Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga zeker even een verslagje maken. Vorig jaar heb ik reeds het zelfde stuk gedaan met 1 kind en alles in de Tesla. Vrouw zat met de overige kids in het vliegtuig. Nu gaan we allemaal in de Tesla met de koffer dus. Keep you informed [emoji3]
 
Pech met de MS in Frankrijk deel 2........
Na een aantal dagen met een defecte airco in een zinderend heet Frankrijk rond gereden te hebben was het eindelijk maandag en kon ik acties tot reparatie van de airco en wisselen van de MS in gang gaan zetten.
8.30 direct gebeld met Mitchel van Tesla Den Haag die het verhaal van het weekend daarvoor perfect oppikte. Hij gaf aan direct contact te gaan leggen met de collega's in Aix en Provence om min MS te gaan wisselen. Hij kende de mensen aldaar persoonlijk omdat ze in Den Haag stage hadden gelopen.......hij beloofde met een half uurtje terug te bellen. En dat deed hij. De case lag nu bij zijn collega's en deze zouden mij met een half uurtje bellen om de swap te organiseren........

Na een uur niks. Eerst maar even boodschappen gedaan en een duik in het zwembad. Ook Franse half uurtjes duren blijkbaar lang......
In de tussentijd inspecteerde ik mijn auto en zag ik tot mijn schrik dat mijn achterslofjes slik waren geworden......door drukte bij SeC Den Haag had mijn auto voor de vakantie geen beurt meer kunnen hebben en door drukte aan mijn zijde hier helemaal niet aan gedacht om dit te controleren ....stom!
Weer Den Haag gebeld met de vraag of erin Frankrijk nieuwe Michelin's onder gelegd konden en dit was uiteraard weer geen probleem......
Men was wel verbaasd dat ik nog niet onderweg naar Aix was dus mij werd aangeraden zonder te wachten op telefoon van de Fransen naar Aix te gaan rijden. In eerste instantie zou ik alleen gaan maar vrouw en kinderen vonden het wel zo avontuurlijk om mij te rijden in de snikhete MS in plaats van lekker aan het zwembad te liggen.....

14.15 vertrek......14.30 begon de auto heftig te trillen........14.45 snelheid verlaagd van 130km/h naar 100......14.50...BAM......lekke achterband.
En daar sta je dan langs de franse tolweg..... dan begint het feest!
Allereerst de NL alarmdienst gebeld; deze wisten mij te vertellen dat alles wat op de tolweg gebeurt door de locale genderme geregeld wordt. Dus ik het nummer van de politie gebeld. Naar het schijnt zijn de verschillende secties op de tolwegen qua depannage vergeven aan vaste sleepbedrijven, dus na een half uurtje een politiewagen met blauwe zwaailampen achter me en een veel te kleine takelwagen voor me......de chauffeur (bleek later de eigenaar van het takelbedrijf te zijn) volledig over zijn theewater omdat hij een tweede (grotere) wagen aanmoest rukken, hij de Tesla totaal niet kende, en ik hem niet toestand zelf de MS op de truck te rijden. Op mijn verzoek 40 km naar Aix te rijden naar het Tesla SeC kreeg ik een à commercieel nee en kreeg ik de sneer dat ik van de tolweg verwijderd zou worden en daarmee basta. En zo geschiedde, met het hele gezin in de MS op de takelwagen gevolgd door Politie.
IMG_1876.jpg
IMG_1877.jpg
IMG_1878.jpg
IMG_1879.jpg
IMG_1880.jpg
IMG_1881.jpg


Aangekomen op een achteraf industrieterrein was er geen service meer mogelijk. Afsnauwen en totale tegenwerking was het enige dat we konden krijgen. De MS werd op straat geparkeerd en we konden het uitzoeken. Bah! Wat zijn er toch nare mensen in de wereld. Ook de alarmcentrale kon het takelbedrijf met borgstellingen niet bewegen om ons naar Aix te rijden.

Intussen werd ik door het hoofdkantoor van Tesla te Amsterdam gebeld met de vraag waar we bleven!?
Na mijn verhaal over de klapband gedaan te hebben werd er direct actie ondernomen. Er kwam een takelwagen geregeld door Tesla, een taxi met airco :crying: (betaald door Tesla)en we werden gerepatrieerd naar Aix.
IMG_1884.jpg

Hulde voor Tesla, zo kan het dus ook. Ieder half uur werd gebeld met de vraag of alles lukte, of er zorgen waren en met de mededeling dat men in Aix op ons bleef wachten. 18.45 in Aix.
Daar stond een heel welkoms comité te wachten incluis een vervangende MS en quess what?

Zoek de verschillen :biggrin:

IMG_1887.jpg


Enfin, het lijkt erop dat we met de andere kentekenplaten NOG meer bekijks hebben als we al hadden. De reparatie aan onze eigen Tessie zal wel een poosje gaan duren dus de komende dagen rijden we op z'n Frans.....:crying:

Wordt vervolgd......
 
Wat een verhaal! Je kan het ook goed vertellen overigens. :biggrin:

Ga over 1,5 week naar Italie maar hoop dat dit aan mij voorbij gaat.
Met de Service (van Tesla) zit het in ieder geval wel goed!
Heb m'n banden maar even gechecked net, die zijn nog prima. Mijn servicebeurt is ook na mijn vakantie vanwege de drukte...
 
