Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga deze zomer ook richting het zuiden (St. Tropez). Op de heenweg slapen we in Vienne. Op de terugweg zoek ik nog een hotel. Ik dacht vanuit St. Tropez zo'n 700-800 km te doen en dan overnachten. Volgens mij zitten we dan ergens bij Dijon. Heeft iemand tips in die regio voor een leuk hotel. Liefst met laadmogelijkheid, maar hoeft niet perse.
Ik rij 10 juli dezelfde route en slaap ook in Vienne, heb over de terugweg nog niet nagedacht....ben benieuwd :rolleyes:

- - - Updated - - -

Helaas...
Komt op MacBook wel goed binnen.........
 
Dit is het bekende Apple/Windows probleem. Foto's gemaakt met Apple producten worden soms ondersteboven op Win producten getoond

Het heeft te maken met de manier waarop de metadata van de foto (EXIF) verwerkt worden door de browser / het programma waarmee je werkt. Een iPhone bijvoorbeeld roteert de foto's die je maakt niet daadwerkelijk, maar slaat in de EXIF data op wat de oriëntatie van de foto is (nr 1 t/m 8). Alleen bij foto's met oriëntatie 1 (bij de iPhone liggend, met volumeknoppen beneden) wert je zeker dat ze goed getoond worden, de rest heeft grote kans 90 of 180 graden gedraaid weergegeven te worden. Vreemd genoeg gebeurd dit zelfs in Safari op mijn MacBook... :confused:

Meer info hierover: http://www.daveperrett.com/articles/2012/07/28/exif-orientation-handling-is-a-ghetto/

- - - Updated - - -

Oh ja, en Frankrijk is een mooi land om op vakantie te gaan! :rolleyes:
 
At the moment we're down in Provence, removing the contents of our house prior to selling it. Yesterday the removers turned up and worked like madmen to load everything into a container on their truck. The truck will then head off to Spain and it will be a few weeks before our stuff arrives in the Netherlands.

All well and good. But before departing the house for the final time I wanted to top off the charge on my S using the UMC. And guess what? When I walked into the garage I found that the removers had unplugged it and taken it with them! This in spite of me having segregated it from the other stuff.

Fortunately I keep my S topped up most of the time and we're only 60km from the Aix SuC. So I should be ok for the return trip tomorrow or Monday.

Hopefully my UMC will quickly turn up in a few weeks.
 
........

Om hier te kunnen laden heb je een pas nodig van www.kiwhipass.fr
Als buitenlander kon ik bij hun geen account aanmaken. Ik heb per mail om meer informatie gevraagd. Daarop kreeg ik netjes het volgende antwoord:

"DearPaul,

Ourregister form has some limitations for foreign users.

In orderto solve your personal issue, I invite you to enter the Green Park Solutionaddress specified hereafter as workaround :
Adresse : 10 allée Louis Vincent
Code postal : 53000
Ville : LAVAL
Pays : FRANCE
Thistemporary solution will not affect the quality of our services. If you decideto subscribe to KiWhi, your card will be delivered to your personal address (Iinvite you to send us your personal address, in order to deliver you a KiWhicard at home).

Regardingthe issue your have reported, Green Park Solution is going to fix this issue assoon as possible to offer the better experience to our foreign customers.
Oursupport team will inform you once you will have the ability to enter youraddress.

GreenPark Solution thanks you for your valuable feedback.

Bestregards,

KiWhi PassTeam,
"

Je moet na het aanmelden een email met je volledige adres sturen aan: [email protected]
Een pas kost € 6 per jaar.

----------.

met dank aan Paul bovenstaande procedure gevolgd, maar ik heb nog twee vragen, wellicht zijn er ervarings deskundigen

1) Ik heb 24 euro voor de pas betaald, maar moet ik hem nu ook opwarderen, of is dit al het eerste saldo, of kan ik mijn CreditCard eraan koppelen?
2) Wat kost het eigenlijk, Paul spreek van 6 euro per jaar op de site staat 24 per jaar ( http://www.kiwhipass.fr/l-abonnement.html )
 
We zijn net terug van een weekje vakantie rond Orleans (Les Alicourts). Vlotte rit vanuit Brussel behalve ring Parijs (Rode Duivels blijkbaar) met enkele stop in SuC Senlis. We stonden eerst alleen maar er kwam nog een rode laden en toen we vertrokken net nog een zwarte.

Ik heb een Franse laadkabel gekocht en een kiwhi pass aangezien we van plan zijn om vaker te gaan. Niet nodig gehad, maar ik wilde toch een plan B. Ter plaatse eerst 2 dagen moeten laden aan 6A op een campingplaats, dan aan 13A maar bij het vertrekken hadden ze op de parking een EV plaats ingericht, compleet met blauw gelamineerd EV logo :-D Ik had op voorhand nagevraagd of ik kon laden en ze hadden blijkbaar niet verwacht dat het nu al was. Spijtig dat het hier ook maar max 13A is, maar wel gratis. Op de terugrit helemaal alleen in Senlis.

