Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je nu niet gewoon de stekker van je verlengsnoer er andersom in gestoken? Of onderschat ik je nu heel erg? [emoji51]
Ik kan in Frankrijk gewoon met m'n NL UMC laden icm verlengsnoer.
Ai Rob, dat is idd onderschatten; als je goed de foto bekijkt dan zie je dat ik zonder verlengsnoer laad, en bovendien waarom zou Tesla z'n set uitrusten met een aparte Franse UMC?
ennuh stekker andersom in Frankrijk? niet mogelijk.......
Ik denk dat Maurice het bij het rechte end heeft......
 
Met een NL verlengsnoer kun je de stekker van de UMC op twee manieren in het verlengsnoer steken, wellicht dat die Franse UMC niet zo kieskeurig is als de NL versie, maar ik draai graag een stekker om ipv een tweede UMC te kopen.
Er is van een verlengsnoer geen sprake.......
Met EU UMC Rood dus niet laden, met Franse UMC, groen.........en laden.......
Zonder verlengsnoer.......
 
Raar, dan snap ik het ook niet meer
vandaar
IMG_1904.jpg
 
Beide stekkers zijn natuurlijk gelijk. De Fransen hebben geen echte één standaard voor geaarde stopcontacten. Veel zijn voorzien van een pin - vandaar het gat in de stekkers voor de aarding. En ja - dan kan het nog steeds voorkomen dat je de stekker moet omdraaien (plus/min polen dus) wil je kunnen laden. En dat wordt dan lastig natuurlijk... Daarom is het wel zo handig om met een verlengsnoer(tje) te werken.., mijn zoon heeft al eens in een parkeergarage in Parijs in het stopcontact de plus en min omgedraaid. Gelukkig zat er ook een schakelaar bij om de stroom er af te zetten -;)
 
Heb het in de caravan op de camping bij St. Tropez ook even geprobeerd. UMC direct in het stopcontact: rode LED. Kort verlengkabeltje ertussen (50cm) ook rode LED. UMC andersom in het verlengkabeltje: groene LED. Tesla staat nu te laden op 10A, 208V. Dus 8-9 km/h erbij. Ach ja het is vakantie, en de SuC Fréjus is maar 25 km.
Voor de rest ging de reis prima, vertrek uit Hengelo om 0400 uur, via Urmond, Metz, Nancy, Nuits Sainte Georges aangekomen bij Vienne om 1800 uur. Nergens hoeven wachten, stond of alleen of samen met één andere Nederlander (uit Amersfoort?? Misschien iemand van hier?). Bij NSG was het drukker, eerst 3, later 4 stalls bezet. En hier wordt tussen 13.30 uur ik meen 1900 dus niets te eten geserveerd. Balen!! Gelukkig is er een Aldi (!!) om de hoek, dus daar maar broodjes gehaald.
Vandaag via Orange naar St. Tropez, net voor de file van 120 km.
SuC bij Orange is vlakbij een energie shopping mall met veel leuke restaurantjes. Dus prima om even 45 minuten door de brengen.
Totale reis is prima bevallen, wat een heerlijke auto is het toch!!
 
Heb het in de caravan op de camping bij St. Tropez ook even geprobeerd. UMC direct in het stopcontact: rode LED. Kort verlengkabeltje ertussen (50cm) ook rode LED. UMC andersom in het verlengkabeltje: groene LED. Tesla staat nu te laden op 10A, 208V. Dus 8-9 km/h erbij. Ach ja het is vakantie, en de SuC Fréjus is maar 25 km.
Voor de rest ging de reis prima, vertrek uit Hengelo om 0400 uur, via Urmond, Metz, Nancy, Nuits Sainte Georges aangekomen bij Vienne om 1800 uur. Nergens hoeven wachten, stond of alleen of samen met één andere Nederlander (uit Amersfoort?? Misschien iemand van hier?). Bij NSG was het drukker, eerst 3, later 4 stalls bezet. En hier wordt tussen 13.30 uur ik meen 1900 dus niets te eten geserveerd. Balen!! Gelukkig is er een Aldi (!!) om de hoek, dus daar maar broodjes gehaald.
Vandaag via Orange naar St. Tropez, net voor de file van 120 km.
SuC bij Orange is vlakbij een energie shopping mall met veel leuke restaurantjes. Dus prima om even 45 minuten door de brengen.
Totale reis is prima bevallen, wat een heerlijke auto is het toch!!

Voor je trips naar evt Monaco, Nice en Cannes heb je met een volle accu de SuC bij Frejus zeker niet nodig. Het is echter wel een aanbeveling om daar een stop te maken; de stalls staan bij een wijngaard/ wijn proeverij en het is er werkelijk prachtig!
Mocht je een stop plannen geef maar een seintje; ik zit er slechts 3 minuten rijden vandaan, laat ik je de wijnproeverij zien :biggrin:

Clos des Roses - Domaine viticole à Fréjus, Var, Provence Alpes Côtes d'Azur
 
Hoe druk is het bij de superchargers op de route naar Zuid-Frankrijk?
Ben erg benieuwd omdat ik nog moet plannen. Met name (afgelopen) zaterdag lijkt me dat het druk geweest moet zijn. Was er sprake van wachttijden (hoe lang dan) of viel het allszins mee?
Hoor graag jullier ervaringen.
Bonnes vacances!
 
Hoe druk is het bij de superchargers op de route naar Zuid-Frankrijk?
Ben erg benieuwd omdat ik nog moet plannen. Met name (afgelopen) zaterdag lijkt me dat het druk geweest moet zijn. Was er sprake van wachttijden (hoe lang dan) of viel het allszins mee?
Hoor graag jullier ervaringen.
Bonnes vacances!
Nergens hoeven wachten, bijna overal alleen gestaan of met 1 of 2 anderen. Alleen evt bij Maçon en Frejus oppassen; hier zijn maar 2 stalls.
Frejus staan wel eens auto's te wachten; echter dat is daar zeker geen straf en geeft tevens de gelegenheid tot een gezellig praatje in een mooie omgeving.