Tesla blijft mij de mogelijkheid geven om problemen met de Tesla in kaart te brengen.
Het is jouw auto, dus ze kunnen moeilijk tegen je zeggen dat je er geen meter mee mag rijden. Sterker nog... Ik denk dat Tesla vindt dat de auto hooguit beroerd is, maar niet levensgevaarlijk zoals jij dat stelt.
Ik weet niet of dat slim is van Tesla. Menig autofabrikant had er alles aangedaan om een probleem auto terug te krijgen.
Ik denk niet dat fabrikanten zo happig zijn om een auto terug te nemen. Jij vindt je auto levensgevaarlijk, maar Tesla is die mening blijkbaar niet toegedaan. Aangezien je er in door blijft rijden geef je zelf (impliciet) ook al aan dat het allemaal wel meevalt. Ik ben onderhand wel eens benieuwd hoeveel er onderhand op de teller staat. Allen al met 38x naar het SeC zal dat aanzienlijk zijn.
Ook bij Tesla is het bekend dat het probleem met o.a de temperatuur sensoren niet is op te lossen.
Tesla NL kan het niet oplossen, omdat ze de kennis/kunde ontbreekt. Ik denk als er een paar echte Tesla specialisten naar kijken dat het wel opgelost wordt. Het is een exemplarisch probleem, dus er is iets niet in orde. Als je dat oplost, is het probleem opgelost. Dat zou in dit geval ook eigenlijk moeten gebeuren denk ik, maar Tesla NL heeft die specialisten niet (of ze zijn overbezet).
Aangezien je mijn visie over het "uit zichzelf" optrekken ontkent, neem ik nu maar even aan dat je de auto inderdaad handmatig op auto-pilot hebt gezet. Van andere M3 rijders hoor ik dat dit pas kan als je al rijdt en dan blijft er niet veel anders over dan dat je toch op het stroompedaal hebt getrapt. Ik heb veel drama-verhalen gehoord van Tesla's, maar uit stilstand wegsprintende auto's is volledig nieuw voor mij.
Je hebt melding gemaakt bij de RDW en ik ben benieuwd of die met een verplichte recall gaan komen. Ik verwacht van niet, maar wellicht dat het nog komt.
Als Tesla de auto niet terug wil en ook geen enkele actie heeft of gaat ondernemen, dan blijft de auto in het bezit van een journalist en is deze vrij om erover te publiceren
Een ieder is vrij om daar over te publiceren en daar hoef je geen journalist voor te zijn. Maar als je Tesla tot de enkels gaat afbranden (terecht of niet), dan moet je natuurlijk geen enkele goodwill meer verwachten van Tesla. Ze behoren te doen wat ze wettelijk verplicht zijn, maar ook dat kunnen ze heel lang blijven traineren.
Je schrijft in een eerdere post vandaag "Ik wil wel een oplossing, ik heb dat altijd aangegeven, ik weet alleen niet welke en dat is ook aangegeven aan de advocaat van Tesla en de verkoopafdeling.". Daarvoor schreef je dat je had aangeboden wel een MY te willen (met bijbetaling t.o.v. nieuwe M3), maar absoluut geen andere M3. Tesla is niet verplicht jou een MY te verkopen, dus dan blijven er maar een paar opties over:
- Blijven rijden in de auto en hopen dat er uiteindelijk toch een keer een oplossing komt. In de tussentijd schrijf je regelmatig een artikel over hoe dramatisch onveilig Tesla is, maar dat je er zelf wel in blijft rijden.
- Proberen dat Tesla de auto terugkoopt voor een prijs die voor beide partijen acceptabel is. Nu verwacht ik dat Tesla hier sowieso niet de makkelijkste in is, maar denk dat ze nu helemaal met de hakken in het zand gaan. Wellicht is inruil tegen een MY bespreekbaar tegen bijbetaling (maar daar zal vast een stuk afschrijving bijkomen).
- De auto non-conform verklaren, Tesla de tijd geven het op te lossen en daarna het juridische traject in om de koop te ontbinden. Dat zal ook een langdurig traject worden en gezien de input die je hebt gegeven durf ik ook geen -voor jou- positieve uitslag te garanderen.
- De auto verkopen aan een ander en iemand anders met het probleem opzadelen.
Ik denk dat jij jezelf met je handelen redelijk vast in de hoek hebt gezet. Dat wil je zelf niet inzien en dat is je goed recht. Daarom ben ik ook erg benieuwd naar de afloop en ik hoop voor je dat het spoedig klaar is. Niemand zit te wachten op zo'n drol van een auto...