Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand al gehad als je aan einde van de dag van work location de auto in stapt. De Model S vind dan dat ik naar huis toe moet, had zelf geen navi ingesteld maar hij begon zelf dat ik naar huis toe moest. Moet ik dit in de gaten houden aangezien dit wellicht de vrouw is die me dwingt naar huis te rijden, of weet de auto (zonder calendar link) dat ik naar huis toe ga??? Wel apart, maar ook wel weer grappig aangezien de S vandaag gelijk had. Blijkbaar als je ergens tussen 16 uur en 18 uur in de auto stapt, dan ga je naar huis punt.

Dacht in de release notes gelezen te hebben dat indien je werk en thuis adres hebt ingevuld deze altijd op de achtergrond meedraait.
 
@allen
Gisteren ook V6.0 binnen gekregen en geinstalleerd. Alles bekeken en natuurlijk ook de agendafuctie. Ik heb een Samsung Note 4 (volgens mij ben ik hier 1 van de few die niet een Iphone heeft). Ik had begrepen dat deze functie het nog niet zou doen op een android toestel maar eigenwijs als ik ben heb ik het toch geprobeerd. Ik tikte in de App S Planner (agenda app van Samsung) een adres is bij een afspraak en zag vervolgens de afspraak in de Calender app van Tesla. Ik drukte vervolgens op het adres en de nav deed de rest. Vandaag nog wat afspraken in de Note gezet. Het gekke is dat deze vervolgens wel zichtbaar zijn in de Calender app van Tesla maar als ik vervolgens op het adres druk gebeurd er niets meer. Zeer vreemd want hij heeft het gedaan! Iemand hier met een Samsung met dezelfde ervaring?

Vervolg
Inmiddels doet hij het perfect. Had een foutje gemaakt bij het opschrijven van het adres :redface:. Ook keyless starten werkt perfect via de Samsung. Niets te klagen.
 
Last edited:
@Paulw5 blijkbaar leert de auto uit de historie wat je van plan bent. Na update naar V6.0 stapte ik 's morgens in de auto om maar het werk te gaan en kreeg toen de melding dat er een 11 minuten snellere route naar 'Work' was. Dat klopt ook, ik rijd altijd een iets langere route met minder kruispunten en verkeerslichten. Ik rijd er normaal gezien zonder navigatie heen en de calender was leeg. Er zit een bepaald lerend effect in de auto?


Wel knappe historie met eerste dag on route met v6. Maar op zich wel grappig, eens kijken wat hij nog meer kan.
 
Hier ook een Android telefoon (Xiaomi MI2) en daar werkt de agenda ook prima mee. Alleen geen notificaties over het laden.

@allen
Gisteren ook V6.0 binnen gekregen en geinstalleerd. Alles bekeken en natuurlijk ook de agendafuctie. Ik heb een Samsung Note 4 (volgens mij ben ik hier 1 van de few die niet een Iphone heeft). Ik had begrepen dat deze functie het nog niet zou doen op een android toestel maar eigenwijs als ik ben heb ik het toch geprobeerd. Ik tikte in de App S Planner (agenda app van Samsung) een adres is bij een afspraak en zag vervolgens de afspraak in de Calender app van Tesla. Ik drukte vervolgens op het adres en de nav deed de rest. Vandaag nog wat afspraken in de Note gezet. Het gekke is dat deze vervolgens wel zichtbaar zijn in de Calender app van Tesla maar als ik vervolgens op het adres druk gebeurd er niets meer. Zeer vreemd want hij heeft het gedaan! Iemand hier met een Samsung met dezelfde ervaring?

Vervolg
Inmiddels doet hij het perfect. Had een foutje gemaakt bij het opschrijven van het adres :redface:. Ook keyless starten werkt perfect via de Samsung. Niets te klagen.
 
Hier snap ik als semi kleurenblinde echt geen snars van, al die (voor mij) onduidelijke kleuren door elkaar.

Wat moet die zwarte lijn bijvoorbeeld betekenen? Is dat mijn automatisch geplande woon-werk route?

In de (alfabetisch ongesorteerde) index van de manual vind ik ook geen legenda of uitleg over het navi-systeem.
bb22c9c4e1fec298841f449a7bf0d6d4.jpg
 
Traffic colors

Google Maps will either show current color-coded traffic conditions on highways and roads where data is available or display a message that data is unavailable.

Green: more than 50 miles per hour or 80 kilometers per hour
Yellow: 25 - 50 miles per hour or 40 - 80 kilometers per hour
Red: less than 25 miles per hour or 40 kilometers per hour
Red/Black: very slow, stop-and-go traffic
Gray: no data currently available
These speeds don't apply to traffic on smaller roads, such as those within cities, which have lower speed limits. For roads smaller than highways, the colors give an indication of the severity of the traffic. Green means that traffic conditions are good, yellow means fair, and red or red/black means poor traffic conditions.

