Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
De bereikbaarheid is goed. Google en de Tesla navi maken er soms een soepje van door te denken dat het via de betalende parking sneller is dan een lusje te doen rond de rotonde.
Hmm, dat is vreemd. Het is wel zo dat de kaart en de navigatiedata wel eens uiteen lopen, maar de Google kaart lijkt ook gewoon de situatie ter plekke te laten zien en openstreetmap heeft ook de correcte informatie.
 
Hmm, dat is vreemd. Het is wel zo dat de kaart en de navigatiedata wel eens uiteen lopen, maar de Google kaart lijkt ook gewoon de situatie ter plekke te laten zien en openstreetmap heeft ook de correcte informatie.
Openstreetmap doet geen routing, maar er zijn wel meerdere 3rd party services die routing doen op OSM data.


Elk van die services kan een ander resultaat geven. Pech als Tesla de 'foute' gebruikt.
 
Deze link vereist voor mij nu nu de invoer van een locatie, terwijl je eerder een lijst met alle superchargers kreeg. Meer mensen met dit probleem?
Volgens mij is het een filter. Als je daar bijvoorbeeld Netherlands in tikt, dan zie je de prijzen van alle Superchargers in Nederland. Ik denk dat je met Belgium jouw lijstje voor België wel te zien zal krijgen. ;-)
 
  • Helpful
Reactions: Maarten
SuC Mons (Bergen) is in bouw vanaf enkele weken en ik profiteerde van mijn terug rijs van Parijs vandaag om de voortgang te evalueren.
Alle 16 stellen zijn al in plaats, ook een transformator en vier V3 kasten. Het blijft niet te veel te doen: wat grond werk rond enkele stellen, verlichting, vuilnisbakken.
Hier zijn enkele foto’s:
SuC Mons is nu open.
1699551564359.png
 
Heeft iemand al info over de SuC in Gent die er (opnieuw) zou komen? Stond eerst op Q3 2023, daarna Q4 2023 en nu op Q1 2024.

Iemand een idee qua locatie etc?
Geen officieel idee, maar het icoontje staat niet klassiek in het centrum van de stad, maar eigenlijk vlakbij de oude locatie wat toen een Holiday Inn Express was, nu ook een Residence Inn by Marriott en vlakbij een nieuwe Van der Valk.
 
Geen officieel idee, maar het icoontje staat niet klassiek in het centrum van de stad, maar eigenlijk vlakbij de oude locatie wat toen een Holiday Inn Express was, nu ook een Residence Inn by Marriott en vlakbij een nieuwe Van der Valk.
Heb eens naar die Van Der Valk gemaild.
Ze mailden toen terug dat ze momenteel laadpalen aan het plaatsen zijn.

Mijn vraag was dan of dit over Tesla Superchargers ging en zonet mailden ze het volgende terug:

Bedankt voor uw interesse in onze laadpalen.

Wij hebben contact met Tesla en in de toekomst zullen wij ook snelladers van Tesla installeren.

Zou denk ik wel een goede plek zijn voor een SuC.
Niet te ver van snelwegen, mooi hotel en overdag een Albert Heijn waar je kleine boodschappen kan doen.
 
  • Like
Reactions: wooter
Even een vraagje:
- Op 24/12 laadde ik in de ochtend in Wavre, waar helaas geen V3 beschikbaar was doordat er 4 kapot waren en een Volvo 2 plaatsen bezet hield. Soit, op naar de V2, die leeg was, maar waar ik bij 2 laders niet boven de 100 kW uit kwam (bij lage SoC en uitgebreide voorverwarming, duidelijk plateau).
- Op 11/1 laadde ik bij de V2 supercharger in Nijvel waar ik ook niet boven de 100 kW uit kwam.

Tussenliggend op >5 SC geladen (ook V2) en geen enkel probleem ervaren. Herkennen mensen dit of was het pech?
 
Even een vraagje:
- Op 24/12 laadde ik in de ochtend in Wavre, waar helaas geen V3 beschikbaar was doordat er 4 kapot waren en een Volvo 2 plaatsen bezet hield. Soit, op naar de V2, die leeg was, maar waar ik bij 2 laders niet boven de 100 kW uit kwam (bij lage SoC en uitgebreide voorverwarming, duidelijk plateau).
- Op 11/1 laadde ik bij de V2 supercharger in Nijvel waar ik ook niet boven de 100 kW uit kwam.

Tussenliggend op >5 SC geladen (ook V2) en geen enkel probleem ervaren. Herkennen mensen dit of was het pech?
Ze kunnen ook maar leveren wat ze van het net krijgen. Er zijn wel meer plaatsen waar ze niet hoger geraken. 100kW met V2 is nu ook weer niet dramatisch slecht.
 
2 nieuwe superchargers voorzien in de Brusselse regio:
View attachment 1018208

Vooral Westland vind ik een beetje grappig, want daar heb ik vroeger nog geschraapt aan de toenmalige CHAdeMO van het Total tankstation.
Wat de Holiday Inn betreft loopt de beroepsperiode tot 13 maart 24, daarna kan er pas met de bouw begonnen worden.
Ik werk daar vlakbij en zal nadien jullie op de hoogte houden over de voortgang