Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Plannen verre ritten

This site may earn commission on affiliate links.
En zie je daar ook faciliteiten bij andere laders?
Op de sattelietkaart wel. Daar zie je alles op.
Ik neem trouwens nooit andere snelladers. Ruim genoeg SuCs, geen zin om het dubbele te betalen, kaarten te moeten gebruiken, geconfronteerd te worden met laders die niet werken.
En ik moet te weinig snelladen om een abonnement te nemen.
 
ik - en mijn vrouw en zeker de kinderen - vinden het toch fijner om een uur eerder in het (doorreis) hotel of andere accomodatie aan te komen en de tijd te hebben om even te zwemmen, of een wandeling door het park/stad te maken voor het diner; in plaats van kosten wat het kost om te rijden en een SuC te bezoeken terwijl er een prima alternatief langs de snelweg ligt.
Dat kun je ook oplossen door een (half) uurtje eerder te vertrekken, of een accommodatie iets dichterbij te zoeken, dan heb je ook nog tijd om te zwemmen of even de stad in te gaan.;) Maar inderdaad, soms is de locatie van SuC niet optimaal…..
 
  • Like
Reactions: Krisja
Net terug van Malaga. Op de terugweg zoveel mogelijk andere SuC's gekozen om de leukste er de volgende keer uit te kunnen kiezen.
Behalve op de bestemming, altijd SuC en veruit de meesten liggen wel op een leuke plek waar vanalles is te doen, eten, drinken, shoppen, pipikaka...Slechts een paar waren een beetje triest gelegen maar daar een half uurtje staan is nu ook weer geen ramp. Effe wandelen met de hond, klaar.
Trouwens, ik lees geregeld, "te ver van de snelweg". Ik kan me geen enkele voor de geest halen die verder dan 3km-misschien 4 van de snelweg lag.
Zeer blij dat we niet meer bij de mega drukke autosnelweg tankstations moeten zijn.
 
Dat kun je ook oplossen door een (half) uurtje eerder te vertrekken, of een accommodatie iets dichterbij te zoeken, dan heb je ook nog tijd om te zwemmen of even de stad in te gaan.;) Maar inderdaad, soms is de locatie van SuC niet optimaal…..
Ik heb al gezwommen aan SuCs.
Mulhouse Golden Tulip (wel ook wat consumeren natuurlijk).
Melide en Beckenried in een meer.
Forte dei Marmi in zee.
Basel ligt aan een tropisch zwembad.
Verder ook aan de destination charger Strandbad aan de Chiemsee voor een langere strandpause onderweg.
Aan de SuC Chiemsee zijn outlet shops.
In Orange, Troyes, Hauconcourt, Nancy ligt de SuC aan grote shoppingcentra.
In Vendenheim (Straatsburg) kan je wel een ganse dag shoppen.
Beaune ligt vlak aan en heel gezellig stadscentrum.
In Matougues, staat de SuC bij een Champagneboer met eigen shop, hotel-restaurant, mini museum, met 1 coupe mag je nog autorijden. En er is gereedschap ter beschikking om je wagen te wassen.
 
  • Informative
Reactions: Mars2020
En als je een langere stop met activiteit wil doen (> de typische plas/koffiepauze), dan heb je ook helemaal geen SuC nodig…

Anders moet je eerst gaan laden als je aankomt of vertrekt (extra tijdverlies) of ondertussen even je wagen gaat uitpluggen en verzetten als hij vol is (ook niet echt ontspannend).
Op zo’n locatie is een 11kW paal meer dan voldoende (of hoogstens een 50kW bij een uurtje pauze ofzo…)
 
  • Like
Reactions: Krisja and Phil V
Ik altijd maar bij iedereen pochen hoe makkelijk de Tesla navigatie werkt in combinatie met het laden op lange ritten. Voer ik vandaag mijn thuis bestemming in vanaf mijn vakantieadres geeft hij mij een eerste laadstop op die volgens de navigatie niet haalbaar is. Maar geeft ook geen alternatief. Wat is dat voor iets raars? Na al die jaren nooit eerder gezien 🤔
 
