Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Superchargers in Belgium (B)

This site may earn commission on affiliate links.
Suc.Luith.Anvers01.jpg
Suc.Luith.Anvers02_20190217_112550b.jpg

Aaaai er is dus ook een BE Supercharger draadje! Deze Model 3 post had dus hier gemoeten....
...
SuC CCS laadsnelheid..?
Vandaag voor het eerst eens als proef een Supercharger bezocht met de Model 3, vanaf 75% tot Limiet ingesteld op 90% ging hij ...slechts... op 22kW. Wij waren de enige Tesla ah laden. Niet erg snel...22kW. Onze Leaf-30kWh pakte bij Fastned met Chademo meestal tot 90% SoC altijd nog een 40kW of ietsje minder. Dat was dus geen moderne #rapidgate Leaf. . Wat zie ik over het hoofd..??
...
 
accu koud? ik heb met deze temperaturen ook nog steeds een stippellijntje bij de regen, wat dus aangeeft dat de accu nog niet warm genoeg is om vol gas geladen Was het een gedeelde stal, dus de a of b van je stalnummer ook bezet.
 
accu koud? ik heb met deze temperaturen ook nog steeds een stippellijntje bij de regen, wat dus aangeeft dat de accu nog niet warm genoeg is om vol gas geladen Was het een gedeelde stal, dus de a of b van je stalnummer ook bezet.
Nou niet koud denk ik, net ervoor 50km gereden over de snelweg, en wij waren de enigen überhaupt die ah laden waren... Bij vertrek wel 2 Model S maar op heel andere laadplekken. Stippellijntje bij de regen is me vooraf op die 50km niet opgevallen.... :( Voor de rest gaat tot dusver alles probleemloos met de Model 3. ;)
 
View attachment 378160
View attachment 378159

Aaaai er is dus ook een BE Supercharger draadje! Deze Model 3 post had dus hier gemoeten....
...
SuC CCS laadsnelheid..?
Vandaag voor het eerst eens als proef een Supercharger bezocht met de Model 3, vanaf 75% tot Limiet ingesteld op 90% ging hij ...slechts... op 22kW. Wij waren de enige Tesla ah laden. Niet erg snel...22kW. Onze Leaf-30kWh pakte bij Fastned met Chademo meestal tot 90% SoC altijd nog een 40kW of ietsje minder. Dat was dus geen moderne #rapidgate Leaf. . Wat zie ik over het hoofd..??
...
Heb je een CCS plug gebruikt of een type 2? Dat zou e.e.a. wel verklaren.
 
Heb je een CCS plug gebruikt of een type 2? Dat zou e.e.a. wel verklaren.

Nee gewoon de CCS van de stal...
En zoals je op de andere foto ziet doet Annemiek echt wel haar best!
upload_2019-2-17_20-21-27.png


...en bedenk ik me nu ineens, afgelopen Ma ook even bij een gewone 50kW Fastned CCS langs geweest ( FN Vliedberg A58 bij Goes ) en surprise surprise die gaf, zie ik nu op de foto: 44 kW / 58% SoC / 8° buitentemperatuur en ik reed net hooguit een 10min weer..! Vreemd!
20190211_173558.jpg
 

Attachments

  • SuChargen.jpg
    SuChargen.jpg
    117.9 KB · Views: 49
Last edited:
...and I’ve had my fair share of suboptimal chargers....
Ik ga gewoon nog maar even zelf door, waarom ik maar 22kW had bij 75% SoC, op Reddit lees ik over dit topic oa. bij
Supercharging Rate question with model 3 : TeslaModel3
...
I supercharge about 50% of my miles, and I’ve had my fair share of suboptimal chargers.

I think the chargers themselves just get busted somehow and start outputting less. Plenty of times I’ve gotta only 30kw at a 120kw charger no matter what charge level. In fact, in my experience the majority of the chargers at San Diego’s Qualcomm supercharger only give half the expected output (only the 2 far right ones gives expected charge rates).

At the newer super chargers they always charge at full published rate. Some even higher. Some advertised at 72kw I’ve seen go as high as 80kw charging....

....
Tijd en ervaring zal leren hoe het hier gaat. :confused: Wij hebben tot dusver vrijwel alleen constante, redelijk voorspelbare, goede ervaringen gehad met 50kW Chademo bij Fastned.
 
...and I’ve had my fair share of suboptimal chargers....

Tijd en ervaring zal leren hoe het hier gaat. :confused: Wij hebben tot dusver vrijwel alleen constante, redelijk voorspelbare, goede ervaringen gehad met 50kW Chademo bij Fastned.

moet dat laatste niet aangevuld worden met "met de Leaf"??

en dan is de vraag wat het beste was...
laden aan maximale snelheid welke de batterij aankan, los van het beschikbaar vermogen...
of
laden aan maximaal vermogen welke de laadpaal aankan, los van de status van de batterij...
het is gekend dat zeker de eerste generatie leafs tamelijk onoordeelkundig omging met de batterij.
 
moet dat laatste niet aangevuld worden met "met de Leaf"??

en dan is de vraag wat het beste was...
laden aan maximale snelheid welke de batterij aankan, los van het beschikbaar vermogen...
of
laden aan maximaal vermogen welke de laadpaal aankan, los van de status van de batterij...
het is gekend dat zeker de eerste generatie leafs tamelijk onoordeelkundig omging met de batterij.

