. Echter, als je leeg aankomt en op doorreis bent en 100% wilt laden dan kan het zomaar 1.5 uur duren alvorens he vol bent. Je gaat geen 1.5 uur daar voor de lol blijven hangen, kop koffie en dat is het. En dan begrijp ik ook dat je niet even terugloopt zodra je S onder de 22kW gaat laden om hem te verplaatsen naar de 22kW laders want het is best een stuk lopen naar de winkels/eet gelegenheden.
 
Das waar, kan natuurlijk ook veel langer duren. Zeker als laadvermogen beperkt is.

Zichtbaar maken op de laadpaal hoe lang auto gestopt is met laden zou wellicht oplossing zijn. Grote rode knipperende cijfers. Maakt aanspreken op gedrag ook erg eenvoudig ..

Edit;
Of ze laten n horecaondernemer franchisen in het Tesla pand..
 
Das waar, kan natuurlijk ook veel langer duren. Zeker als laadvermogen beperkt is.

Zichtbaar maken op de laadpaal hoe lang auto gestopt is met laden zou wellicht oplossing zijn. Grote rode knipperende cijfers. Maakt aanspreken op gedrag ook erg eenvoudig ..

Edit;
Of ze laten n horecaondernemer franchisen in het Tesla pand..
Ik zie de Tesla's zichzelf binnenkort automatisch aan de zijkant parkeren nadat ze volgeladen zijn... Versie 7.0 toch?