Bron: Google
 
Hier snap ik als semi kleurenblinde echt geen snars van, al die (voor mij) onduidelijke kleuren door elkaar.

Wat moet die zwarte lijn bijvoorbeeld betekenen? Is dat mijn automatisch geplande woon-werk route?

In de (alfabetisch ongesorteerde) index van de manual vind ik ook geen legenda of uitleg over het navi-systeem.



8% van de mannen is in meer of mindere mate kleurenblind. De meest voorkomende vorm is rood-groen kleurenblindheid.
Dit is het geval bij 5% van de mannen. Tot deze groep behoor ik.
Hoewel ik rood en groen best uit elkaar kan houden is het onderscheiden van de rode en groene lijntjes op het navigatiescherm voor mij onmogelijk.
 
8% van de mannen is in meer of mindere mate kleurenblind. De meest voorkomende vorm is rood-groen kleurenblindheid.
Dit is het geval bij 5% van de mannen. Tot deze groep behoor ik.
Hoewel ik rood en groen best uit elkaar kan houden is het onderscheiden van de rode en groene lijntjes op het navigatiescherm voor mij onmogelijk.

je kunt altijd nog door de voorruit kijken of er file is :rolleyes:
Zou beter zijn als de vorm van de lijn veranderd bij een andere kleur, stippellijn enz.
- - - Updated - - -

Na hier eerder geschreven te hebben dat er voor mij helemaal niets nuttigs in V6 zit nog steeds niets binnen. Men leest het forum dus ook in Fremont:cool:, ik wacht wel op V7...

Het is natuurlijk al lang geleden. Misschien een keer aan een bmw, audi etc rijder vragen wat het kost om een nieuwe navikaart te krijgen...
nog beter, vraag hoe lang het duurt aan iemand met een volvo.....
http://www.reuters.com/article/2014/09/19/us-tesla-motors-software-idUSKBN0HE2HL20140919
 
Last edited:
Waze = google.... dus ik denk bijna dat we waze ook in de Model S hebben zitten. Heeft iemand beide met v6 al vergeleken? Functionaliteiten lijken wel heeeeel erg veel op elkaar

Vandaag nog samen gebruikt tijdens de spits (Amsterdam - Den Haag). Helaas, Waze wist nig altijd snellere alternatieven te bedenken. 5 a 10 minuten reistijd besparing tov Tesla navi. Voorlopig dus nog de iPhone ernaast... :tongue:
 
Ik heb ze ook nog dagelijks naast elkaar; Tesla nav en Waze.

V5 nav was altijd optimistischer in reisduur dan Waze, maar maakte het niet waar.

Nu is V6 pessimistischer dan Waze, maar Waze maakt de kortere reisduur wel waar.
 
Ik rij alleen op Tesla navigatie en gebruik mijn TomTom niet meer. Er zullen zeker verschillende zijn in routes, maar voorlopig bevalt de nieuwe navigatie me heel goed. De berekende timings kloppen redelijk goed en hij stuurt me niet voor de minste file de snelweg af. En als het helemaal vast staat stuurt hij me via secundaire wegen. Hij heeft misschien niet alle afgesloten wegen, daar zal Waze dan weer beter in zijn. Maar voor mij scoort de V6 navigatie een dikke voldoende.
 
Sinds V6 zeer tevreden over de navigatie. Het is inderdaad nog niet het beste systeem maar gisterenavond heeft ie me wel perfect door de kleine antwerpse straatjes gegidst omdat de leien volzaten... Deed ie ervoor niet. Wat ik wel nog graag op de tesla app zie verschijnen : een linkje om de homelink te activeren. Tess slaapt in een aparte garage en nu neem ik nog steeds de opener mee om de garage in eerste instantie te openen... Moest ik die poort nu ook via de app kunnen opendoen, dat zou leuk zijn...
 
Sinds V6 zeer tevreden over de navigatie. Het is inderdaad nog niet het beste systeem maar gisterenavond heeft ie me wel perfect door de kleine antwerpse straatjes gegidst omdat de leien volzaten... Deed ie ervoor niet. Wat ik wel nog graag op de tesla app zie verschijnen : een linkje om de homelink te activeren. Tess slaapt in een aparte garage en nu neem ik nog steeds de opener mee om de garage in eerste instantie te openen... Moest ik die poort nu ook via de app kunnen opendoen, dat zou leuk zijn...

ik heb dit opgelost door de garageopener (die vroeger in de auto lag) in de keuken te hangen. als ik langs de achterdeur buiten ga, open ik de garage. deze is dan net open als ik aan kom.