...moet dat laatste niet aangevuld worden met "met de Leaf"?? ... Ja klopt!

Wat je verdere opm. betreft, zeker helemaal mee eens. Onze Leaf-30kWh trouwens was 'generatie 2015', zeg maar 2e generatie. We vonden zelf na bijna 3 jaar dat er al behoorlijk sprake was van batterijdegradatie.

Maar verder, als je mijn vorige posts leest, voor een Model 3 laden met 22kW bij 75% SoC met alle andere Tesla stalls leeg, is volgens mij best aan de lage kant! Als ik dan die Reddit Model 3 eigenaar zijn ervaringen lees, tja... Wat is jouw idee met je jarenlange Tesla SuC ervaring wat normaal 'hoort te zijn' bij een Model 3 in onze situatie vanochtend, zoals vanaf post #3461 beschreven? Dus 12° buitentemperatuur, net bijna 50km snelweg gereden.
 
Laten we redelijk zijn... Je hebt nu eens een flauwe paal gehad. Melden aan Tesla en je koppelen aan een andere laadpaal. Rest boeit niet.

Enige redenen dat je maar 22kW haalt:
  • Je staat aan een B paal terwijl er iemand zit te laden aan 90kW aan de A paal
  • Je batterijniveau is zo hoog dat je al in de zone zit waarbij de supercharger het vermogen terugbrengt tot 22kW
  • De supercharger aansluiting waar je zit aan te laden is defect en bied maar 22kW aan. Bel even op het gratis nummer weergegeven rechtsonder in het scherm als je het Tesla logo aanraakt op je scherm en meld welk nummer het is en ga zelf staan op een andere stall.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Laten we redelijk zijn... Je hebt nu eens een flauwe paal gehad. Melden aan Tesla en je koppelen aan een andere laadpaal. Rest boeit niet.

Enige redenen dat je maar 22kW haalt:
  • Je staat aan een B paal terwijl er iemand zit te laden aan 90kW aan de A paal
  • Je batterijniveau is zo hoog dat je al in de zone zit waarbij de supercharger het vermogen terugbrengt tot 22kW
  • De supercharger aansluiting waar je zit aan te laden is defect en bied maar 22kW aan. Bel even op het gratis nummer weergegeven rechtsonder in het scherm als je het Tesla logo aanraakt op je scherm en meld welk nummer het is en ga zelf staan op een andere stall.
Duidelijk, moet dus 2e of 3e zijn. No problem, 1e zeker niet, want wij waren de enigen daar. Thx voor de terugkoppeling.
 
Ik gok op het tweede gedachtenstree... bolletje. Vergelijken is misschien "not done" met CCS M3 vs Type 2 MX (en al zeker een gewone 75D), maar als ik op 75% zit dan denk ik niet dat ik nog veel meer dan 22kW zal halen wanneer ik 'em max naar 90% SoC wil brengen...

Benieuwd wat de uitkomst zal blijken!
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Ik stond gisteren (zondagavond) rond 18:00 op de Suc Brugge te laden. Alle stalls vol, met bij piekmomenten nog 4 wachtenden op de parking. Allemaal X’en en S’en. De laadrotatie ging er wel zeer vlot en vriendelijk, moet ik zeggen.
Deze locatie belooft wat te worden, wanneer men deze zomer ‘s avonds in blok gaat terugkeren van de kust !
Ik denk dat het dan verstandiger wordt op de heenrit wat extra bij te laden ipv op de terugrit de wachtrij te doen...
 
  • Helpful
Reactions: beJels
...moet dat laatste niet aangevuld worden met "met de Leaf"?? ... Ja klopt!

Wat je verdere opm. betreft, zeker helemaal mee eens. Onze Leaf-30kWh trouwens was 'generatie 2015', zeg maar 2e generatie. We vonden zelf na bijna 3 jaar dat er al behoorlijk sprake was van batterijdegradatie.

Maar verder, als je mijn vorige posts leest, voor een Model 3 laden met 22kW bij 75% SoC met alle andere Tesla stalls leeg, is volgens mij best aan de lage kant! Als ik dan die Reddit Model 3 eigenaar zijn ervaringen lees, tja... Wat is jouw idee met je jarenlange Tesla SuC ervaring wat normaal 'hoort te zijn' bij een Model 3 in onze situatie vanochtend, zoals vanaf post #3461 beschreven? Dus 12° buitentemperatuur, net bijna 50km snelweg gereden.

ik ben het eens met de stelling dat 22kw laag is, zelfs rekening houdende met de vrije hoge soc.

Ikzelf zou in die omstandigheden eens af- en terug aangekoppeld hebben.
En als dat geen resultaat brengt, even een andere supercharger proberen.


Ik heb eens iets soortgelijks meegemaakt bij het delen. Ondanks dat mijn buurman zijn laadvermogen daalde, bleef bij mij het laden hangen op 30/35 kw. Beide afgekoppeld en terug aangekoppeld, en het probleem was weg.

speculatief : was het niet zo dat de supercharger bestaat uit een aantal parallel geschakeld omvormers van 11kw.
Het zou wel eens kunnen dat er slechts 2 ingeschakeld werden.