Ik altijd maar bij iedereen pochen hoe makkelijk de Tesla navigatie werkt in combinatie met het laden op lange ritten. Voer ik vandaag mijn thuis bestemming in vanaf mijn vakantieadres geeft hij mij een eerste laadstop op die volgens de navigatie niet haalbaar is. Maar geeft ook geen alternatief. Wat is dat voor iets raars? Na al die jaren nooit eerder gezien 🤔
Ik zou zeggen….. goede reden op op je vakantieadres te blijven :p
 
  • Funny
Reactions: Jelger
Ik altijd maar bij iedereen pochen hoe makkelijk de Tesla navigatie werkt in combinatie met het laden op lange ritten. Voer ik vandaag mijn thuis bestemming in vanaf mijn vakantieadres geeft hij mij een eerste laadstop op die volgens de navigatie niet haalbaar is. Maar geeft ook geen alternatief. Wat is dat voor iets raars? Na al die jaren nooit eerder gezien 🤔
En als je zelf gaat zoeken, vind je dan een SuC dichterbij?
 
Ik altijd maar bij iedereen pochen hoe makkelijk de Tesla navigatie werkt in combinatie met het laden op lange ritten. Voer ik vandaag mijn thuis bestemming in vanaf mijn vakantieadres geeft hij mij een eerste laadstop op die volgens de navigatie niet haalbaar is. Maar geeft ook geen alternatief. Wat is dat voor iets raars? Na al die jaren nooit eerder gezien 🤔
Ik zou gewoon vertrekken. Hij corrigeert wel.
Ik challenge sowieso altijd wat hij voorstelt. Maar meestal corrigeer ik in de andere richting, door een SuC verder te nemen.
 
Ik zou gewoon vertrekken. Hij corrigeert wel.
Ik challenge sowieso altijd wat hij voorstelt. Maar meestal corrigeer ik in de andere richting, door een SuC verder te nemen.
Ik heb het ook al gehad op terugweg van Oostenrijk. Hij stelde een voor waar ik zou aankomen met 1% batterij, dat vond ik al krap. Dan tijdens het rijden was het verbruik toch hoger dan verwacht en zou ik aankomen met -4% en nog altijd stelde hij geen andere voor. Vond ik toch vreemd.
Uiteindelijk maar zelf een opgezocht en als tussenstop ingesteld, dus ik weet wat hij gedaan zou hebben als ik was blijven doorrrijden.
 
  • Like
Reactions: Phil V and Jelger
Bizar… ik zou zeggen rapporteren aan Tesla.
Had je dat gedaan via de app op de telefoon, of in de auto met het scherm.
Opvallend genoeg gaven de app en in de auto zelf verschillende uitkomsten. De route in de app kwam nog wel logisch over. Later de route nog een keer laten berekenen in de auto en toen kwam hij met een voorgestelde laadstop van 1 uur en 5 minuten wat ook totaal onlogisch was omdat er zeker nog wel 10 laadstoppen mogelijk waren. Met de routeplanner in de auto lijkt dus iets aan de hand te zijn gezien ook de reacties hier boven. Voortaan dus eerst maar checken in de app want die lijkt wel goed te plannen.
 
  • Like
Reactions: MaartenD
Ik heb gisteren mij rit naar Berlijn gepland met ABRP en de Tesla app, en beiden zeiden dat ik er pas om 20u25 (ABRP) of 21u10 (Tesla) zou geraken.

Ik stond er om 19u45.
Daar kwam ik gisteren vandaan en mijn eigen planning scheelde uiteindelijk bijna 40 minuten. Doorrijden tot zo’n 10% en dan tot zo’n 60% laden. Dus relatief korte afstanden tussen de stops.
 
  • Like
Reactions: Maurice1