Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Mooi verhaal, ik kan me de frustraties met het westfranse laadnetwerk goed voorstellen.

Tip (mosterd na de maaltijd): Graanmarkt 1 in Kortrijk is een 11kW laadpaal (max 50km/h laden), net iets verder links om de hoek heb je een 22kW paal (Graanmarkt 4 op chargemap.com).

Het zou een idee zijn om een appje voor de telefoon te bouwen dat met behulp van de tesla interface continu bijhoudt of de auto nog aan het laden is en anders een alarm geeft... (Ik wou dat ik zelf de tijd had om het te bouwen), dat had je een hoop stress gescheeld.

VisibleTesla kan dat toch in principe? Als je die ergens continu laat draaien kun je instellen dat je een mailtje krijg telkens wanneer het laden stopt (of begint of een bepaalde range bereikt wordt etc.)
 
VT laat ook toe je een mailtje te sturen als hij niet aan 't laden is (bijvoorbeeld 's avonds).

Krijg net een uitnodiging om maandag naar St. Pereuse en Morvant te gaan voor een weekje camping met vrienden. Ligt niet ver van Auxerre. Direct op Tesla superchargers gekeken en van SC Nivelles in België naar SC Appoigny bij Auxerre is het 360 km als je op de routeplanner de kortste weg vraagt. De snelste route gaat via Parijs maar dan is het 486 km en dat haal ik denk ik net niet. De kortste route zou ik moeten halen met eventueel bijladen bij Ikea Reims. Heeft iemand nog tips voor deze route? Kan ik bij Ikea Reims met mijn gewone type 3 laadkabel laden of moet ik allerlei adapters hebben. Lukt waarschijnlijk niet meer om adapters te bestellen want ik wil maandag ochtend vroeg vertrekken. Graag wat tips voor deze reis! Alvast bedankt want verder dan Brussel ben ik nog niet geweest met mijn MS.
 
Morvant blijkt ook Morvan te zijn dus ik heb al een aantal missers gemaakt. Als dat maar goed gaat in Fransenland!

- - - Updated - - -

Bedankt! Is m'n range enquity (schrijf ik dat goed?) weer helemaal over! Met als extra escape Ikea Reims als ik toch de bibbers krijg.
 
Ja ik bedoel wat we in NL hebben. Is dus type 2?

Yup, Type 2. Mode 3 = wijze van laden. (bijvoorbeeld 3x32a kabel)
Type 3(c) is wat ze in Frankrijk veel gebruiken. Kan tot 22kW, en compatibel middels kabel met Type 2, echter heeft nog meer beveiligingsprotocollen dan Type 2. Maar gelukkig komen er steeds meer 43kW laders in Frankrijk en die hebben Type 2, want type 3 kan niet hoger dan 22kW... En Tesla's laden op die 43kW gewoon 11/22kW (afhankelijk of je de optie duo lader hebt)

Maar idd, 360 moet te doen zijn
 
Bas, ik weet wel waarom je geen tijd hebt, je zit continu op dit forum ;-))

:redface: oeps je hebt me betrapt! :smile: Hoe hoger de werkdruk, hoe meer de zucht naar werk ontwijkende activiteiten zoals TMC!

VisibleTesla kan dat toch in principe? Als je die ergens continu laat draaien kun je instellen dat je een mailtje krijg telkens wanneer het laden stopt (of begint of een bepaalde range bereikt wordt etc.)

Ja dat continu ergens laten draaien staat me tegen (voor een niet technisch aangelegd iemand is dat waarschijnlijk een brug te ver - niets ten nadele van VT overigens), ik zou dat graag gewoon aan mijn telefoon overlaten, die staat toch al aan :)