Phil_BE
Active Member
Meestal,zijn dat Nederlanders met een sleurhutOf vloeiend invoegen op de snelweg door te accelereren op de invoegstrook. Gisteren had ik er weer eentje: met 70 hup naar links terwijl ik met 120 aankom,
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Meestal,zijn dat Nederlanders met een sleurhutOf vloeiend invoegen op de snelweg door te accelereren op de invoegstrook. Gisteren had ik er weer eentje: met 70 hup naar links terwijl ik met 120 aankom,
Meestal zijn dit Nederlanders met een sleurhut.Raampje open en hoppa, je rotzooi uit de auto gooien.
Die kunnen niet anders. De ergste zijn oudere vrouwen in een ‘hoge’ auto, formaat koekblik.Meestal,zijn dat Nederlanders met een sleurhut
Meestal volk wat er woont of in de straten eromheen woont (hetzelfde volk dat altijd veels te hard door de wijk scheurt, en dat vooral op de avonden waarop een alcoholisch drankje wordt genuttigd)...hier in de woonwijk, een eenrichtingsweg, waar diverse besstuurders in de straat dus even snel tussendoor glippen om in tegengestelde richting uit te komen op de aangrenzende weg.
Tja zolang als op AP het teruggaan naar de rechterbaan het 2 van de 3x niet doet ga je dit krijgen .3 middenbaan/links rijders
...
Maak me op dit moment het meeste zorgen over nummer 3, dit wordt alleen maar erger.
lolTja zolang als op AP het teruggaan naar de rechterbaan het 2 van de 3x niet doet ga je dit krijgen .
als dan auto 2 teveel afstand houdt.... dan heeft de bestuurder van auto 1 ook niet het gevoel naar rechts te hoeven....Ook irritant: als er een hele trein aan auto's op de linkerbaan rijdt omdat er eentje heel langzaam inhaalt. Als de voorste dan naar rechts gaat, wil nr 2 er voorbij. Heel langzaam. En gaat die naar rechts, dan wil nr 3 daar weer voorbij. Ook nét iets sneller. Als je dan achteraan rijdt en geduld moet hebben tot alle 6 auto's diie voor je rijden elkaar hebben ingehaald (met 2 km/h verschil) en naar rechts zijn gegaan, dan ben je zo 10 km verder....
Je rijd veel op de A58, nietwaar? Ik herken exact dat gedrag daar heel goed.Ook irritant: als er een hele trein aan auto's op de linkerbaan rijdt omdat er eentje heel langzaam inhaalt. Als de voorste dan naar rechts gaat, wil nr 2 er voorbij. Heel langzaam. En gaat die naar rechts, dan wil nr 3 daar weer voorbij. Ook nét iets sneller. Als je dan achteraan rijdt en geduld moet hebben tot alle 6 auto's diie voor je rijden elkaar hebben ingehaald (met 2 km/h verschil) en naar rechts zijn gegaan, dan ben je zo 10 km verder....
Je rijd veel op de A58, nietwaar? Ik herken exact dat gedrag daar heel goed.
A58 en A67 in Nederland zijn echt stroop door onder andere exact dat gedrag.
Zeker. Eigenlijk alle 4/2 baans wegen in NL. België kan ik niet al te veel over spreken, maar de A21 van Antwerpen naar Eindhoven heeft er ook last van.Voeg de A27 tussen Breda en Utrecht daar ook maar aan toe
Eigenlijk alle wegen rondom BredaEn de E19 tussen Breda en Antwerpen
Begrijp mij goed, ik heb een hekel aan inhalende vrachtwagens, maar op 2-baans wegen is het soms wel nodig dat vrachtwagens inhalen.Met stip op nummer 1: Vrachtwagens die aan 91 km/u een andere vrachtwagen, die aan 90 rijdt, proberen in te halen. Levensgevaarlijk en zo gebeuren er tal van ongelukken omdat iedereen op links bruusk in de remmen moet. Even niet opletten en het is prijs. Hoewel dit op vaak verboden is in België zie ik het dagelijks.
Mijn grootste ergernis en bron van enorme frustratie -het links blijven rijden- is eigenlijk (in tegenstelling tot wat hier gepost wordt) grotendeels verdwenen sinds ik Tesla rijd.
Ik kom uit een BMW 4 Gran Coupe. Iedere weggebruiker klassificeert je daarme binnen een nanoseconde als een kl**tzak. Je rijdt immers een BMW, dus dan is dat zo. Nou was het ook nog eens een (zichtbaar) dikke uitvoering wat er nog een schepje bovenop doet.
De treiterijen en jalousie waren niet van de lucht! Invoegen werd waar mogelijk onmogelijk gemaakt, links blijven plakken en af laten zakken, op een rotonde gewoon de auto ervoor pleuren (met zo'n blik van "jouw auto is duurder dus je hebt meer te verliezen dan ik")...
Dat maakt dat je je inderdaad wel als een hufter moet opstellen. Je wordt in een rol geduwd als het ware.
In mijn Model X is dat totaal tegenover gesteld, zo lijkt het! Ik heb 'm pas sinds de 13e dus ben nog een beetje groen, maar ik ervaar echt dat mensen opzij gaan. Vanzelf. Zonder toeter, lichten of wat dan ook. Mensen zijn vriendelijker tegenover een Tesla. Dat maakt rijden heel veel relaxter en prettiger.
Tuurlijk zijn er nog wel linksplakkers, maar ik merk dat er nu veel meer mensen tot de ontdekkkng komen dat er ook nog een strookje aan de rechterkant van hun auto is en die vervolgens dan ook nog gaan gebruiken.
Tesla rijden geeft mij veel meer rust in ieder geval en de Autolilot draagt daar zeker ook aan bij.
Begrijp mij goed, ik heb een hekel aan inhalende vrachtwagens, maar op 2-baans wegen is het soms wel nodig dat vrachtwagens inhalen.
Als ze het niet doen ontstaat er op rechts een treintje van vrachtwagens. Zeker bij op/afritten veroorzaakt dit een probleem omdat andere weggebruikers lastig(er) kunnen voegen.
Je wil dat treintje dus wel opbreken op een bepaalde manier en dat los je op met inhalen.
Waarom vrachtwagens nog steeds niet een GPS gestuurd begrenzer hebben op 85km/h snap ik ook niet, want dan loopt geen enkele auto harder dan de andere, maarja.
Oplossing? 3-baans wegen!
Je hebt volledig gelijk, maar andersom, bij té grote gaten tussen de vrachtwagens in duwt een andere weggebruiker dáár weer een voertuig in.Als ze op een normale manier afstand houden, dan geeft dit nooit problemen bij op en afritten.
De reden dat het problemen geeft is omdat men op enkele meters achter een voorganger gaat rijden.
Inhalen lost het probleem dan ook niet op maar voegt een extra probleem toe.
Standaard gaat men ook naar links om een collega te laten invoegen. Dit wordt niet voor niets gezien als een art. 5 i.p.v. hoffelijk gedrag door de wetgever. Dit doet men ook bij een inhaalverbod en ook inhalen bij een inhaalverbod voor vrachtwagens is een standaard eigenschap van vrachtwagenchauffeurs.
De snelheidsverschillen zijn zo extreem klein dat inhalen niets oplevert. Meestal minder dan 1 km/u terwijl de langzaamste al sneller rijdt dan de toegestane 80 km/u. Dus het argument dan tijdsdruk en de rij- en rusttijden, kan nooit een argument zijn. Ieder argument om het inhalen voor vrachtwagens te vergoelijken is een drogreden en een oplossing voor een probleem dat wordt veroorzaakt door de chauffeurs zelf en niet door andere.