Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Gisterochtend te Amsterdam;
Afbeelding.jpg
 
Vanmiddag voor het eerst eens naar de Amsterdamse SUC.

Vanuit Brabant naar Sassenheim en daarna naar midden Limburg. Dus netjes op doorreis waar de SUC's voor bedoeld zijn toch?

Daar aangekomen 5 taxi's en drie gele nummerborden.
Maximaal 40 minuten laden staat er aangegeven. Toen ik er 32 minuten stond ging de eerste auto pas weg.
Pech die ik heb dat ze allemaal net aangekomen waren :confused:

Nog twee voorgangers voor me, netjes wachtend in een parkeer vak.

Toen zag ik een taxi chauffeuse bellen en voor ik het vak uit was (ze reedt nog niet aan) kwam er een andere taxi aan.
Zij er uit en de andere taxi erin. :cursing:

Gelukkig was er een andere taxi chauffeur die hem er op wees dat ik al langer stond te wachten. Morrend reedt hij circa 5 meter vooruit zodat ik meermaals moest steken om in het vak te geraken.

Gelukkig vriendelijke Tesla mensen binnen en lekkere koffie. Me netjes aan de 40 minuten gehouden. Bij het wegrijden deed een vriendelijke taxi chauffeur mijn laadklepje dicht toen ik aan wilde rijden.

Er voortaan maar rekening mee houden dat als ik in Amsterdam moet laden dat dat 40 minuten laden en 40 minuten wachten inhoud.
 
Precies.. kom er met enige regelmaat en heb het nog nooit meegemaakt dat alles bezet was..

BTW - Eric, heb je nog gekeken of je in de tussentijd aan de 22kW kon gaan staan ? Er zijn zes laadpunten als ik mij niet vergis.

Toch blijft het een kwestie van geluk, of het tijdstip. Ik heb al enkele malen in de (eerste helft van de) ochtend 8 lege stalls gezien. Er schijnen een paar topmomenten te zijn verspreid over de dag.
 
Ik kwam afgelopen zondag bij SuC Amsterdam, 2 stalls vrij, 2 gele, de rest blauw, na 40min ben ik weggereden, ik was de eerste....... dus de borden max 40min helpen niet, maar na 40min zat ie ook nog niet vol. Als je op doorreis bent niet echt een fijne situatie.

.
Vanmiddag voor het eerst eens naar de Amsterdamse SUC.

Vanuit Brabant naar Sassenheim en daarna naar midden Limburg. Dus netjes op doorreis waar de SUC's voor bedoeld zijn toch?

Daar aangekomen 5 taxi's en drie gele nummerborden.
Maximaal 40 minuten laden staat er aangegeven. Toen ik er 32 minuten stond ging de eerste auto pas weg.
Pech die ik heb dat ze allemaal net aangekomen waren :confused:

Nog twee voorgangers voor me, netjes wachtend in een parkeer vak.

Toen zag ik een taxi chauffeuse bellen en voor ik het vak uit was (ze reedt nog niet aan) kwam er een andere taxi aan.
Zij er uit en de andere taxi erin. :cursing:

Gelukkig was er een andere taxi chauffeur die hem er op wees dat ik al langer stond te wachten. Morrend reedt hij circa 5 meter vooruit zodat ik meermaals moest steken om in het vak te geraken.

Gelukkig vriendelijke Tesla mensen binnen en lekkere koffie. Me netjes aan de 40 minuten gehouden. Bij het wegrijden deed een vriendelijke taxi chauffeur mijn laadklepje dicht toen ik aan wilde rijden.

Er voortaan maar rekening mee houden dat als ik in Amsterdam moet laden dat dat 40 minuten laden en 40 minuten wachten inhoud.
 
Ik moet regelmatig vanuit Rotterdam een retourtje Amsterdam... Ben uiteindelijk maar drie keer wezen laden daar. Meestal ergens laat in de avond.
Het gemak van thuis te laden overwint toch de (kleine) moeite om naar de SuC te rijden en daar ook te wachten (ongeacht het nu vol of leeg is). Tenzij je op doorreis bent. Ik merk dat dit soort handelen blijkbaar toch het gedachtengoed is van de SuC. (los van het feit dat de SuC Ams ook commercieel wordt gebruikt en derhalve meer belast wordt). Dit is vooral uit ervaring bepalend als je alleen zit of met passagiers; met meerdere mensen in de auto ga ik inderdaad niet zo snel even bijladen als het niet nodig is ;).
 
Dit is vooral uit ervaring bepalend als je alleen zit of met passagiers; met meerdere mensen in de auto ga ik inderdaad niet zo snel even bijladen als het niet nodig is ;).

