Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
  • Want to remove ads? Register an account and login to see fewer ads, and become a Supporting Member to remove almost all ads.
  • Tesla's Supercharger Team was recently laid off. We discuss what this means for the company on today's TMC Podcast streaming live at 1PM PDT. You can watch on X or on YouTube where you can participate in the live chat.

Superchargers Amsterdam - Taxi Hangout

This site may earn commission on affiliate links.
Ra ra - wat is het verschil ?? eerste foto is van 27-02, de andere van vandaag..

IMG_7722.jpg
IMG_9312.jpg
 
max 40 minuten bordje. Alleen 40 minuten is toch bijna altijd genoeg?

inderdaad - denk dat dat actie Tesla is nav de Arena-gangers die pas na 2,5 uur terugkomen om hun auto volgeladen op te halen. Stond in Le Mans ook te wachten op iemand die zelf geen haast had, dat is uitermate irritant kan ik je zeggen... zie het er echt nog wel van komen dat als je je auto niet meeneemt (na 100% laden) je voor bepaalde tijd niet meer bij een SuC kunt laden.. leert ze snel af !

Je staat nu op de andere buitenste stall?

Die is te makkelijk -;)
 
Ik heb deze thread toevallig gevonden nadat ik om 15u30 op een maandag (deze week) in de rij stond bij Sec Amsterdam voor een SuC. 10 auto's aan de laders, waarvan 8 met blauwe plaat. Ik was op doorreis en bijna leeg.

Ik moet zeggen, ik vond het ook verbazingwekkend en vervelend. Niet omdat de laadplek druk was, maar omdat het gewoon "sfeerbepalend" is. De gratis Nespresso hoek is bevolkt met taxichauffeurs, ze staan buiten voor de deur shag te roken in groepjes, enz. Het is duidelijk "hun" plekje.

De 40 minuten regel leek wel te werken, althans ik heb me keurig na 40min afgekoppeld. Ik weet niet of anderen dat ook doen.

Ik vroeg aan een service medewerker wat het verhaal nou is: "als de dienst er bijna op zit, laden ze hier op om met volle accu morgen te kunnen beginnen." Op mijn vraag waarom ze dat niet op Schiphol doen: "ze hebben daar al privé chargers". Ik vind het moeilijk te verkroppen dat ik onnodig lang moet wachten, terwijl ik niet bij Schiphol mag opladen. Als ik dat aan mijn 6-jarige zoon uit leg, snapt hij ook dat dat "niet eerlijk" is.

Feitelijk is er een heel simpel trucje toe te passen: de SuC verplaatsen. Niet tussen Schiphol en "thuis" voor de chauffeurs, maar tussen Schiphol en ergens anders. De Suc is voor doorreis, en dan kan het net zo goed langs de A4 ergens zijn of de A9. Of verminder drastisch het aantal SuC, als de taxi's elke keer heel lang moeten wachten druipen ze wel snel af en kiezen eieren voor hun geld op hun eigen plek op Schiphol.

Het is in ieder geval duidelijk dat de vraag het aanbod overtreft.
 
Ik heb deze thread toevallig gevonden nadat ik om 15u30 op een maandag (deze week) in de rij stond bij Sec Amsterdam voor een SuC. 10 auto's aan de laders, waarvan 8 met blauwe plaat. Ik was op doorreis en bijna leeg.

Ik moet zeggen, ik vond het ook verbazingwekkend en vervelend. Niet omdat de laadplek druk was, maar omdat het gewoon "sfeerbepalend" is. De gratis Nespresso hoek is bevolkt met taxichauffeurs, ze staan buiten voor de deur shag te roken in groepjes, enz. Het is duidelijk "hun" plekje.

De 40 minuten regel leek wel te werken, althans ik heb me keurig na 40min afgekoppeld. Ik weet niet of anderen dat ook doen.

Ik vroeg aan een service medewerker wat het verhaal nou is: "als de dienst er bijna op zit, laden ze hier op om met volle accu morgen te kunnen beginnen." Op mijn vraag waarom ze dat niet op Schiphol doen: "ze hebben daar al privé chargers". Ik vind het moeilijk te verkroppen dat ik onnodig lang moet wachten, terwijl ik niet bij Schiphol mag opladen. Als ik dat aan mijn 6-jarige zoon uit leg, snapt hij ook dat dat "niet eerlijk" is.

Feitelijk is er een heel simpel trucje toe te passen: de SuC verplaatsen. Niet tussen Schiphol en "thuis" voor de chauffeurs, maar tussen Schiphol en ergens anders. De Suc is voor doorreis, en dan kan het net zo goed langs de A4 ergens zijn of de A9. Of verminder drastisch het aantal SuC, als de taxi's elke keer heel lang moeten wachten druipen ze wel snel af en kiezen eieren voor hun geld op hun eigen plek op Schiphol.

Het is in ieder geval duidelijk dat de vraag het aanbod overtreft.
Nog minder moeite is niks veranderen en gewoon meer SuCs plaatsen...
 
"als de dienst er bijna op zit, laden ze hier op om met volle accu morgen te kunnen beginnen."

Dus gewoon besparen op je exploitatie kosten. Misschien beschouwen ze dat als compensatie voor de vele service momenten.

Dat zou ik echt slecht vinden want in 8 uur zit die thuis weer vol. Eerst ging hier het gerucht dat ze afwisselen maar op mij komt het over als slecht ondernemerschap en gewoon willen besparen op de kosten.
 
