Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Losgaan over medeweggebruikers

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt volledig gelijk, maar andersom, bij té grote gaten tussen de vrachtwagens in duwt een andere weggebruiker dáár weer een voertuig in.

Nogmaals, ik heb een bloedhekel aan vrachtwagens voor mij. Weer een PL of RO kenteken die zijn truck zo nodig voor mij moest gooien, maar ergens begrijp ik het wel.

Ik zie het liefste een totaalverbod op inhalen, maarja, ik begrijp de tegenargumenten rondom treintjes wel.

Ik val in herhaling treintjes worden veroorzaakt door slechte chauffeurs en niet door het in- en uitvoegen.
Het is en blijft een non argument.
 
Ok, deze maakt mij altijd behoorlijk boos:

Als je vooraan bij het stoplicht staat te wachten en er komt een motorrijder voor je staan. So far, so good.
Maar nu komt het: als het licht op groen springt rijdt hij* tergend traag weg waardoor je direct in de ankers moet. NEEM DE BUS ALS JE LANGZAAM WILT GAAN!!!

Toen ik de P85D nog had kwam dit probleem overigens vaker voor.
 
Met stip op nummer 1: Vrachtwagens die aan 91 km/u een andere vrachtwagen, die aan 90 rijdt, proberen in te halen. Levensgevaarlijk en zo gebeuren er tal van ongelukken omdat iedereen op links bruusk in de remmen moet. Even niet opletten en het is prijs. Hoewel dit op vaak verboden is in België zie ik het dagelijks.

Hoezo verboden? Heb ik iets gemist?
 
Kan je overigens wennen aan het stuurgedrag van een Tesla? Ik blijf het lastig vinden komende vanuit een BMW.
Ik heb het andersom: ik vind de huidige BMW's vreselijk sturen. Maar dat heeft twee redenen, Freude am fahren is ver te zoeken tegenwoordig bij BMW en mijn classic P85+ heeft een sport onderstel (ala de M serie van BMW). En die + onderstellen worden helaas niet meer geleverd sinds mei 2015 :( De P85D werd standaard met een + onderstel geleverd t/m 30 april. Dus voor mij voelt zelfs een P100D slap aan. Zal flink aanpassen voor mij worden straks met de X :( Maar ja is gelukkig ook meer een andere type auto. Ik wacht wel op een 2e handse Tesla Next Gen roadster ;)
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Ik heb het andersom: ik vind de huidige BMW's vreselijk sturen. Maar dat heeft twee redenen, Freude am fahren is ver te zoeken tegenwoordig bij BMW en mijn classic P85+ heeft een sport onderstel (ala de M serie van BMW). En die + onderstellen worden helaas niet meer geleverd sinds mei 2015 :( De P85D werd standaard met een + onderstel geleverd t/m 30 april. Dus voor mij voelt zelfs een P100D slap aan. Zal flink aanpassen voor mij worden straks met de X :( Maar ja is gelukkig ook meer een andere type auto. Ik wacht wel op een 2e handse Tesla Next Gen roadster ;)

Ik heb dan ook nog steeds een E91 erbij. Ik begreep ook van andere BMW rijders al dat de F3x versies bijna net zo vaag sturen zoals een Audi.
Weer latere versie zouden volgens zeggen weer een klein beetje beter moeten zijn.

Het is helaas een diesel en zal plaats moeten maken voor wat anders. Ik hoop dat er snel een elektrische rijders auto komt.
Het pakken van een rotonde met 80km zonder ook maar enig moment het gevoel te hebben dat je iets spannends doet zit er waarschijnlijk voorlopig niet in. Het moet een auto voor erbij worden dus binnenkort eens kijken voor een 120 met M onderstel. Dat lijkt nog wel goed te sturen.

Je merkt dat zo'n beetje iedere link van het onderstel van de Tesla in zeer dikke rubbers is opgehangen en daardoor zwabbert het onder de auto. Strakkere vering alleen of een zwaardere afstelling van de stuurbekrachtiging alleen helpen hier niet bij.
 
  • Like
Reactions: Alain13
Ik heb dan ook nog steeds een E91 erbij. Ik begreep ook van andere BMW rijders al dat de F3x versies bijna net zo vaag sturen zoals een Audi.
Weer latere versie zouden volgens zeggen weer een klein beetje beter moeten zijn.

Het is helaas een diesel en zal plaats moeten maken voor wat anders. Ik hoop dat er snel een elektrische rijders auto komt.
Het pakken van een rotonde met 80km zonder ook maar enig moment het gevoel te hebben dat je iets spannends doet zit er waarschijnlijk voorlopig niet in. Het moet een auto voor erbij worden dus binnenkort eens kijken voor een 120 met M onderstel. Dat lijkt nog wel goed te sturen.

Je merkt dat zo'n beetje iedere link van het onderstel van de Tesla in zeer dikke rubbers is opgehangen en daardoor zwabbert het onder de auto. Strakkere vering alleen of een zwaardere afstelling van de stuurbekrachtiging alleen helpen hier niet bij.
20" of 21" velgen geprobeerd? Met 19" velgen zwabbert hij, maar met een maatje groter is het een stuk beter.
 
Leef je uit tijdens een circuitdag, op de openbare weg lijkt me dit gevaarlijk en dus ongepast.
Je pikt hier volledig de verkeerde redenatie eruit.

80 een rotonde pakken is geen gebruikelijke gang van zaken, het argument is dat de auto het aankan, maar ook bij veel lagere snelheden voel je aan alles dat het veel beter stuurt en dat er veel meer in zit en dat geeft een veilig gevoel.

