Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Net terug van SC Antwerpen - updates blijven failen - oorzaak ligt blijkbaar bij issue in de deurhendels - Volgende week nieuwe afspraak

Lachen! Mooi voorbeeld van de moderne techniek. Uw software update is niet gelukt vanwege een probleem met de deurhendel.
Ineens blijker er veel meer causale verbanden helemaal niet zo raar:

  • Ik heb een probleem met de navigatie vanwege een brom tussen 118 en 133 :)
  • Geen 3G ontvangst bij de grens? Dat komt door de airbag van de passagier
  • Lekkage in je pano? Lage bandenspanning.
  • Aanvullen maar....
 
Ik hoop voor je dat het geen incidentele verbetering is.
Toen ik laatst naar Antwerpen reed kreeg ik pas op de ring van Antwerpen weer 3G

Dat is in mijn ervaring redelijk normaal, soms is het beter, soms slechter. Softwareversie lijkt niet uit te maken. Vanochtend voor het eerst met de nieuwste softwareversie de grens over, over de A12 België binnengereden en toen ik aankwam bij SC Aartselaar nog altijd geen netwerk (zelfs geen edge of bereik zonder 3g)
 
Was vandaag in een Tesla Service Centre en daar lieten ze doorschemeren dat 4g hardware in de auto is ingebouwd vanaf een bepaalde serie. En dat de upgrade daar naartoe ook gaat komen. Ze konden nog niet zeggen wanneer dat zou zijn.

Dat is in mijn ervaring redelijk normaal, soms is het beter, soms slechter. Softwareversie lijkt niet uit te maken. Vanochtend voor het eerst met de nieuwste softwareversie de grens over, over de A12 België binnengereden en toen ik aankwam bij SC Aartselaar nog altijd geen netwerk (zelfs geen edge of bereik zonder 3g)
 
Where is the SIM card located? - Page 2

Schermafbeelding 2014-10-16 om 6.40.54 PM.png
 
De Airprime AR8550 heeft support voor 4G-frequenties maar niet voor LTE. De maximale snelheid van het modem is 14.4mbps, wat neerkomt op HSDPA (3.5G). Tesla zou voor echte 4G-support een andere chipset ingebouwd moeten hebben, de Airprime AR7550
 
Ik rijd regelmatig rond met m'n MiFi 4G hot-spot voor internet voor de passagiers, en heb dan ook de Tesla erop verbonden.
Ik kan niet zeggen dat de algemene ervaring hierdoor veel sneller is.
Volgens mij is het vooral de beperkte dekking waar we last van hebben en die is met 4G ook nog steeds niet helemaal optimaal.

Een soepele website laden ervaring zou het prima doen op een snelheid van ergens tussen de 5 en 10 Mbps, dan kan 3G prima alleen om het constant te bieden is de uitdaging, 4G heeft wel snellere potentie, maar ook daar ga je niet gegarandeerd stabiel tussen de 5 en 10 Mbps zitten.

Als ik klachten krijg van de achterbank dat internet weg is (of slecht/traag) is de 3G dekking op de telefoon meestal ook even weg.

Een 4G optie is interessant als het netwerk echt goed wordt. Mijn ervaringen zijn op basis van Vodafone, ik hoor dat het KPN 4G netwerk beter zou moeten zijn.
 
Was vandaag in een Tesla Service Centre en daar lieten ze doorschemeren dat 4g hardware in de auto is ingebouwd vanaf een bepaalde serie. En dat de upgrade daar naartoe ook gaat komen. Ze konden nog niet zeggen wanneer dat zou zijn.

Let wel even op. In Nederland/Europa noemen wij de LTE pas 4G. In de VS noemen ze echter HSDPA+ al 4G, terwijl dat geen 4G is, maar 3G+. Het gaat tot maximaal 14.4Mbit en is dus gewoon oude techniek.

Je moet specifiek naar LTE(-Advanced) ondersteuning vragen. Of ze die vraag kunnen beantwoorden is echter de vraag.

De Airprime AR8550 heeft support voor 4G-frequenties maar niet voor LTE. De maximale snelheid van het modem is 14.4mbps, wat neerkomt op HSDPA (3.5G). Tesla zou voor echte 4G-support een andere chipset ingebouwd moeten hebben, de Airprime AR7550
Wellicht zit er in nieuwe auto's wel de chip met LTE ondersteuning. Dan moeten we een nieuwe open maken! :)

Ik rijd regelmatig rond met m'n MiFi 4G hot-spot voor internet voor de passagiers, en heb dan ook de Tesla erop verbonden.
Ik kan niet zeggen dat de algemene ervaring hierdoor veel sneller is.
Volgens mij is het vooral de beperkte dekking waar we last van hebben en die is met 4G ook nog steeds niet helemaal optimaal.

