Delivery Hell. Ik denk dat onze eerste ervaring met Tesla hier wel thuishoort...
- Op 04 juni 2021 beslissen we om een Model 3 SR+ te bestellen, de levering zou voor eind augustus zijn. Perfect, dan hebben we al de tijd om onze Range Rover te verkopen.
- Op 18 juni 2021 krijgen we een telefoon van Tesla dat er een soortgelijk voertuig ter beschikking staat in Lille (Frankrijk) en het maar een formaliteit is om deze snel hier te hebben. Als we akkoord gaan kan hij nog voor het einde van de maand aan ons geleverd worden. We gaan akkoord, dat wil wel zeggen dat we werk moeten beginnen maken van de RR.
- In de configuratie staat al snel: Levering 21 juni - 28 juni
- Tesla belt op 21 juni dat we op 24 juni onze Model 3 mogen komen afhalen.
- De RR wordt hals over kop aan een opkoper verkocht met de optie om deze te houden tot 24 juni (om enigszins mobiel te blijven en om bij de dealer te geraken om de Model 3 op te halen). ook wordt het volledig aankoopbedrag voor de Model 3 overgemaakt.
- Op 22 juni (één dag later) belt Tesla dat de levering niet kan doorgaan. Ik meld duidelijk dat de RR ondertussen verkocht is en dat we dus geen voertuig meer hebben vanaf 24 juni. Een oplossing zou gezocht worden. Tot hier nog steeds geen probleem...
- Op 23 juni krijgen we een nieuwe afspraak om het voertuig op 29 juni af te halen. Nogmaals gemeld dat we geen voertuig meer hebben en nog steeds wachtende zijn op een oplossing hiervoor. We zoeken verder mijnheer...
Ondertussen horen we van de verzekering dat er problemen zijn om de juiste douane codes te krijgen om het voertuig in te voeren in België. Dat was zaterdag 26 juni. Dus, moest dit in het beste geval in orde komen op maandag, dan nog zie ik de levering op 29 juni in het gevaar komen.
Sowieso, rest er ons maar één mogelijkheid om morgen bij de dealer te geraken, dat is een wandeling van 23km. Ik vrees alleen dat we ook nog eens dezelfde afstand zullen mogen terugstappen omdat noch ons voertuig noch een oplossing zal kunnen geboden worden voor onze immobiliteit.
Tot hier onze eerste ervaringen. Niet helemaal negatief, maar waarvan ik kriebels krijg zijn slechte afspraken en slechte of onduidelijke communicatie.
Wat denken jullie, hoort bovenstaande thuis in "Delivery Hell"?