Met een Tesla is het boven de 40-45 al volledig onverantwoord. Het gaat er om dat je ook bij 35 al voelt dat een Tesla aan het einde van zijn kunnen begint te komen. Met 35 met een BMW betekent dat je nog op eenvoudige wijze een noodstop of uitwijkmanoeuvre kunt maken.
 
Hahaha, wel herkenbaar. Ik kom een een 3 serie..
Bij het invoegen werd idd bijna altijd het gat dichtgereden. Vooral het niveau A3, Golf, Skoda en Seat was het ergste.

Met de Model S is het hollen of stilstaan of vriendelijkheid ten top of toch weer de oude hufterigheid. Overigens eigenlijk ook weer van dezelfde groep auto's. Dit maakt het lastig omdat je niet weet wat je kunt verwachten. Maar goed ze doen hun best maar in hun budget lease bakkie, tak van een wijf en baas die hen de gehele dag afkafferd.

Kan je overigens wennen aan het stuurgedrag van een Tesla? Ik blijf het lastig vinden komende vanuit een BMW.

Mijn BMW had een 3-literblok, waardoor de stuuruitslag nagenoeg 0 was. Datzelfde ervaar ik nu in de Tesla. Hij heeft de draaicirkel van een zeecontainer...

Wat stuurgevoel betreft is het wel andere koek. de BMW was heel wat communicatiever dan de Tesla. Bij de Tesla voel je dat je in een computer rijdt. Wel vind ik dat de Tesla scherp in te sturen is. Het onderstel draagt daar mooi aan bij, maar al met al is het minder een "rijdersauto" dan de BMW. Weet nog niet of ik dat jammer vind, want de veelgeroemde rust die de Tesla brengt ervaar ik als zeer prettig! Ik heb een (bijzonder) drukke en stressvolle baan en dan is het gejaagde van een BMW met bijna 400Pk iets minder geschikt.

De Tesla is een kwestie van autopilot aangooien en we komen er wel. Ik merk dat autorijden nu meer relaxed is dan in de BMW en daar was het me precies om te doen. Rotondes pakken met (veel) te hoge snelheden heb ik achter me gelaten. Ik heb een aantal Subaru's gereden in het verleden. Er is maar weinig wat daar boven kan qua wegligging en "vertrouwen geven". Nu heb ik daar helemaal geen zin meer in.
 
Last edited:
De mijne is maar een 2l diesel met bijna 200pk waar de voorwielen haast dwars van kunnen. De draaicirkel is dan ook vele meters kleiner dan de Tesla. Uiteraard snijdt het mes hier aan twee kanten. Het voelt alleen een beetje als een gedwongen rust i.p.v. een gekozen rust / vermoeiende rust i.p.v. een relaxte rust.

Cruising met 120-130 is overigens mijn oude dieseltje echt heel veel stiller dan de Tesla.

Goed nu is mijn dochter (als bijrijder) er achter gekomen dat via het kleine raampje de wind naar binnen stormt en heeft mijn SeC belooft dit gat te dichten volgende maand. Ook gaan we volgende maand afscheid nemen van dit dieseltje en wordt het wellicht ook minder vergelijkbaar.
 
De mijne is maar een 2l diesel met bijna 200pk waar de voorwielen haast dwars van kunnen. De draaicirkel is dan ook vele meters kleiner dan de Tesla. Uiteraard snijdt het mes hier aan twee kanten. Het voelt alleen een beetje als een gedwongen rust i.p.v. een gekozen rust / vermoeiende rust i.p.v. een relaxte rust.

Cruising met 120-130 is overigens mijn oude dieseltje echt heel veel stiller dan de Tesla.

Goed nu is mijn dochter (als bijrijder) er achter gekomen dat via het kleine raampje in het voorportier de wind naar binnen stormt en heeft mijn SeC belooft dit gat te dichten volgende maand. Ook gaan we volgende maand afscheid nemen van dit dieseltje en wordt het wellicht ook minder vergelijkbaar.

Ik had precies datzelfde probleem direct na aflevering van de X! Het rubber tussen raam en het kleine raampje in het voorportier sluit niet aan waardoor je vanaf 30 km per uur al windgeruis hoort wat toeneemt tot bijna orkaankracht op de snelweg.

Het is provisorisch opgelost, maar nu drukt het zo hard tegen het glas dat het raam niet meer dicht wil... :(
 
Reken maar dat een elektrische bmw hetzelfde of slechter gaat sturen dan een tesla: het gewicht van het accupakket wil gewoon niet graag de hoek om...

(Neem je E91, laadt er een half ton gewicht aan spullen in en ga eens rijden... dan snap je wat ik bedoel)
 
Hebben we de “ANWB” bejaarden (matching fleecevest) al gehad. Van het type, elektrische fiets (van hetzelfde type in heren en dames model) op de fietsdrager. Nog net wel de moeite genomen om de accu eraf te halen, maar alle andere troep er nog op laten zitten, dwz fietstassen, fietsmandjes, kinderzitjes, windschermen en andere rommel wat je op de snelweg kunt verliezen. :confused:

Vanmorgen weer zo’n recreant in de ochtendspits op de A12 vanuit Utrecht naar Arnhem, bij knp Grijsooord vond de vrolijk zwiepende fietstas dat ie teveel troep had en slingerde dat de vrije lucht in. Dan ben je “blij” dat je in een auto zit en niet op de motor.:mad:
Maar even geknipperd met het grootlicht en vervolgens ernaast gereden en gezegd dat ie wat spullen onderweg was verloren.

(Mijn auto gelukkig geen schade)