Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wie rijdt er nog steeds in zijn 2013 Model S en wat valt er daarover op te merken?

This site may earn commission on affiliate links.
Amsterdam, dat was wat. Daar was nog een jonge gozer die zijn cv overhandigde. Heeft iemand nog iets van hem gehoord?

Ook bij de opening van SC’s geweest. Gewoon als fan even op en neer van Den Haag naar Zwolle. Bizar.

Verder de p85 nog steeds in bezit en hoop einde week hier weer in te rijden na een reparatie aan de accu vanwege een onbalans. Ik overweeg om een OBD2 scanner te installeren om de toestand van de accu in de gaten te houden. Hebben jullie daar ervaringen mee?

Road-trip leuk, maar dan in andere stoelen ;-)
Ronald
Ik zie deze onbalans na Superchargen deze hersteld zich na enkele uren je hoort dat ook aan je auto (zoom geluid) verder weet ik er niet meer over volg dat wel op tijdens supercharges. Zie foto OBD2
 

Attachments

  • IMG_3980.jpeg
    IMG_3980.jpeg
    45.5 KB · Views: 58
  • IMG_3666.jpeg
    IMG_3666.jpeg
    56.2 KB · Views: 61
Heb mijn P85 Signature uit aug 2013 nog altijd met 178.000 op de teller. Erg blij mee en ondanks de leeftijd veel bekijks.
Er is 2 weken geleden helaas wel een nieuwe accu onder gezet, 90KW en hij laad nu 440KM! Ik heb ook een Model X uit dec 2018 maar heel eerlijk vind ik de S beter rijden, minder stug. stoelen in de X zijn inderdaad wel een stuk beter..
 
  • Like
Reactions: hvandijk
Heb mijn P85 Signature uit aug 2013 nog altijd met 178.000 op de teller. Erg blij mee en ondanks de leeftijd veel bekijks.
Er is 2 weken geleden helaas wel een nieuwe accu onder gezet, 90KW en hij laad nu 440KM! Ik heb ook een Model X uit dec 2018 maar heel eerlijk vind ik de S beter rijden, minder stug. stoelen in de X zijn inderdaad wel een stuk beter..

Mooi!
Wie heeft het nieuwe pack eronder gezet (Tesla?, welke vestiging?) en wat heeft je dat gekost als ik vragen mag?
Kun je iets beschrijven waarom (kapot gegaan?) en hoe dat verder is verlopen?
 
Ik kom niet meer zo vaak op dit forum, dus had dit draadje even gemist. Wat goed zeg, dat er nog zoveel van de early adopters in de eerste Tesla rijden. Chapeau! Ik heb na 5 jaar gekozen voor opnieuw 5 jaar lage bijtelling (4 procent in plaats van 0) en deze S dit jaar naar privé gehaald zodat ik er nog heel wat jaren mee door kan. En Sanne rijdt sinds 2019 in een Model 3. Gezien de km-stand (24.000) kan die ook nog lang mee. Goedkoper kan bijna niet. En fijner ook niet. Voor 2013 gingen we zelden met de auto op vakantie, maar sinds de Tesla er is elke zomer met de auto naar zuid-spanje of Italie.
Reünie lijkt me heel leuk, ik heb jullie gemist. Zuid-spanje is misschien wat lastig in het schema te passen, al kom ik er regelmatig (volgende week weer) wegens vakantiehuis (in de buurt van Torrevieja, @is3 ).
Let me know!
Maurice
 
  • Like
Reactions: Xfrank
Mooi!
Wie heeft het nieuwe pack eronder gezet (Tesla?, welke vestiging?) en wat heeft je dat gekost als ik vragen mag?
Kun je iets beschrijven waarom (kapot gegaan?) en hoe dat verder is verlopen?
Pack is eronder gezet bij Tesla Utrecht. de 90Kw was 20K. Ik kon ook voor een refurbished 85Kw gaan die was 16K. Opeens stond er een melding in het scherm de welbekende "BMS_u029" hij reed nog wel maar kwam niet verder dan 120Km laden. heb nog wel geprobeerd om coulance te krijgen zeker omdat ik hem altijd netjes heb gebruikt, zelden 100% geladen en het is een signature. maar helaas, op een accu pack is geen coulance regeling van toepassing.
na akkoord ging het ook snel en binnen 2 weken was de auto weer als nieuw. Ben nu nog wel bezig (vraag staat uit) om de registratie in het dashboard goed te krijgen, er staat nog P85 maar dat moet dus eigenlijk P90 zijn...
 