Eventjes ter info, Nuits St Georges is nu uitgebreid met een tweede tijdelijk staal, Vienne met 8 stalen op parking achter de Ibis (niet meer van voor dus).

Wel opletten in Nuits St Georges en Macon met die tijdelijk staal...de laadstation sta op een ijzeren plaat die net te hoog is en als je te kort bij parkeer, riskeer je uw deur tegen te openen (heb dat mee gemaakt in Maçon :mad:)

- - - Updated - - -

Pech met de MS in Frankrijk deel 2........
Daar stond een heel welkoms comité te wachten incluis een vervangende MS en quess what?

Je hebt meer chance gehad dan ik vorige week waar ik ook met een probleem in Aix zat...mijn swap auto was niets anders dan een BMW reeks 1...en volgens Karim, waren er 6 ingehuurd BMW'kes aan het rond rijden. Het is mega druk momenteel in de SeC van Aix maar goed van hun, de prioriteit wordt gegeven aan de mensen die terug naar het buitenland moeten.

Ben toch wel super blij geweest van de service van Aix...Door de korte tijd dat ze hadden om mijn auto te herstellen, hebben ze gewoon beslist mijn drive unit van voor te veranderen. Ze vonden de oorzaak van het probleem niet. Is ook niet leuk om te rijden met een Dual motor waarvan de motor van voor, de traction controle, de stabilisation controle, de TACC en de regen gedeactiveerd zijn...op deze manier heeft een Carrera 4s mijn racket wel kunnen slaan :mad:. Moest iemand in de buurt van Isle-Sur-Sorgue een witte Carrera 4s met Franse nummerplaat tegen komen, graag hem terug op zijn plaats zetten :biggrin:
 
Eventjes ter info, Nuits St Georges is nu uitgebreid met een tweede tijdelijk staal, Vienne met 8 stalen op parking achter de Ibis (niet meer van voor dus).

Wel opletten in Nuits St Georges en Macon met die tijdelijk staal...de laadstation sta op een ijzeren plaat die net te hoog is en als je te kort bij parkeer, riskeer je uw deur tegen te openen (heb dat mee gemaakt in Maçon :mad:)

... toen Maçon net geopend was, heb ik dat al gemeld bij Tesla, met het verzoek/suggestie om er een rubberen bandje op te zetten.
Jammer dat daar niks mee gedaan is.
 
Pech met de MS in Frankrijk deel 2........
Enfin, het lijkt erop dat we met de andere kentekenplaten NOG meer bekijks hebben als we al hadden. De reparatie aan onze eigen Tessie zal wel een poosje gaan duren dus de komende dagen rijden we op z'n Frans.....:crying:

Wordt vervolgd......

Door eigen toedoen was ik vanmorgen in Aix-en-Provence voor een herstelling (met een perfecte service)
hopelijk wordt de witte Tesla niet van het zwarte doek voorzien. :smile:
IMG_0655.JPG
IMG_0657.JPG
 
Last edited:
Hangt er vanaf waar je naar toe gaat maar uit eigen ervaring heb ik me kunnen beholpen met de gratis laadpalen van sommige Intermarché. Weliswaar is het soms wel een beetje lastig want het laadt maar tegen 100km/u...voor mij was het het ideaal moment om een jogging in de vroeg 's morgens te gaan doen en zo de extra kilo's van de vakantie te compenseren :)

Ikea's kunnen ook een soelaas brengen maar meestal net iets te ver en ook beperkt aan 50km/u...
 
Door eigen toedoen was ik vanmorgen in Aix-en-Provence voor een herstelling (met een perfecte service)
hopelijk wordt de witte Tesla niet van het zwarte doek voorzien. :smile:View attachment 87585View attachment 87586
Dat is ze!! Zou vandaag einde middag klaar zijn; echter rond 2 uur vanmiddag werd ik gebeld dat het voor het weekend niet meer ging lukken. Met een cloon als loaner vind ik dat uiteraard geen enkel probleem!
Beetje off topic wellicht maar aan de service heb ik toch nog wel wat toe te voegen:

Bij mijn loaner zit een Frunk organizer met daarin werkelijke alle kabels en verloopstukken die je maar nodig kunt hebben in Europa, geweldig!!

Ik plan mijn vakanties langs SuC's om zodoende niet te hoeven klooien met pasjes, publiek palen die niet werken etc. Daarom heb ik deze keer voor Frejus gekozen. Veel uitvalsmogelijkheden en iedere dag de kans om snel weer bij te laden.

Op de dag van aankomst echter heb ik toch getracht met de UMC aan 220V te laden hetgeen dus niet lukte. In de tas van de loaner echter zitten 2 schuko's..... 1 voor Europa en 1 voor Frankrijk....

Om Maurice weer even terug te quoten: zoek de verschillen :scared:

IMG_1904.jpg
IMG_1905.jpg


De franse UMC opnieuw in het stopcontact gekozen en quess what? Laden aan 13 ampere!!!

IMG_1955.jpg
IMG_1956.jpg


Vandaag een mailtje uit gedaan naar Tesla Den Haag of ze zowel een franse stekker als een frunk organizer voor me kunnen bestellen;
2 uur later krijg ik een SMS. Als ik mijn MS na reparatie ophaal in Aix en Provence zitten de organizer en de stekker aanwezig zullen zijn.
Kosten? Niets wordt verrekend met mijn "rode stekker tegoed" van € 300,- die ik nog had staan (voor de classic drivers :biggrin:)