Dacht ik schrijf even op wat mijn ervaring is met een road-trip naar Kassel in Duitsland met mijn 2 weken oude MYLR (QS). Afstand was ongeveer 400km, buiten temp 32 graden.
Super fijne reiswagen, geen probleem met super charging, gewoon inpluggen, bio-break en weer verder. Super makkelijk, voor een first-time electric driver. Auto rijdt super rustig, stil en vooral snel. Niemand die je bijhoudt op de autobahn tijdens acceleratie haha. Top snelheid: 220km/h (600kW/100km), dus dat is zeker geen kruissnelheid.
Uiteindelijk, toen pappa dit uitgeprobeerd had, kruissnelheid op 140-145 gezet, ging prima. Dezelfde charging stops, alleen kom je natuurlijk met minder SoC aan. De "remote AC" en sentry mode zijn echt perfect voor iemand zoals ik die altijd bang is dat er iemand aan de auto zit.
Waar ik eigenlijk het meeste aan moest wennen was de TACC en AP. TACC is redelijk conservatief, langzaam met acceleratie naar target speed (als de voorligger bv weer naar rechts gaat) en soms best wat abrupte vertragingen. Of misschien rijdt ik normaal met teveel risico, dat kan ook. AP gaat goed, zolang je niet van baan hoeft te wisselen, want dan moet'ie uit en weer aan. Moet zeggen dat ik er even aan moest wennen, maar vanmorgen in het drukke randstad verkeer gewoon AP / TACC op 110 en super relaxed om naar je bestemming te cruisen zo. Al die stress mensen die ertussen moeten: prima. De Tesla regelt het wel.
Al met al super blij, vooral met de superchargers. Dit weekend naar Legoland in Denemarken, kijken hoe dat gaat.
Super fijne reiswagen, geen probleem met super charging, gewoon inpluggen, bio-break en weer verder. Super makkelijk, voor een first-time electric driver. Auto rijdt super rustig, stil en vooral snel. Niemand die je bijhoudt op de autobahn tijdens acceleratie haha. Top snelheid: 220km/h (600kW/100km), dus dat is zeker geen kruissnelheid.
Uiteindelijk, toen pappa dit uitgeprobeerd had, kruissnelheid op 140-145 gezet, ging prima. Dezelfde charging stops, alleen kom je natuurlijk met minder SoC aan. De "remote AC" en sentry mode zijn echt perfect voor iemand zoals ik die altijd bang is dat er iemand aan de auto zit.
Waar ik eigenlijk het meeste aan moest wennen was de TACC en AP. TACC is redelijk conservatief, langzaam met acceleratie naar target speed (als de voorligger bv weer naar rechts gaat) en soms best wat abrupte vertragingen. Of misschien rijdt ik normaal met teveel risico, dat kan ook. AP gaat goed, zolang je niet van baan hoeft te wisselen, want dan moet'ie uit en weer aan. Moet zeggen dat ik er even aan moest wennen, maar vanmorgen in het drukke randstad verkeer gewoon AP / TACC op 110 en super relaxed om naar je bestemming te cruisen zo. Al die stress mensen die ertussen moeten: prima. De Tesla regelt het wel.
Al met al super blij, vooral met de superchargers. Dit weekend naar Legoland in Denemarken, kijken hoe dat gaat.