Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Ai ... zag net bij Baarn (oprit A1 ri A'dam) een zwarte MS *STB** zonder verlichting staan .. twee sleepwagens erbij :/
Hoop dat t goed afgelopen is.
Vraag: Wat te doen bij dit malheur ? Hulp aanbieden of
doorrijden ? (Er stonden al 2 sleepwagens bij)
Sumon
 
Nee, dan nog schakelt alles uit als ik uitstap...denk ik. Zal nog eens dubbel testen.
Werkt niet. Stap maar eens in aan de passagiers kant met sleutel. Schermen gaan uit bij het sluiten van de deuren.

maar in "P" zetten via het scherm werkt wel, ik heb het daarnet nog eens geprobeerd.

Stoppen, rem lossen, "P" op het scherm indrukken, uitstappen ,en alles blijft aan.
Je kan zelfs met de sleutel de deuren vergrendelen en ontgrendelen, maar alles blijft aan.

Dit is ook de camper modus om de verwarming en radio aan te houden als je achterin gaat slapen. Voor meer info, zie Hendrik;)
 
Last edited:
Gisteren vanuit Canadees Niagara Falls terug gereden naar Montreal via de USA. Iets korter en minder druk. Bij de grensovergang weer het bekende vragenvuurtje, dat je maar best naar waarheid kunt beantwoorden:

Q: So who's car is this?
A: A friend from Montreal,we exchanged our house and car with him
Q: OK.... So he is in your house now?
A: Yes
Q: And is your car as nice as this one??
A: Yes -actually no- same Tesla but ours has Autopilot!

Hij wenste ons maar een goede reis verder :D
 
Net terug van de zeer gezellige brunch in Genval.
Er was een Q&A die beantwoordt werd van een hooggeplaatst persoon van USA service departement.
Op een gegeven moment stelde iemand het probleem wanneer de bestuurder de auto verlaat, en er zitten nog medepassagiers in de wagen dat de wagen zich afsluit en de radio en airco gaan uit. Deze man kon hier niet onmiddellijk een oplossing voor verzinnen waarop ik de uitleg deed aan mijn echtgenote hoe je dit kan oplossen.
Zij liet onmiddellijk de microfoon aanrukken zodat ik de oplossing aan de zaal kon vertellen. met een applaus als gevolg:oops:

Dus voor zij die het hier nog niet weten...
Als je de auto in Parking "P" zet via het scherm (via controls) en niet met het knopje op de hendel. Dan blijft de auto open, blijft de radio aan en ook de airco blijft aan! zeker aan te raden bij dit warme weer.;)

Frank, heb je trouwens de twee andere oplossingen gehoord in de zaal??

1. Zet je vrouw achter het stuur
2. Laat ze thuis

( Al kan oplossing 2. voor andere neveneffecten zorgen vrees ik. )
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and MickC
Frank, heb je trouwens de twee andere oplossingen gehoord in de zaal??

1. Zet je vrouw achter het stuur
2. Laat ze thuis
( Al kan oplossing 2. voor andere neveneffecten zorgen vrees ik. )

oplossing 1 is er na 3 jaar nog niet van gekomen, oplossing 2 gebeurd het meest;)
Xavier, ik heb je zien aankomen met de auto, maar daarna heb ik u niet meer gezien.
 
oplossing 1 is er na 3 jaar nog niet van gekomen, oplossing 2 gebeurd het meest;)
Xavier, ik heb je zien aankomen met de auto, maar daarna heb ik u niet meer gezien.

Ik zat bij Peter en Serge aan tafel, 2 tafels meer naar achter dan jouw tafel. Zijn na de Q & A nog wat Tesla's gaan kijken buiten en met een 'forum onbekende' aan de praat geraakt uit Gent, toen zag ik je wegrijden… .

Op terugweg nog wat bijgeladen in Gent. Bij aankomst was het volledig verlaten.
Toen kwam een Brit toe, daar nog 10 minuten mee staan praten; hij moet regelmatig over en weer tussen Oberhausen (D) en South Wales.
Daarna nog even staan praten met Filip Van Dijk-En-Duin ofte D-EN-D hier van het forum… .
 
Als bekend is op je werk dat je Tesla rijder bent (duurt meestal niet lang) krijg je zo nu en dan eens vragen.
Soms uit echte interesse, soms om een beetje te pesten, soms beiden.

Deze beantwoord ik dan altijd met én een eerlijk antwoord én een wedervraag (argumentatie omdraaien). In mijn ervaring de beste manier.

Zo ook vorige week:
"Zeg, hoe vaak moet jij nu eigenlijk je Tesla rebooten? Ik hoor dat [...]".
- "Zo nu en dan, eens in de [..], bijv. als Spotify niet meer inlogt, maar dat kan onder het rijden... Hoe vaak moet jij je onbeperkte Spotify Premium in je auto resetten?"

Of:
"Let je wel op met witte vrachtwagens in laagstaande zon?".
-"Ja hoor, let jij wel op met al het overige verkeer?"
 
Als bekend is op je werk dat je Tesla rijder bent (duurt meestal niet lang) krijg je zo nu en dan eens vragen.
Soms uit echte interesse, soms om een beetje te pesten, soms beiden.

Deze beantwoord ik dan altijd met én een eerlijk antwoord én een wedervraag (argumentatie omdraaien). In mijn ervaring de beste manier.

Zo ook vorige week:
"Zeg, hoe vaak moet jij nu eigenlijk je Tesla rebooten? Ik hoor dat [...]".
- "Zo nu en dan, eens in de [..], bijv. als Spotify niet meer inlogt, maar dat kan onder het rijden... Hoe vaak moet jij je onbeperkte Spotify Premium in je auto resetten?"

Of:
"Let je wel op met witte vrachtwagens in laagstaande zon?".
-"Ja hoor, let jij wel op met al het overige verkeer?"
Wel opletten met Spotify !!
Afgelopen 3 weken in onze andere auto met vakantie ook Spotify geluisterd zonder reset.