Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Delivery hell

This site may earn commission on affiliate links.
elmo.jpg


ELMO!! (Enough let's move on)

Waar zijn de moderators als je ze nodig hebt :eek:
 
Sommigen zijn 'hors catégorie', W.

Inderdaad, in mijn geval: TMC stickertje op voorruit, naast TOC NL sticker; TMC stickertje midden op de achterruit. Gisteren nog een verse Model 3 eigenaar wegwijs gemaakt aan de SuperCharger in Den Bosch...

Stt Paul, zoiets staat alleen ergens onderaan in de krochten van lang weggezakte draadjes.
Is het bestaan van die stickers al een goedbewaard geheim, een setjes scoren kon zelfs de de onvermoede nieuwe Tesla rijder nog per ongeluk gebeuren als hij eens nieuwsgierig achter alle borden bij een Supercharger ging snuffelen (wie weet nu nog steeds...).
Het plaatsen van de sticker op de juiste plek is wat de gelegenheids TMC-plakker onderscheidt van diehard fulltime forumtijgers.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: PaulusdB and Xfrank
Delivery Hell. Ik denk dat onze eerste ervaring met Tesla hier wel thuishoort...

- Op 04 juni 2021 beslissen we om een Model 3 SR+ te bestellen, de levering zou voor eind augustus zijn. Perfect, dan hebben we al de tijd om onze Range Rover te verkopen.
- Op 18 juni 2021 krijgen we een telefoon van Tesla dat er een soortgelijk voertuig ter beschikking staat in Lille (Frankrijk) en het maar een formaliteit is om deze snel hier te hebben. Als we akkoord gaan kan hij nog voor het einde van de maand aan ons geleverd worden. We gaan akkoord, dat wil wel zeggen dat we werk moeten beginnen maken van de RR.
- In de configuratie staat al snel: Levering 21 juni - 28 juni
- Tesla belt op 21 juni dat we op 24 juni onze Model 3 mogen komen afhalen.
- De RR wordt hals over kop aan een opkoper verkocht met de optie om deze te houden tot 24 juni (om enigszins mobiel te blijven en om bij de dealer te geraken om de Model 3 op te halen). ook wordt het volledig aankoopbedrag voor de Model 3 overgemaakt.
- Op 22 juni (één dag later) belt Tesla dat de levering niet kan doorgaan. Ik meld duidelijk dat de RR ondertussen verkocht is en dat we dus geen voertuig meer hebben vanaf 24 juni. Een oplossing zou gezocht worden. Tot hier nog steeds geen probleem...
- Op 23 juni krijgen we een nieuwe afspraak om het voertuig op 29 juni af te halen. Nogmaals gemeld dat we geen voertuig meer hebben en nog steeds wachtende zijn op een oplossing hiervoor. We zoeken verder mijnheer...

Ondertussen horen we van de verzekering dat er problemen zijn om de juiste douane codes te krijgen om het voertuig in te voeren in België. Dat was zaterdag 26 juni. Dus, moest dit in het beste geval in orde komen op maandag, dan nog zie ik de levering op 29 juni in het gevaar komen.
Sowieso, rest er ons maar één mogelijkheid om morgen bij de dealer te geraken, dat is een wandeling van 23km. Ik vrees alleen dat we ook nog eens dezelfde afstand zullen mogen terugstappen omdat noch ons voertuig noch een oplossing zal kunnen geboden worden voor onze immobiliteit.

Tot hier onze eerste ervaringen. Niet helemaal negatief, maar waarvan ik kriebels krijg zijn slechte afspraken en slechte of onduidelijke communicatie.

Wat denken jullie, hoort bovenstaande thuis in "Delivery Hell"?
 
Sowieso, rest er ons maar één mogelijkheid om morgen bij de dealer te geraken, dat is een wandeling van 23km. Ik vrees alleen dat we ook nog eens dezelfde afstand zullen mogen terugstappen omdat noch ons voertuig noch een oplossing zal kunnen geboden worden voor onze immobiliteit. (....)
Wandeling van bijna 5 uur... Maar één mogelijkheid?
Zowel met de fiets als met het OV is het ruim een uur. ;) 🤭
 
Die fiets moet je terug thuis krijgen (stel dat er wel een voertuig ter beschikking staat). Wat u ook niet weet is dat ik 8 jaar geleden meer dan 2 jaar in revalidatie heb gezeten door een fietsongeval. Fietsen is voor mij dus geen optie.
Het OV in België is net iets anders dan in NL. Een enkele rit is 1u54'

Het is te voet ook makkelijker om de ring, waar de Tesla dealer zich bevindt, over te steken en het Mediahuis (TV en krant) binnen te stappen...
 
Die fiets moet je terug thuis krijgen (stel dat er wel een voertuig ter beschikking staat). Wat u ook niet weet is dat ik 8 jaar geleden meer dan 2 jaar in revalidatie heb gezeten door een fietsongeval. Fietsen is voor mij dus geen optie.
Het OV in België is net iets anders dan in NL. Een enkele rit is 1u54'

Het is te voet ook makkelijker om de ring, waar de Tesla dealer zich bevindt, over te steken en het Mediahuis (TV en krant) binnen te stappen...
Ik zou in zo'n geval een beroep doen op vrienden, familie of goede buren.
 
