Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Het zijn toch echt momentopnames.. heb er vandaag vanaf 13:00 twintig minuten gestaan.. samen met een andere blauwe niet-Taxi... toen ik wegging kwam er net een witte Taxi bij.. dat was het..

Het blijft trouwens een fantastisch gezicht om al die Tesla taxi's in en rond Amsterdam tegen te komen !

Als dat dezelfde taxi's zijn als bij de SuC, dan is het wel een beetje raar. Een mooie eigen plek hebben.... Vanmiddag was het trouwens behoorlijk druk bij A'dam. Ik ben maar doorgereden, hopend dat mijn eigen laadpunt ondertussen gemaakt was (en dat is hij, dus ik kan weer thuis laden!)
 
En laten we wel wezen: hoeveel massa's mensen maken daardoor dagelijks het ritje mee, dat wij ook al aan zo veel mensen hebben gegund?
Misschien door de begrenzing van de taxi's niet zo heftig, maar ze houden genoeg over om met de rest van de auto veel indruk te maken.
Het is toch prachtig wat die mensen aan reclame maken voor de Tesla op die manier? Maar goed, een beetje off-topic...:rolleyes:
 
Vanmiddag even in Amsterdam - 3 plekken vrij - maar eentje werd op deze manier geblokkeerd
IMG_9504.jpg

en het was niet eens een taxi...:smile:

Bleek een Engelsman van Tesla te zijn die bezig was met de voeding van een van de laders - die hij dus op die manier ook blokkeerde...
 
Op deze manier dus ook in Oosterhout nodig. Van mij heb je even geen last. Heb nagenoeg nieuwe Mercedes op de oprit staan. Een paar jaar geleden zou dat een wens geweest kunnen zijn, nu een doekje voor het bloeden. Ik schaam me eigenlijk een beetje dat ik dit schrijf want toen ik nog bij Mercedes servicede (Chrysler) mocht je blij zijn met een Smart. Maar sinds wij door dat tijdvenster zijn gestapt en een decade of zo verder zijn gewarped wat auto's betreft zien wij de ICE iets anders.
 
Vanochtend, half 10. SuC Amsterdam. Ik begon me al af te vragen of ze stuk waren...

Helaas kon ik het niet uittesten: Ik was hier om de telescooparmen van de trunk te laten vervangen. Ik rij nu in een Audi A4, wat niet geheel tot mijn genoegen is.
 

Attachments

  • WP_20150416_001.jpg
    WP_20150416_001.jpg
    1.5 MB · Views: 378
Hoe meer de verschillende installaties exclusief voor deelgroepen voorbehouden worden, hoe minder efficiënt het netwerk wordt.
Zelfde geldt trouwens voor het 22 kW netwerk dat Tesla exclusief voor de tesla's wil uitrollen. Het ware beter om de merknetwerken open te stellen voor iedereen. Als ook VW, BMW, Nissan, Renault enz dit doen dan is iedereen ermee gebaat. Dat hoeft niet gratis voor de niet-eigen wagens, maar de betalende laadmogelijkheid aanbieden is een minimum.
 
Dat willen ze ook gaan doen maar niet voor auto's die die laadsnelheid niet halen (ik denk muv de singleladers) en wanneer die fabrikanten ook een duit in het zakje doen. In een toekomstvisie hoort uiteindelijk stroom gratis te zijn na gezamenlijke investering in de infrastructuur. Tesla neemt het voortouw.
 
Wellicht is het mogelijk om het doel van het netwerk (lange afstanden afleggen) weer bovenaan het prioriteiten lijstje te krijgen, door een maximum aantal laadsessies per locatie SuC in te voeren voor iedere Tesla.

Nu zijn locals (en taxi's in A*dam) zwaar in het voordeel t.o.v. Tesla rijders niet niet/nauwelijks bij het netwerk komen. Komen ze daar wel een keer, kunnen ze aansluiten in de wachtrij. Ik lees al regelmatig hier dat mensen dan maar doorrijden (met een gok)

Dit lijkt mij niet de bedoeling van het netwerk, we hebben er bij aanschaf allemaal voor (gelijkelijk) betaald en wordt nu "verziekt" door kleinere groepen. Alhoewel, hoeveel taxi's zijn het inmiddels?

Indien iedere Tesla een beperkt aantal keren kan laden bij een specifieke SuC locatie dan is het niet alleen eerlijker maar gaat het ook sneller (geen wachtrijen) en blijft het netwerk voortbestaan. Nu bestaat de kans dat de running-kosten (door een beperkte groep) het schitterende idee naar de haaien helpt en valt er een groot marketing punt van Elektrisch rijden (door Europa) weg.

Geen idee of het mogelijk is maar desnoods krijgen alle Tesla bezitters een SuC pas die registreert waar je laadt (onderweg) en zijn de "hang plekken" verleden tijd.
Mocht iemand elders niet kunnen laden (is dus aangewezen op uitsluitend een Sec in de buurt) dan gaat deze "veel gebruiker" na een aantal keren laden gewoon betalen, zoals iedereen en blijven dus de running-kosten beperkt.
Zijn voordeel: het laden gaat lekker snel maar is niet (meer) op kosten van de Tesla familie ;)
 
Last edited: