Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

V6.0 is binnen

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand dit gelezen, ga ik morgen is even uittesten: "When you have an event on your Calendar that will take place within the next hour and has a uniquely specified location, the Model S navigation system will notify you if there is a better route due to traffic, even if you’re not using navigation"
 
Ben je zeker dat je de traffic based info hebt ingeschakeld na de update naar V6.0? (Settings -> Apps -> Navigation -> Traffic based navigation). Ik ben dit weekend 15km om gestuurd voor een klein stukje rood op mijn traject en heb absoluut niet dezelfde ervaringen als jij.

Net gechecked en ja, staat zo ingesteld. Ook weer rit Spijkenisse, Capelle, Rotterdam Centrum, Spijkenisse en TomTom stuurt me van de files af. Aankomsttijd TomTom accurater.... Wel ook wat anderen al hebben gemeld, en wat best irritant is in V6, is de regen die minder hard afremt. Heb nu gewoon paar keer moeten bij remmen terwijl ik normaliter precies uitkom middels spelen met de accelerator. Hoop echt dat ze dit als optie gaan instellen. Milt, veel, fors oid.

- - - Updated - - -

Ik weet niet of de verkeersinfo die op de grote kaart getoond wordt ook afkomstig is uit het Navigon-systeem, of puur van Google komt net zoals die kaarten zelf. In dat laatste geval houdt de routeberekening daar waarschijnlijk geen rekening mee, en baseert ie zich op zijn eigen verkeersinfo. Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs op elkaar te matchen waardoor je op je scherm files ziet die de navigatie niet kent, en v.v.

Het is beter dan wat het was (helemaal geen verkeersafhankelijke berekening) maar het laat qua intelligentie nu nog aardig te wensen over. Vrijdag wilde de navigatie perse dat ik op de ring Antwerpen in drie kwartier file ging staan, in plaats van de filevrije route via de Liefkenshoektunnel te nemen of binnendoor te rijden. Andersom zijn er ook stukjes van 5 minuten file waar ik wél omheen geleid ben.

Ok, je hebt helemaal gelijk. De info welke in op Google Maps zie, is niet gesynced met de navi van de Tesla... Zou wel mooi zijn als dit zou gebeuren.
 
Voorbeeld, vorige week woensdag. Enorme chaos.... TomTom binnendoor, autosnelwegen vermijden. Vrouw heeft ongeveer route Tesla gevolgd met een andere auto, vertrok uur eerder en kwam maar 10 minuten eerder thuis.

270ea64da2e11e8016aeaefbc29990dd.jpg

d8ab3984cbd4793eb94745501cbbb2f9.jpg
 
Wel ook wat anderen al hebben gemeld, en wat best irritant is in V6, is de regen die minder hard afremt. Heb nu gewoon paar keer moeten bij remmen terwijl ik normaliter precies uitkom middels spelen met de accelerator. Hoop echt dat ze dit als optie gaan instellen. Milt, veel, fors oid.

Nog steeds niets binnen, maar ik begin nu toch te overwegen om maar helemaal bij V5.12 te blijven. Er zat al niets nuttigs bij voor mijn situatie, en ik ben wel heel erg gesteld op de regen zoals die nu is.
 
Navigatie soms goed, meestal slecht
De nieuwe navigatie is soms goed, soms onvoorstelbaar slecht.
Gisteren rij ik van De Woude via Purmerend en Hoorn naar Enkhuizen. De navigatie laat me al bij Hoorn afslaan en niet zoals gebruikelijk via de noordelijker afslag naar de West-Frisiaweg.
Ik negeer de navigatie en sta even later ... in de file. De berekende vertraging van een kwartier klopt als een buss.

Op de terugweg is er geen file. Ik rij van Hoorn via Purmerend en Midden-Beemster naar De Woude. De navigatie wil me beslist via Zaandam sturen, een omweg van 40 km. De navigatie houdt dat vol tot één kilometer van mijn huis. Totaal idioot dus. Ik mag hopen dat als er straks nieuwe kaarten zijn dit soort onzin niet meer voorkomt.

IMG_0557.jpg


- - - Updated - - -

Nog steeds niets binnen, maar ik begin nu toch te overwegen om maar helemaal bij V5.12 te blijven. Er zat al niets nuttigs bij voor mijn situatie, en ik ben wel heel erg gesteld op de regen zoals die nu is.

Smaken verschillen, ik vind de geleidelijker regen prima. Vooral als je iemand naast je in de auto had was de standaard regen bij versie 5.xxx bepaald oncomfortabel.
Het klopt dat je wat meer moet remmen, maar dan alleen een laatste stukje met geringe snelheid. Ik schat in dat als je er aan gewend bent en iets eerder je stroompedaal loslaat het effect vrijwel gelijk is.

Smart-raising vind ik een heerlijkheid. Ik moet dagelijks twee ponten passeren met, bij hoog water, soms flinke hoogteverschillen bij het oprijden van de klep van de pont. Dat heeft me wel eens flink wat geschraap van de onderkant opgeleverd. Nu gaat dat automatisch, perfect.
 
Waarom zie ik nu in v6.0 aan de linkerkant van het scherm een lange lijst met alle afslagen? Dat bedekt de hele linkerkant van de kaart.
De aanwijzing welke afslag er over 30 km komt is wat mij betreft volslagen nutteloze informatie.
Dat is inderdaad nieuw. Geen idee wie daarom gevraagd heeft. Ik zou dit submenuutje graag optioneel hebben. Dus zelf uit of aan kunnen zetten zodat je soms een grotere kaart kunt zien.
 
Ik vind de centrering van de kaart ook niet echt dat. Als je rit naar het noorden is zou je huidige locatie helemaal beneden op je kaart moeten staan. Zo heb je een beter overzicht over wat er nog komt.
Maar voor de rest ben ik nog altijd hartstikke blij :)

Ik werd dit weekend zelfs omgeleid omdat er een weg afgesloten was.
 
Last edited:
Vandaag, wederom TomTom veel beter, ben benieuwd als ik nieuwe kaarten heb of het anders zal zijn. Tesla stuurt me gewoon over een dikke rode lijn heen. Later past de Tesla de route aan aangezien ik de TomTom route volg, maar dan stuurt hij me weer over een andere rode lijn. Wel zat TomTom er nu naast qua aankomsttijd ivm de drukte in de Maastunnel.... Tesla kan je niet meerekenen aangezien hij een andere route koos.

7d3125027d8d6871192a0a95c2f9c6ea.jpg

37d1fabb76da18501b04bb7418d74403.jpg

4ee05c310f6678efc176d2b4d6120080.jpg
 
Dat is inderdaad nieuw. Geen idee wie daarom gevraagd heeft. Ik zou dit submenuutje graag optioneel hebben. Dus zelf uit of aan kunnen zetten zodat je soms een grotere kaart kunt zien.

helemaal me eens.. irriteer me er dagelijks aan..volstrekt nutteloze informatie.. zet de navigatie via cancel dan maar weer uit zodat ik hele scherm kan zien.. en dan maar weer aan...