Ik ben het met je eens. Maar het leuke is dat iedereen gewoon zelf kan kiezen. Ik heb bijvoorbeeld de laatste maanden een gewoonte ontwikkeld om één keer per week een halve ochtend rustig te gaan zitten werken in Oosterhout. Nu dus. Omdat mijn hele kantoor in de cloud zit kan ik in die tijd ongelooflijk veel doen en is de Tesla voorbereid voor de komende ritten. Den Bosch vanmiddag, Den Haag morgen en Valkenburg (L) vrijdag en daar dan Urmond even voor de terugweg op zondag.

Maar dit doe ik ook omdat ik het gewoon leuk vind. Even rustig een stukje rijden, binnenweg cruisen, dan lekker zitten met koffie erbij en geconcentreerd werken, en dan weer vol terug.
Met mensen bij me zal ik dit nooit doen natuurlijk. Enne, om deze tijd is het erg rustig aan de SuC.
 
Ik ga een beetje off-topic, maar goed: mijn vrouw leent ook regelmatig de auto, lange ritten naar klanten en dan langs SuC als het moet. Haar klacht: als alle plekken door blauwe platen bezet zijn, is de WC bizar vies. Echt heel erg vies, ik zal jullie de details besparen. Als ze er alleen komt en alle plaatsen zijn vrij: niets aan de hand. Deze conclusie op basis van 5-6 bezoeken.
 
Ik ga een beetje off-topic, maar goed: mijn vrouw leent ook regelmatig de auto, lange ritten naar klanten en dan langs SuC als het moet. Haar klacht: als alle plekken door blauwe platen bezet zijn, is de WC bizar vies. Echt heel erg vies, ik zal jullie de details besparen. Als ze er alleen komt en alle plaatsen zijn vrij: niets aan de hand. Deze conclusie op basis van 5-6 bezoeken.

11426751_905356256186121_8628938156924268282_o.jpg
 
Mijn ervaring in de lounge vandaag. Ik ben er geweest nadat ik ging laden na 20 minuten wachten. (6 blauwe kentekens):
Mannen die luid aan het bellen zijn in een voor mij onverstaanbare taal.
Er was iemand die een bak sla aan het eten was, althans een poging deed, want er lag volgens mij meer op de grond dan er in zijn mond verdween.
mensen die hangen op de rugleuningen van de stoelen, etc.

Ik vind dit inderdaad geen lounge meer, maar ik heb er meer het gevoel dat ik op een station sta.
Trouwens de flesjes Spa in de koelkast zijn ook weg. daar staan nu kartonnen bekertjes water in.

Ik blijf volgende keer wel in de auto zitten.....
 
Nu ook op VS deel van het forum een discussie gaande over dagelijks gebruik van de SuC. Dit n.a.v. een uitspraak van Elon Musk op de recente aandeelhouders vergadering:

Elon clarified that superchargers are really for long distance trips. He acknowledged that there are some people using them for daily driving, and mentioned that a few are getting notes to that effect. An owner can technically and legally use only superchargers for daily driving.

Hier het topic :

Supercharging - Elon's statement that Daily Supercharging Users are Receiving Notes




 
Mijn ervaring in de lounge vandaag. Ik ben er geweest nadat ik ging laden na 20 minuten wachten. (6 blauwe kentekens):
Mannen die luid aan het bellen zijn in een voor mij onverstaanbare taal.
Er was iemand die een bak sla aan het eten was, althans een poging deed, want er lag volgens mij meer op de grond dan er in zijn mond verdween.
mensen die hangen op de rugleuningen van de stoelen, etc.

Ik vind dit inderdaad geen lounge meer, maar ik heb er meer het gevoel dat ik op een station sta.
Trouwens de flesjes Spa in de koelkast zijn ook weg. daar staan nu kartonnen bekertjes water in.

Ik blijf volgende keer wel in de auto zitten.....

Het zal een kwestie van tijdstip en "geluk" blijven.

Ik was er gisteravond zo rond half tien en alles was keurig netjes. Eén taxi toen ik aankwam en later nog eentje. Vriendelijk gedag, in het Nederlands :)

Inderdaad waren de flesjes vervangen door bekertjes. Ik heb daar geen moeite mee. De koffie was las vanouds goed en terwijl ik er zat kwam een groepje van drie die een MS aan de SuC had gezet en deze werden zelfs nog netjes bediend bij de koffie.

Ik kwam uit Noord Holland en ben erg blij met deze SuC.

De keren dat ik overdag was heb ik boven gezeten. Dat is ronduit luxe!
 
Ik word een beetje eng van opmerkingen van hullie en zullie. We zijn allemaal gelijk of je nu in een Tesla rijdt of een oude Lada, of je ondernemer bent of vuilnisman. Ik spreek alleen maar aardige taxichauffeurs ........zal vast ook met mijn eigen opstelling en instelling te maken hebben.