You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Was het ook niet zo dat door sluiting van fabrieken dankzij corona er een forse achterstand in de productie van de hardware 3 is?
Als je het andersom zou doen zou het vervangen veel langer, zo niet eeuwig duren. Is toch logisch dat je eerst de kraan dichtdraait voordat je gaat dweilen. Ik snap het ongeduld echt niet en zou willen zeggen: Wacht gewoon op je beurt en met een beetje geluk is dat pas in Q4 2021 (zie mijn eerdere opmerking over HW 4 die vlak hierboven ook nog wordt gedateerd)Vanzelfsprekend. Een niet geleverde auto is direct marge verlies. Een later geleverde HW3 upgrade bespaart alleen maar geld. Dus alle chips eerst naar nieuwe auto's. Zuur maar waar.
HW3 is ondertussen al bijna 1,5 jaar in productie en ik weet niet of ik hem dit jaar nog krijg. Als de productie van HW4 in Q3 van 2021 start dan is de kans groot dat de retrofits pas eind 2022 of 2023 komen.Ik snap het ongeduld echt niet en zou willen zeggen: Wacht gewoon op je beurt en met een beetje geluk is dat pas in Q4 2021 (zie mijn eerdere opmerking over HW 4 die vlak hierboven ook nog wordt gedateerd)
De communicatie op de webpagina die ik heb meegegeven lijkt me anderzijds erg duidelijk: nog niet beschikbaar, maar verwacht voor Q3 2020.Het gaat niet zo zeer om ongeduld (al natuurlijk spel ermee dat we dan niet "de laatste gadget hebben", maar he, we hebben ook dik voor betaald al!) maar nogmaals om onduidelijke communicatie.
Europa heeft omwille van wetgeving sowieso een hindernis voor FSD, en is bijgevolg geen prioriteit voor de verdeling van nieuwe hardware in bestaande auto's. Daarom dat de VS en nu Canada voorrang krijgen, naast natuurlijk alle nieuwe geproduceerde wagens.Dat iets "simpel" als hardware vervangen in een auto wat al een jaar aangekondigd is (HW3) nog geen duidelijk planning voor is, dat is toch erg jammer. Ik heb echt heel veel begrip en bewondering hoe tesla zijn zaken doet. Echter opgegeven moment ben ik wel een klant die waarde voor haar geld wilt zien
???Dat komt bovenop natuurlijk andere blunders van Tesla wat mijn betref.
Je weet dat die webpagina tot minimaal een maand geleden niet op NL beschikbaar was, en de Engelse tijden "May 2020" riep? En Elon die zei dat ze voor eind 2019 ermee gingen beginnen, wat niet is gelukt? En dat er in Q1 grote ramp up zou komen, wat niet waar bleek. En toen werd geroepen dat voor de zomer alle upgrades zouden beginnen waarna dat in Europa alleen om S/X bleek te gaan?De communicatie op de webpagina die ik heb meegegeven lijkt me anderzijds erg duidelijk: nog niet beschikbaar, maar verwacht voor Q3 2020.
Ja, en nu is ie aangepast.Je weet dat die webpagina tot minimaal een maand geleden niet op NL beschikbaar was, en de Engelse tijden "May 2020"
Hoe wat nou? Onze Model 3 uit februari 2019 heeft ook gewoon HW2.5 hoor.maar in dit concrete geval is mijn Model 3 uit maart 2019 keihard minder functioneel dan een 4 maanden jongere terwijl ik voor die missende functionaliteit eerder heb betaald.
6 weken Elon time = 12 weken in limited beta preview bij de testers. Ik denk dat jij als Europese Tesla eigenaar geen zorgen moet maken dat je HW3-only Autopilot features gaat missen in 2020 omdat je nog 2.5 hebt.En laten we niet vergeten dat over 6 weken (Elon time) volgens Elon de autopilot rewrite komt. Het is evident dat die voor nieuwe features HW3 gaat vereisen. Sec gezien hebben ze dus nog 6 weken volgens hun eigen communicaties om tienduizenden Europese Model 3's te upgraden. En ik ga bijzonder boos worden de dag dat er HW3-only Autopilot features zijn en ik nog 2.5 heb.
Of er zijn wel auto’s geproduceerd maar geen HW3 computers. Dan is er dus een tekort. Redelijk zinloze discussie dus als je geen inzicht hebt in de productie.Auto's bouwen is een veel handjes-intensiever proces dan chips en printplaten, dus ik zou eerder verwachten dat er nu een HW3 overschot zou zijn door alle auto's die er niet mee zijn uitgerust...
Is there any movement to change EU regulations to be less restrictive on autopilot? What I've seen so far is that by law we still can't even have the full "enhanced autopilot" as they have in the US. For example, automatic lane change, keyfob call ... We may never have to navigate the city streets with the law restricting the movement of the steering wheel.
@ivangotti : no, there is no chance this will change as long as the major part of the EU car manufacturers do not have something comparable in the majority of the cars that they produce. Their lobby and influence is too large ...
Die ervaring en ombouw is niet nodig voor de werking van FSD, dus ik verwacht dat HW4 alleen in nieuwe auto's wordt geïnstalleerd.Oh ja en HW4 komt nog aan haha, hopelijk tegen die tijd hebben ze geleerd hoe ze de inbouw ervan moeten plannen en communiceren :-D.
Die ervaring en ombouw is niet nodig voor de werking van FSD, dus ik verwacht dat HW4 alleen in nieuwe auto's wordt geïnstalleerd.
komende maandag al de upgrade gepland staan