Mijn 25m 2.5 mm kabel was net te laat geleverd waardoor ik moest inpluggen in de chalet van de buren omdat die dichter bij de parkeerplaats stond. De verlengkabel van 1.5 mm vertrouwde ik niet boven 10A. Mijn zelfgemaakte switchkabel met randaarde kwam trouwens van pas, zonder bleef de UMC rood.

Het viel me op hoe vaak je in Frankrijk nog nagestaard wordt, leidt soms tot gevaarlijke situaties...

Nog wat sfeerfoto's van Chambord en Guédelon van een behoorlijke vuile Model S :-s
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    702.8 KB · Views: 344
  • image.jpg
    image.jpg
    821.7 KB · Views: 324
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]Er staan er al twee - de volgend 198 komen er in de komende 6 maanden...ja,ja,, typisch weer zo'n Frans project.... druipt van de grootspraak en het chauvinisme (zie bijgaande tekst:..Frankrijk als een van de meest vooruitstrevende landen ter wereld als het gaat om laadpalen.. in de praktijk duurt het jaren of komt er niets van terecht...
[/FONT]
[FONT=Arial, Helvetica, sans-serif]"Une fois pleinement déployé, le réseau Corri-Door devrait placer la France parmi les pays les plus avancés au monde en termes de déploiement de bornes de recharge rapides pour véhicules électriques."

Laat ze nu eerst maar eens die vergunningen afgeven voor volwaardige SuC's.. -;)
[/FONT]
 
Er staan er al twee - de volgend 198 komen er in de komende 6 maanden...ja,ja,, typisch weer zo'n Frans project.... druipt van de grootspraak en het chauvinisme (zie bijgaande tekst:..Frankrijk als een van de meest vooruitstrevende landen ter wereld als het gaat om laadpalen.. in de praktijk duurt het jaren of komt er niets van terecht...

"Une fois pleinement déployé, le réseau Corri-Door devrait placer la France parmi les pays les plus avancés au monde en termes de déploiement de bornes de recharge rapides pour véhicules électriques."

Laat ze nu eerst maar eens die vergunningen afgeven voor volwaardige SuC's.. -;)

En daarbij ook nog gefinancieerd uit belastinggelden (EU) en door de fabrikanten die waarschijnlijk hun huidige EV programma zien gaan floppen door het ontbreken van een infrastructuur.

Dan krijg ik toch maar steeds meer respect voor de diehards van Fastned die in ons kleine landje toch al meer dan 35 echte laadstations hebben neergezet (wat ook meer is dan een ABB'tje bij een wegrestaurant).
Zij "verdienen" geld te krijgen van zowel de EU als de fabrikanten voor de uitrol waardoor ze ook de gebruikers een schappelijk tarief (of wellicht mits voldoende support uit die hoeken een nul-tarief) kunnen rekenen. Dat is pas progressie!

Maar misschien ben ik een zeurpiet.
 
Last edited:
Wauw! Dan kun je met je Leaf of i3 helemaal naar de Middellandse Zee...
Met die modellen, net als met de Zoe kan je dan geen laadpaal overslaan: 80 km is makkelijk te doen, maar 160km is te veel.
Het netwerk is er natuurlijk ook voor de toekomst en de volgende generatie kleine EVs zal waarschijnlijk wel 200 km bereik halen.
Blijft toch een mooi project.
Jammer dat je verplicht wordt de snelweg te gebruiken. Met een kleine EV is een tocht langs de RN een meer voor de hand liggende optie.
 
Ik begrijp de scepsis bij dit Franse project, maar het is wel relevant voor acceptatie van electrisch rijden. In Duitsland ontbreekt een dergelijk initiatief nog helemaal.

En voor ons Tesla rijders is het ook relevant. Het gaat idd ook om Chademo's. En die zijn nuttig als achtervang voor de voorlopig nog skeleton SuC netwerk bij een rit naar het Zuiden.
Ik ga de pas maar eens aanvragen en volgende maand uitproberen.

Wel opvallend dat het project maar liefst 10 mio kost, ofwel 50k per punt.

https://www.lenergieenquestions.fr/...eres-bornes-du-reseau-autoroutier-corri-door/
 
En voor ons Tesla rijders is het ook relevant. Het gaat idd ook om Chademo's. En die zijn nuttig als achtervang voor de voorlopig nog skeleton SuC netwerk bij een rit naar het Zuiden.
Ik ga de pas maar eens aanvragen en volgende maand uitproberen.

Ik zie het commentaar van de zoe's en leafs al komen:
"De reis was niet te doen. Telkens als we weer moesten laden stond er al een Tesla, terwijl die hun eigen gratis laadpunten hebben!"
Dat wordt elke keer verklaren dat je het echt even nodig had...:eek: