Pech met de MS in Frankrijk deel 2........
Na een aantal dagen met een defecte airco in een zinderend heet Frankrijk rond gereden te hebben was het eindelijk maandag en kon ik acties tot reparatie van de airco en wisselen van de MS in gang gaan zetten.
8.30 direct gebeld met Mitchel van Tesla Den Haag die het verhaal van het weekend daarvoor perfect oppikte. Hij gaf aan direct contact te gaan leggen met de collega's in Aix en Provence om min MS te gaan wisselen. Hij kende de mensen aldaar persoonlijk omdat ze in Den Haag stage hadden gelopen.......hij beloofde met een half uurtje terug te bellen. En dat deed hij. De case lag nu bij zijn collega's en deze zouden mij met een half uurtje bellen om de swap te organiseren........
Na een uur niks. Eerst maar even boodschappen gedaan en een duik in het zwembad. Ook Franse half uurtjes duren blijkbaar lang......
In de tussentijd inspecteerde ik mijn auto en zag ik tot mijn schrik dat mijn achterslofjes slik waren geworden......door drukte bij SeC Den Haag had mijn auto voor de vakantie geen beurt meer kunnen hebben en door drukte aan mijn zijde hier helemaal niet aan gedacht om dit te controleren ....stom!
Weer Den Haag gebeld met de vraag of erin Frankrijk nieuwe Michelin's onder gelegd konden en dit was uiteraard weer geen probleem......
Men was wel verbaasd dat ik nog niet onderweg naar Aix was dus mij werd aangeraden zonder te wachten op telefoon van de Fransen naar Aix te gaan rijden. In eerste instantie zou ik alleen gaan maar vrouw en kinderen vonden het wel zo avontuurlijk om mij te rijden in de snikhete MS in plaats van lekker aan het zwembad te liggen.....
14.15 vertrek......14.30 begon de auto heftig te trillen........14.45 snelheid verlaagd van 130km/h naar 100......14.50...BAM......lekke achterband.
En daar sta je dan langs de franse tolweg..... dan begint het feest!
Allereerst de NL alarmdienst gebeld; deze wisten mij te vertellen dat alles wat op de tolweg gebeurt door de locale genderme geregeld wordt. Dus ik het nummer van de politie gebeld. Naar het schijnt zijn de verschillende secties op de tolwegen qua depannage vergeven aan vaste sleepbedrijven, dus na een half uurtje een politiewagen met blauwe zwaailampen achter me en een veel te kleine takelwagen voor me......de chauffeur (bleek later de eigenaar van het takelbedrijf te zijn) volledig over zijn theewater omdat hij een tweede (grotere) wagen aanmoest rukken, hij de Tesla totaal niet kende, en ik hem niet toestand zelf de MS op de truck te rijden. Op mijn verzoek 40 km naar Aix te rijden naar het Tesla SeC kreeg ik een à commercieel nee en kreeg ik de sneer dat ik van de tolweg verwijderd zou worden en daarmee basta. En zo geschiedde, met het hele gezin in de MS op de takelwagen gevolgd door Politie.
Aangekomen op een achteraf industrieterrein was er geen service meer mogelijk. Afsnauwen en totale tegenwerking was het enige dat we konden krijgen. De MS werd op straat geparkeerd en we konden het uitzoeken. Bah! Wat zijn er toch nare mensen in de wereld. Ook de alarmcentrale kon het takelbedrijf met borgstellingen niet bewegen om ons naar Aix te rijden.
Intussen werd ik door het hoofdkantoor van Tesla te Amsterdam gebeld met de vraag waar we bleven!?
Na mijn verhaal over de klapband gedaan te hebben werd er direct actie ondernomen. Er kwam een takelwagen geregeld door Tesla, een taxi met airco :crying: (betaald door Tesla)en we werden gerepatrieerd naar Aix.
Hulde voor Tesla, zo kan het dus ook. Ieder half uur werd gebeld met de vraag of alles lukte, of er zorgen waren en met de mededeling dat men in Aix op ons bleef wachten. 18.45 in Aix.
Daar stond een heel welkoms comité te wachten incluis een vervangende MS en quess what?
Zoek de verschillen :biggrin:
Enfin, het lijkt erop dat we met de andere kentekenplaten NOG meer bekijks hebben als we al hadden. De reparatie aan onze eigen Tessie zal wel een poosje gaan duren dus de komende dagen rijden we op z'n Frans.....:crying:
Wordt vervolgd......