Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Newbie road-trip MYLR Duitsland

This site may earn commission on affiliate links.
In Haarlem hoef je niet te betalen voor parkeren als je aan het laden bent! Al meerdere keren gedaan, zonder boetes.

Joh, meen je niet! Haha lachen. Ik ga dat proberen. Heb het eerder proberen op te zoeken zonder resultaat. Dat is dan weer gunstig. Paal staat voor de deur.

Sta nu in Duitsland, voor het eerst dat de Tesla voorstelt om tot 100% te laden. Weird. Iedereen is alweer verder. We kunnen we ver nu. :)
 
Het is een speciale groep mensen die VVE. Alles is lastig.


Dan krijg je dat gedoe van "we moeten een oplossing voor iedereen" enzo.
Een woning met een VVE zou voor mij echt een red flag zijn, altijd geneuzel met een VVE met mensen die zich heel belangrijk voelen omdat ze in het bestuur zitten.

Ik weet nog van de rijdende rechter. Het bestuur gunde iemand geen airco, dan had ie maar niet aan de warme kant van het complex moeten gaan wonen. Hele bijzondere mensen voelen zich ook altijd aangetrokken tot het bestuur van zo'n VVE
 
  • Like
Reactions: Zpeed
Ik heb voor de zekerheid nog maar eens een mailtje naar de gemeente gestuurd om het gratis parkeren tijdens het laden na te vragen. Ik heb namelijk wel zo'n 61ct/kWh paal voor de deur bij de parkeergarage, dus ik zou de auto daar kunnen laden als ik geen tijd heb om naar Badhoevedorp te rijden. Ik kan nergens het besluit of info vinden, behalve op die pagina over "laadpalen".

Net terug van weekendje Denemarken, ging perfect! Moet het verbruik tussen heen en terugweg nog vergelijken, zal dat wel even posten voor latere eigenaren.

Heenweg: 140-150 in Duitsland en stukjes 180-200. Super lachen, snelle auto. Terug niet harder dan 140. Heen 3 keer laden (2x in DE en nog een keer in DK) met een verbruik van 250, terug haalde ik met 2 keer. Ik zou zeggen, op de terugweg konden we zo lang doorrijden dat we met een benzine auto al wel gestopt waren voor een bio break :)

Was wel even 5 minuten wachten bij Hamburg (Rade), daar stond een audi die 2 plaatsen innam omdat de poort ad verkeerde kant zat. Wel lachen dat bij alle laadstops andere Tesla owners kwamen praten enzo. Liet mijn vrouw zien hoe het werkt, kwam meteen iemand wijzen en helpen voordat ik wat kon zeggen. Soort van motorrijden gevoel, geinig.

Navigatie werkt echt goed, meerdere route changes gehad, hij berekend nieuwe routes snel adhv verkeersinfo. En de charger info is ook nice, stond netjes bij dat we 5 minuten moesten wachten enzo. Al met al super dus, aanrader zo'n Tesla.

Enige minpunt zijn de ruitenwissers. Heb het gevoel dat de rechter niet (goed) sproeit, waardoor hij een insect uitsmeerde over de camera. TACC/AP kan dan alleen met de wipers op full speed tot je stopt. Flesje met ruitenreiniger en zachte doek liggen dus achterin.
 
Wie zijn wij om Speed... euh, ik bedoel Zspeed zijn titel te laten aanpassen?...
Haha, doe maar, want ik kan het niet, lijkt het. Dacht altijd dat newby of newbie uitwisselbaar waren, maar schijnbaar niet dus na wat google. Embarrassing, dus pas maar aan haha. Er lijkt geen edit op dit forum zodat ik het zelf kan doen. Wil natuurlijk niet de geschiedenisboeken in als iemand die een onwijze typo in de titel heeft staan.
 
Haha, doe maar, want ik kan het niet, lijkt het. Dacht altijd dat newby of newbie uitwisselbaar waren, maar schijnbaar niet dus na wat google. Embarrassing, dus pas maar aan haha. Er lijkt geen edit op dit forum zodat ik het zelf kan doen. Wil natuurlijk niet de geschiedenisboeken in als iemand die een onwijze typo in de titel heeft staan.
Ik had het ook netjes aan een mod gevraagd (en daarvoor mijn eigen post ge-report).
 
  • Like
Reactions: Zpeed