net een NL taxi aan de SuC in Gent gespot...
zou de meter dan gewoon doorlopen als wachttijd? dat is mooi verdienen
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
net een NL taxi aan de SuC in Gent gespot...
max 40 minuten bordje. Alleen 40 minuten is toch bijna altijd genoeg?
Je staat nu op de andere buitenste stall?
Ra ra - wat is het verschil ?? eerste foto is van 27-02, de andere van vandaag..
21" i.p.v. 19" wielen.
Nog minder moeite is niks veranderen en gewoon meer SuCs plaatsen...Ik heb deze thread toevallig gevonden nadat ik om 15u30 op een maandag (deze week) in de rij stond bij Sec Amsterdam voor een SuC. 10 auto's aan de laders, waarvan 8 met blauwe plaat. Ik was op doorreis en bijna leeg.
Ik moet zeggen, ik vond het ook verbazingwekkend en vervelend. Niet omdat de laadplek druk was, maar omdat het gewoon "sfeerbepalend" is. De gratis Nespresso hoek is bevolkt met taxichauffeurs, ze staan buiten voor de deur shag te roken in groepjes, enz. Het is duidelijk "hun" plekje.
De 40 minuten regel leek wel te werken, althans ik heb me keurig na 40min afgekoppeld. Ik weet niet of anderen dat ook doen.
Ik vroeg aan een service medewerker wat het verhaal nou is: "als de dienst er bijna op zit, laden ze hier op om met volle accu morgen te kunnen beginnen." Op mijn vraag waarom ze dat niet op Schiphol doen: "ze hebben daar al privé chargers". Ik vind het moeilijk te verkroppen dat ik onnodig lang moet wachten, terwijl ik niet bij Schiphol mag opladen. Als ik dat aan mijn 6-jarige zoon uit leg, snapt hij ook dat dat "niet eerlijk" is.
Feitelijk is er een heel simpel trucje toe te passen: de SuC verplaatsen. Niet tussen Schiphol en "thuis" voor de chauffeurs, maar tussen Schiphol en ergens anders. De Suc is voor doorreis, en dan kan het net zo goed langs de A4 ergens zijn of de A9. Of verminder drastisch het aantal SuC, als de taxi's elke keer heel lang moeten wachten druipen ze wel snel af en kiezen eieren voor hun geld op hun eigen plek op Schiphol.
Het is in ieder geval duidelijk dat de vraag het aanbod overtreft.
"als de dienst er bijna op zit, laden ze hier op om met volle accu morgen te kunnen beginnen."
Dus gewoon besparen op je exploitatie kosten. Misschien beschouwen ze dat als compensatie voor de vele service momenten.
Dat zou ik echt slecht vinden want in 8 uur zit die thuis weer vol. Eerst ging hier het gerucht dat ze afwisselen maar op mij komt het over als slecht ondernemerschap en gewoon willen besparen op de kosten.
Dus we zullen dit maar moeten accepteren....
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar vroeg me af wat gangbaar is met betrekking tot wachten op het vrijkomen van SuC. Zijn de Tesla rijders zo netjes om de eerst wachtende ook daadwerkelijk eerst te laten laden (lijkt me uiteraard wel!), of hebben we al meegemaakt dat er voorgedrongen wordt?
+1En daar wil ik aan toevoegen dat we het ook aan Tesla moeten overlaten. Men zal best met een oplossing gaan komen. Dat vraagt wat tijd maar wellicht zien we binnenkort een uitbreiding van de SuC of een nieuwe in die regio. Who knows. Taxichauffeurs bashen is niet mijn stijl. In een breder verband moeten we blij zijn dat een grote stad als Amsterdam een groot aantal Tesla-taxi's inzet. Is het niet goed voor Tesla is het dat wel voor het milieu.
Mij zou het niet deren als ze gewoon ook mogen blijven laden. Het probleem ligt daar niet in, maar in een momenteel capaciteitstekort. En inderdaad, voordat de SuC er was ging het ook, maar dat geldt ook voor ons natuurlijk. Optimistisch blijven!
+1
Deze discussie begint een beetje een melig gedateerd luchtje te krijgen...
Just wait...... Give them some time to do the impossible...