  • Like
Reactions: JanG007 and M13z1
Het is duidelijk dat jullie de essentie van "Delivery Hell" missen.

De essentie is dat Tesla beloofde om een oplossing te zoeken, en dit tot hiertoe niet heeft gedaan. Maar dat lezen jullie blijkbaar niet (graag).

Lijkt me inderdaad heel vervelend voor je als je uitkijkt naar de wagen. Anderzijds lijken een paar dagen extra moeten wachten nu niet meteen een 'hell'. Ik vrees dat de bewoordingen in je post nogal sterk overkomen, waardoor je als lezer snel het gevoel krijgt dat het allemaal nogal overdreven voorgesteld is. Bijvoorbeeld 23 km wandelen. Een taxi nemen zal procentueel t.o.v. de aankoopprijs niet veel uitmaken.

Uit je post maak ik verder op dat je hem in Zaventem ophaalt. Daar geven ze vlot een leenwagen mee. Dat ze dat niet voorstellen ligt vermoedelijk aan de policy om dit tijdens de pandemie niet te doen.

Tesla is misschien wel wat ik fout door de datum vooruit te schuiven, maar als de Range Rover echt het enige vervoermiddel is waarvoor je geen enkel alternatief hebt, was het misschien ook een risico om die al weg te doen op de dag van ophalen zelf.
 
Laat me het bericht terug plaatsen zonder die ene regel die jullie zien als zijnde "het probleem"...

Delivery Hell. Ik denk dat onze eerste ervaring met Tesla hier wel thuishoort...

- Op 04 juni 2021 beslissen we om een Model 3 SR+ te bestellen, de levering zou voor eind augustus zijn. Perfect, dan hebben we al de tijd om onze Range Rover te verkopen.
- Op 18 juni 2021 krijgen we een telefoon van Tesla dat er een soortgelijk voertuig ter beschikking staat in Lille (Frankrijk) en het maar een formaliteit is om deze snel hier te hebben. Als we akkoord gaan kan hij nog voor het einde van de maand aan ons geleverd worden. We gaan akkoord, dat wil wel zeggen dat we werk moeten beginnen maken van de RR.
- In de configuratie staat al snel: Levering 21 juni - 28 juni
- Tesla belt op 21 juni dat we op 24 juni onze Model 3 mogen komen afhalen.
- De RR wordt hals over kop aan een opkoper verkocht met de optie om deze te houden tot 24 juni (om enigszins mobiel te blijven en om bij de dealer te geraken om de Model 3 op te halen). ook wordt het volledig aankoopbedrag voor de Model 3 overgemaakt.
- Op 22 juni (één dag later) belt Tesla dat de levering niet kan doorgaan. Ik meld duidelijk dat de RR ondertussen verkocht is en dat we dus geen voertuig meer hebben vanaf 24 juni. Een oplossing zou gezocht worden. Tot hier nog steeds geen probleem...
- Op 23 juni krijgen we een nieuwe afspraak om het voertuig op 29 juni af te halen. Nogmaals gemeld dat we geen voertuig meer hebben en nog steeds wachtende zijn op een oplossing hiervoor. We zoeken verder mijnheer...

Ondertussen horen we van de verzekering dat er problemen zijn om de juiste douane codes te krijgen om het voertuig in te voeren in België. Dat was zaterdag 26 juni. Dus, moest dit in het beste geval in orde komen op maandag, dan nog zie ik de levering op 29 juni in het gevaar komen.

Tot hier onze eerste ervaringen. Niet helemaal negatief, maar waarvan ik kriebels krijg zijn slechte afspraken en slechte of onduidelijke communicatie.

Wat denken jullie, hoort bovenstaande thuis in "Delivery Hell"?
 
Als je je auto verkoopt aan iemand buiten Tesla, is het niet aan Tesla om je een mobiliteitsoplossing te voorzien in tussentijd. Dat kan je zelf ook. En dat is niet alleen bij Tesla zo, maar ook bij Audi, Ford, VW, enig ander merk. Dat Tesla een oplossing voorziet is een gunst, niet een recht.

Ik ben niet helemaal mee waar de verzekering in betrokken zou zijn mbt douane. Je koopt de Tesla toch van Tesla, niet? Zij leveren in Hasselt, en waar die auto nu zit maakt voor jou niet uit want jij bent nog niet eigenaar.

En voor die rit naar het SeC: ECO TAXI GENK & HASSELT SNEL BETROUWBAAR EN GOEDKOOP BOEK NU
 
Dit is meer de aanloop naar de aflevering lijkt mij? Persoonlijk laat ik mij anno 2021 niet afschrikken om een afstand van 23km te moeten overbruggen, waar dan ook in EU maar dat is persoonlijk. Lopen, fietsen, OV, Uber, Taxi, vrienden, een auto delen (Greenwheels), er is altijd een mogelijkheid lijkt mij? De telleurstelling lijkt meer te zitten in het feit dat door een aangepaste afleverdatum niet allemaal meer naadloos aansluit, dat is vervelend. Maar als je straks in je Tesla wegrijdt ben je dit al lang weer vergeten. De 'Hell' ontstaat m.i. wanneer je een beschadigd- of slecht functionerend voertuig geleverd krijgt.
 
  • Like
Reactions: djlorenz