Dat zou ik echt slecht vinden want in 8 uur zit die thuis weer vol. Eerst ging hier het gerucht dat ze afwisselen maar op mij komt het over als slecht ondernemerschap en gewoon willen besparen op de kosten.

Dacht toch dat we er allemaal wel uit waren? Echt verwonderlijk dat er nog steeds "ter goede trouw" gedacht word. Tijdens de aanbesteding hebben de "witte" taxi's in hun berekening (kosten/baten) meegenomen dat de meeste chauffeurs thuis of openbaar kunnen laden in de buurt van huis. Zij hebben ook nog 20x22kW laders bij kantoor. De "blauwe" taxi's hebben geïnvesteerd in 60 laders, en 4 Tesla Fast Chargers (4x60kW)
Dus voordat de SuC Amsterdam er was lukte het ze ook. Het business model voorzag in publiek betaald laden. Laden bij de SuC=meer winst. niets meer, niets minder...
Maar.... Is dat de schuld van de taxi chauffeurs? Ben van mening van niet. Of Tesla maakt een statement naar hen, of ze laten het zo gaan... En het blijkt dat ze het laten gaan.... Om blijkbaar reden van imago, grote klant niet voor het hoofd willen stoten, vul maar in...
Dus we zullen dit maar moeten accepteren....
 
Dus we zullen dit maar moeten accepteren....

En daar wil ik aan toevoegen dat we het ook aan Tesla moeten overlaten. Men zal best met een oplossing gaan komen. Dat vraagt wat tijd maar wellicht zien we binnenkort een uitbreiding van de SuC of een nieuwe in die regio. Who knows. Taxichauffeurs bashen is niet mijn stijl. In een breder verband moeten we blij zijn dat een grote stad als Amsterdam een groot aantal Tesla-taxi's inzet. Is het niet goed voor Tesla is het dat wel voor het milieu.

Mij zou het niet deren als ze gewoon ook mogen blijven laden. Het probleem ligt daar niet in, maar in een momenteel capaciteitstekort. En inderdaad, voordat de SuC er was ging het ook, maar dat geldt ook voor ons natuurlijk. Optimistisch blijven!
 
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar vroeg me af wat gangbaar is met betrekking tot wachten op het vrijkomen van SuC. Zijn de Tesla rijders zo netjes om de eerst wachtende ook daadwerkelijk eerst te laten laden (lijkt me uiteraard wel!), of hebben we al meegemaakt dat er voorgedrongen wordt?
 
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar vroeg me af wat gangbaar is met betrekking tot wachten op het vrijkomen van SuC. Zijn de Tesla rijders zo netjes om de eerst wachtende ook daadwerkelijk eerst te laten laden (lijkt me uiteraard wel!), of hebben we al meegemaakt dat er voorgedrongen wordt?

De paar keer dat ik het heb meegemaakt, zoals afgelopen weekend toen we met zes Tesla's een aantal SuC's volledig bezetten, werd wel gelet op wie er "de volgende" is (en dan bedoel ik ook de bezoekers die niet bij onze groep hoorden).
 
En daar wil ik aan toevoegen dat we het ook aan Tesla moeten overlaten. Men zal best met een oplossing gaan komen. Dat vraagt wat tijd maar wellicht zien we binnenkort een uitbreiding van de SuC of een nieuwe in die regio. Who knows. Taxichauffeurs bashen is niet mijn stijl. In een breder verband moeten we blij zijn dat een grote stad als Amsterdam een groot aantal Tesla-taxi's inzet. Is het niet goed voor Tesla is het dat wel voor het milieu.

Mij zou het niet deren als ze gewoon ook mogen blijven laden. Het probleem ligt daar niet in, maar in een momenteel capaciteitstekort. En inderdaad, voordat de SuC er was ging het ook, maar dat geldt ook voor ons natuurlijk. Optimistisch blijven!
+1
Deze discussie begint een beetje een melig gedateerd luchtje te krijgen...
 
+1
Deze discussie begint een beetje een melig gedateerd luchtje te krijgen...

Eens.

Totdat ik vandaag, zondag (!) om 16:33 uur achteraan mocht aansluiten in de rij. Alle 10 bezet door witte MS met blauwe platen. En twee "normale" voor mij in de wacht. Alle taxi chauffs op een kluitje.

We kunnen er lang en kort over discussiëren wat nou "oneigenlijk" gebruik is, maar ik was toch echt behoorlijk geirriteerd.

Overigens is niet iedereen een early adopter die van "voor de SuC" tijd is. Veel mensen zijn ingestapt juist door of vanwege de belofte van de SuC. En die wordt op deze wijze in Amsterdam gewoon niet waar gemaakt. Ik ga er toch een belletje aan wagen morgen denk ik, wat nou de status of afspraak is.
 
Just wait...... Give them some time to do the impossible...

Oh absoluut, ik gun Tesla de tijd wel. Ik zeg ook niet dat de taxi's niet het recht hebben er te staan of zo. Er is denk ik geen goed of fout in deze discussie, ik kan alleen niet het gevoel onderdrukken dat het op een of andere manier "onjuist" voelt dat alle plekken door taxi's worden bezet (op sommige tijden).

Geen verwijt, gewoon een gevoelskwestie.

Wel moet ik onderkennen dat ik sommige reacties ook vreemd heb gevonden zoals hier genoteerd. "De gemeente werkt niet mee met thuislaad plekken" en "het bereik is niet zoals beloofd" gaat er bij mij niet in. Je koopt een duur bedrijfsmiddel, dan moet je gewoon goed je huiswerk doen.
 
Last edited: