Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Plannen verre ritten

This site may earn commission on affiliate links.
10-60 lijkt me inderdaad de sweet spot.

Het viel me ook op dat de heenrit waar ik een tijd 170 en zelfs 210 aan hield, niet opvallen in het gehele verbruik. Terugrit heb ik op autopilot aan 140 gedaan.
Heb jij geen last van een voorruit vol dooie insecten met deze snelheden? Ik reed een heel klein stukje boven de 140 in Duitsland en zat de rest van de rit door een ranzige voorruit te kijken totdat ik een wasbox kon vinden.
 
Heb jij geen last van een voorruit vol dooie insecten met deze snelheden? Ik reed een heel klein stukje boven de 140 in Duitsland en zat de rest van de rit door een ranzige voorruit te kijken totdat ik een wasbox kon vinden.
Dat viel erg goed mee op de Model X. De bumper zit wel vol met vliegen.

Maar het regende ook dus heel wat dooie vliegen zijn inmiddels al weer weg gewassen op de voorruit.

Ik moet wel zeggen dat de Plaid X moeiteloos naar +200 gaat, en je met regeneratief remmen netjes kan vertragen voor trager verkeer. De auto reed heel stabiel.
 
  • Like
Reactions: Jelger
Ik heb alles op EAP gereden op de maximale snelheid van 140 km/u. Steeds dus zo’n twee uurtjes rijden en dan weer even laden. Beviel mij uitstekend. Zelden zo relaxed thuisgekomen. Uiteraard ook even de 200 aangetikt omdat het kan 😉. En door het voorruit zie ik inderdaad weinig meer door alle vliegen.