  • Helpful
  • Informative
Reactions: Nowyony and Maarten
Pack is eronder gezet bij Tesla Utrecht. de 90Kw was 20K. Ik kon ook voor een refurbished 85Kw gaan die was 16K. Opeens stond er een melding in het scherm de welbekende "BMS_u029" hij reed nog wel maar kwam niet verder dan 120Km laden. heb nog wel geprobeerd om coulance te krijgen zeker omdat ik hem altijd netjes heb gebruikt, zelden 100% geladen en het is een signature. maar helaas, op een accu pack is geen coulance regeling van toepassing.
na akkoord ging het ook snel en binnen 2 weken was de auto weer als nieuw. Ben nu nog wel bezig (vraag staat uit) om de registratie in het dashboard goed te krijgen, er staat nog P85 maar dat moet dus eigenlijk P90 zijn...
En is die 20k inclusief BTW?

Wat maakt de ‘signature’ bijzonder aan de auto? Is dit een speciale uitvoering?
 
Ik heb met mijn (2014 weliswaar) ook een bms029 ; slechts 60000km op die 9 jaar. Wegens mijn lage gebruik laat ik het even zo en neem ik vrede met mijn 120km actieradius. Kan batterij laten herstellen bij derde partij of vervangen door Tesla. Vrees dat het laatste economisch niet zinvol is - geen idee van verkoopwaarde momenteel. Anderzijds is herstelde batterij ook geen zekerheid en vooral ook negatief voor verkoopwaarde.
 
Ik heb met mijn (2014 weliswaar) ook een bms029 ; slechts 60000km op die 9 jaar. Wegens mijn lage gebruik laat ik het even zo en neem ik vrede met mijn 120km actieradius. Kan batterij laten herstellen bij derde partij of vervangen door Tesla. Vrees dat het laatste economisch niet zinvol is - geen idee van verkoopwaarde momenteel. Anderzijds is herstelde batterij ook geen zekerheid en vooral ook negatief voor verkoopwaarde.
Je krijgt wel 4 jaar volledige garantie op de accu bij Tesla.. wat de waarde betreft, met een defecte accu is de auto zeker niks meer waard ben ik bang..
 
20K incl. en een signature zijn een van de eerste gemaakt. die van mij is uit aug 2013.
Nog niet zo lang geleden lag de prijs voor een refurbished 85Kwh accu op 12K meen ik. Nu is jou dus 16K voor een 85 en zelfs 20K voor een 90 versie geqoute. Nogal een prijs stijging, het nadert de 50% van een geheel nieuwe 3 of Y. Iets om over na te denken mocht mij dat overkomen.
 
Ik heb laatst 3 dagen in een Signature gereden. (Het was een leenauto van Tesla service.) Wat mij opviel was dat de auto opzich prima rijdt maar dat het systeem enorm traag is en een aantal keren kon ik niet wegrijden omdat de computer opnieuw opgestart moest worden.

Ervaren jullie ook ongemak door de ouderdom of had ik gewoon een ‘afgetrapte‘ leenauto van Tesla gekregen?
 
Ik heb laatst 3 dagen in een Signature gereden. (Het was een leenauto van Tesla service.) Wat mij opviel was dat de auto opzich prima rijdt maar dat het systeem enorm traag is en een aantal keren kon ik niet wegrijden omdat de computer opnieuw opgestart moest worden.

Ervaren jullie ook ongemak door de ouderdom of had ik gewoon een ‘afgetrapte‘ leenauto van Tesla gekregen?

Dan moet je er eentje met de oude MCU1 hebben gehad.
 
  • Like
Reactions: M.Y. and Hbrink
Wat leuk. Allemaal namen uit het prille begin in dit draadje. In heb ik 2018 mijn eerste Tesla naar privé gehaald, en die in 2019 heel goed verkocht. Die 2013 Tesla had 285.000 km gereden, derde drive train bleek een goeie. Verder ben ik ontelbare keren in Tilburg geweest waar ik al het personeel bij voornaam kende. De service was toen nog geweldig.

Helaas heb ik de supercharger bijeenkomst in Oosterhout gemist wegens andere afspraken, maar als er nog eens een bijeenkomst is van de Tesla Pioneers dan ben ik graag van de partij!
 