Een soepele website laden ervaring zou het prima doen op een snelheid van ergens tussen de 5 en 10 Mbps, dan kan 3G prima alleen om het constant te bieden is de uitdaging, 4G heeft wel snellere potentie, maar ook daar ga je niet gegarandeerd stabiel tussen de 5 en 10 Mbps zitten.

Als ik klachten krijg van de achterbank dat internet weg is (of slecht/traag) is de 3G dekking op de telefoon meestal ook even weg.

Een 4G optie is interessant als het netwerk echt goed wordt. Mijn ervaringen zijn op basis van Vodafone, ik hoor dat het KPN 4G netwerk beter zou moeten zijn.
Een van de grootste verbeteringen van 4G/LTE is de latency. Over een 3G verbinding heb je snel een latency van 200 tot 300ms, waar een LTE verbinding vaak <50ms aan latency heeft.

Bandbreedte is niet echt het grote probleem, want zoals je aan geeft is 5 tot 10Mbit meer dan voldoende, echter is latency van veel groter probleem. Lagere latency betekend een snelle reactie op de verbinding waardoor Google maps zijn tiles sneller kan laden, maar ook waardoor wisselen van radiozender sneller zal gaan of wisselen van nummer met Rdio.

Latency is eigenlijk nog véél belangrijker dan bandbreedte en dat is iets waar LTE echt superieur is aan 3G/HSDPA(+).
 
Ik zal binnenkort eens wat testjes doen met de MiFi adapter in vergelijk met gewoon 3G en naar de latency kijken.
Weet iemand een goede non-Flash snelheidstest website die we in de auto kunnen gebruiken?

Om even op topic te blijven, ik ben gisteren naar de 1.67.43 gegaan, nog steeds geen maps update gehad.
 
Eerder schreef ik dat de nieuwe navigatie van 6.xxx niet goed samenwerkte met de bestaande kaarten in de Model S.
De navigatie wilde me een omweg van 40 km laten maken terwijl ik nog maar 2 km naar huis hoefde te rijden.
Dit probleem is met de nieuwe kaarten opgelost. De navigatie laat me nu op de gebruikelijke wijze naar huis rijden.
Wel vind ik dat de nieuwe navigatie wel heel snel met omleidingen komt. Als op de route een tiental auto's voor een verkeerslicht staat te wachten bedenkt de navigatie al een omleiding. Helaas levert dit geen tijdwinst op, eerder meer vertraging.
Nu kun je in de instellingen aangeven bij hoeveel minuten vertraging je een omleiding wil. Die staat nu en standaard op 5 minuten.
Ik denk dat ik die maar op tien minuten ga zetten.
 
Eerder schreef ik dat de nieuwe navigatie van 6.xxx niet goed samenwerkte met de bestaande kaarten in de Model S.
De navigatie wilde me een omweg van 40 km laten maken terwijl ik nog maar 2 km naar huis hoefde te rijden.
Dit probleem is met de nieuwe kaarten opgelost. De navigatie laat me nu op de gebruikelijke wijze naar huis rijden.
Wel vind ik dat de nieuwe navigatie wel heel snel met omleidingen komt. Als op de route een tiental auto's voor een verkeerslicht staat te wachten bedenkt de navigatie al een omleiding. Helaas levert dit geen tijdwinst op, eerder meer vertraging.
Nu kun je in de instellingen aangeven bij hoeveel minuten vertraging je een omleiding wil. Die staat nu en standaard op 5 minuten.
Ik denk dat ik die maar op tien minuten ga zetten.

Hey Wim, nuttige informatie!
Ben nu toch zo langzamerhand wel blij met de combinatie van achter in de rij staan met de v6 update en langer verblijf in buitenland...:smile:
 
Was dat niet alleen met betrekking tot de 'daily home-work' suggestie waarbij hij ook zonder navi te gebruiken suggesties geeft?

Idd. Dit heeft geen betrekking op het zoeken van snellere routes. Hij stelt 's ochtends of 's avonds een andere route voor als een snellere (X minuten, waarbij X = parameter) route naar huis/werk gevonden is. Voorwaarde is dat je huis/werk locaties ingesteld staan.