Advocaat van de duivel: het geeft de andere landen kans om NL bij te benen, en er zit wat meer rek in de laadvoorzieningen dus de kans dat je aan een volle FastNed/Supercharger/Ionity/Allego aankomt is lager.
Alles valt en staat met het aanbod van EV's in 2021-2022. Als prijzen inderdaad snel zakken en mensen eenvoudig een elektrische Mercedes, BMW, Audi, Skoda, VW, Volvo, ... kunnen bestellen en kopen, dan is men vooruitziend. Maar eerlijk gezegd is met dergelijke fiscale regels het voor de constructeurs net niet interessant om EV's te verkopen want op hun klassieke benzines en diesels hebben ze meer marge en volume. En het calvinisme de Nederlander indachtig gaan goedkope benzines nog altijd populair blijven.
Alles valt en staat met het aanbod van EV's in 2021-2022. Als prijzen inderdaad snel zakken en mensen eenvoudig een elektrische Mercedes, BMW, Audi, Skoda, VW, Volvo, ... kunnen bestellen en kopen, dan is men vooruitziend. Maar eerlijk gezegd is met dergelijke fiscale regels het voor de constructeurs net niet interessant om EV's te verkopen want op hun klassieke benzines en diesels hebben ze meer marge en volume. En het calvinisme de Nederlander indachtig gaan goedkope benzines nog altijd populair blijven.