Grappig om te lezen dat er nog meer 'doorrijders' zijn vanaf het begin in 2013.
Hier ook een P85+ (133.000 km) met inmiddels wat aanpassingen; aan de stoelen (bij Ellermeyer), audio upgrade en geluid-demping in de deuren/wielkasten/achterklep etc.
Daarnaast de gebruikelijke acties onder garantie; drive-train, contactors, airbags, MCU-2 etc.
Eigen kosten voor draagarmen, deurgrepen en luchtvering maar dat is te overzien. Het accu pakket is nog altijd prima in orde en hopelijk blijft dat zo...
Veel plezier nog met deze 'klassiekers' van het eerste uur!
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and e-Rik
Er zijn nog een aantal mensen die in hun allereerste Model S uit 2013 rijden.
De eerste ‘adopters’ van het elektrisch rijden.
Was toen nog spannend en nu zijn we bijna 10 jaar verder; wie heeft hem nog?
Persoonlijk: nu meer dan 350.000 km met de auto gereden (op naar de 400.000!) en nog nooit zo’n fijne auto gehad.
Hij rijdt nu eigenlijk als dag 1, maar wel met wat lakschade.

Wat ondertussen vervangen/hersteld/aangevuld (voor zover ik mij herinner)?
In het begin meerdere drivetrains vervangen - onder garantie (og)
Contactors in batterypack vervangen - og
Takata airbags vervangen - og
Kromme remschijven vervangen - og
Zijspiegels vervangen door elektrisch bedienbare - og
Coating op de lak laten toevoegen
Dashcam voor/achter toegevoegd (is zeer nuttig gebleken!)
Eén handgreep vervangen, de rest hersteld.
1x 2 Xenon lampen vervangen
Draagarmen voor vervangen
MCU1 vervangen door MCU2
Contactors en power fuse in battery pack vervangen (met afdichting door nieuwe umbrella’s)
Recentelijk 4 lekke luchtveringen/schokdempers vervangen (pas na 350.000 km!)
En ik zal nog wel wat vergeten zijn...

Verder met een aantal mensen Elon Musk in Amsterdam ontmoet, taarten langs vestigingen Tilburg, Den Haag en Amsterdam rondgebracht, heel Europa met de Model S rond gereden en met héél veel leuke mensen kennis gemaakt.
Tesla heeft mij veel gebracht en feitelijk mijn wereld gewijzigd (maar dat is een ander verhaal).

Hoewel het soms kriebelt om de P85 te vervangen door een nieuwe Model S, heb ik de verleiding tot op heden weten te weerstaan. :)

Wie heeft hem ook nog en wat voor interessants valt er op te merken?
Schreef een blogje over de oude S85 uit 2013 waar dec. 2023 300.000 km mee is gereden. Originele accu, nieuwe motor na 150.000 km.
(Blog is meer dan 300.000 x gelezen)

 
Wat leuk, een draadje met allemaal oude bekenden! Mensen die in 2013 nog de vraag kregen van welk merk tesla was ;-).

Ik moet bekennen dat ik al een hele tijd niet meer op dit forum ben geweest. Niet meer de eigenaar van de eerste p85 uit november 2013, maar nog wel van een model x en een ‘very orange’ roadster uit 2010.

Het idee van een reünie lijkt mij overigens erg leuk, kan wat mij betreft ook in Spanje, maar dan liever in de buurt van ons huis in het noordelijke Asturias. De reis daar naar toe is nu veel eenvoudiger, heb ik mij laten vertellen ;-)

(Help: in Brest gestrand, wat nu?)
 
Wat leuk, een draadje met allemaal oude bekenden! Mensen die in 2013 nog de vraag kregen van welk merk tesla was ;-).

Ik moet bekennen dat ik al een hele tijd niet meer op dit forum ben geweest. Niet meer de eigenaar van de eerste p85 uit november 2013, maar nog wel van een model x en een ‘very orange’ roadster uit 2010.

Het idee van een reünie lijkt mij overigens erg leuk, kan wat mij betreft ook in Spanje, maar dan liever in de buurt van ons huis in het noordelijke Asturias. De reis daar naar toe is nu veel eenvoudiger, heb ik mij laten vertellen ;-)

(Help: in Brest gestrand, wat nu?)
Welke X heb je en hoe bevalt die? Wat zijn jouw plus en minpunten?