You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat was ik inderdaad vergeten. Goed dat je het nog even meldt, want ook als de MS er dit jaar uitgaat is het dus al 1,5%.Btw correctie wordt wel 1,5% bij de MS neem ik aan.
Ik heb gebruik gemaakt van een financial lease constructie vanwege de gegarandeerde restwaarde. Ik was indertijd al bang dat de technologie en prijzen de Model S zouden inhalen en dat blijkt te kloppen. Ook had ik niet verwacht dat ik langer dan 5 jaar zou willen blijven rijden. Als ik de MS blijf rijden, dan had ik beter de auto indertijd meteen kunnen aanschaffen, want dat had in totaal 7.000 euro (bruto) gescheeld in rentelast. Nu wel meer liquide gehad, maar dat stond vooral op de bank tegen 0% rente. Achteraf altijd makkelijk. Mocht ik hem toch kwijt willen, dan scheelt het weer geleur met de auto en een hogere restwaarde. De extra restwaarde is (incl. BTW) overigens op een paar tientjes na gelijk aan de betaalde rente.Als u de Model S zakelijk blijft rijden tegen bijtelling die nooit hoger is dan de werkelijke onkosten komt er geen 30.000,- euro binnen bij de zaak (de Tesla wordt niet verkocht) en daar wordt dus ook geen inkomstenbelasting over afgedragen, heeft u daar rekening mee gehouden?
Afschrijving is ex btw en bijtelling prive gebruik staat er ook, dus m.i. is overal rekening mee gehouden.Ik zie in de berekening uit de topic opening bij zakelijk gebruik nergens de bij aanschaf teruggevraagde BTW terug? Dat is bij zakelijk nog een netto voordeel van ca 166 euro per maand?
En de verzelering is voor privé vaak ook een stukje duurder, omdat ze dan incl BTW moeten uitkeren.
Of heb ik een black-out?
Ik heb (als ZPPer met eenmanszaak) eerste een gewone persoonlijke verzekering gehad en vervolgens een op naam van de zaak, maar de kosten waren volstrekt hetzelfde. Dat BTW voordeel stoppen ze in eigen zak. Echt zakelijke verzekeringen zijn vaak duurder omdat de kans dat er meerdere personen in rijden groter is. Dus voordeel zie ik niet.Ik zie in de berekening uit de topic opening bij zakelijk gebruik nergens de bij aanschaf teruggevraagde BTW terug? Dat is bij zakelijk nog een netto voordeel van ca 166 euro per maand?
En de verzelering is voor privé vaak ook een stukje duurder, omdat ze dan incl BTW moeten uitkeren.
Of heb ik een black-out?
Vaak gaat het over de IB sfeer idd. Maar als het ook nog eens over de Vpb gaat dan heb je het over een lager tarief waartegen je afschrijft, terwijl je bijtelling wel via je loonstrook en een veel hoger tarief gaat. Ik denk dat het dan nog minder interessant wordtIk sta ook op het punt om een nieuwe model Y te kopen. Voordat ik dit draadje las was ik ervan overtuigd om dat weer zakelijk via mijn BV te doen. Nu twijfel ik. Een van de redenen om het zakelijk te doen is de jaarlijkse afschrijving waarmee ik de winst en daarmee de vennootschapsbelasting kan verlagen. In hoeverre is dit meegenomen? En indien niet meegenomen, zou de uitkomst anders zijn als dit ook zou zijn meegenomen?