De kabinetsplannen laten mij niet los.
Ontdek de denkfout in onderstaande zin op blz. 38 Regeerakkoord:
“Het streven is dat uiterlijk in 2030 alle nieuwe auto’s emissieloos zijn. Uitfasering van de fiscale stimulering van emissieloze auto’s wordt in lijn gebracht met deze ambitie.”
Regeerakkoord 'Vertrouwen in de toekomst'
Alsof elektrisch rijden in de komende drie jaren de noodzakelijk vlucht krijgt onder de
dreiging van gelijkstelling aan gewoon benzine/dieselrijden, met bijbehorende bijtelling, bpm (?!) en wegenbelasting.
Levering in NL van een zakelijke 3 na 1 januari 2019 zal dus in fases fiscaal onvoordeliger worden.
En nu wordt het speculeren over scenario’s. Stel nu, op grond van de power points van de overheid die in dit draadje getoond werden, dat de bijtellingsregeling als de eerste aanzet voor die ‘uitfasering’ per saldo 18% per 1 januari 2019 wordt.
Wie wil voor een Model 3 long range ad € 51.100 (zie post
@CO2CLEAN ) maal 0,18 = € 9.198 bijtelling slikken? Aannemende dat die € 51.100 niet ook nog eerst met BPM verhoogd zou worden.
En dan wordt het persoonlijk: ik niet, denk ik.
@Glitch bijvoorbeeld.