Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
En dan eindelijk de Tesla Model S mogen ophalen. 1 jaar oud te gebruiken tot de Model X er is. Schatting: zeker een jaar.
IMG_8423.JPG
 
Leuke Tesla gebeurtenis:
Ik lag op het strand te bakken in de zon, toen ik mensen naast me over auto's hoorde praten. De een was een Amerikaan, uit New York, de ander iemand uit Wales. Ze hadden het over auto's, wat de een reed, wat de ander reed en vooral: wat coole auto's waren. Een aantal merken kwam voorbij tot ze tot de conclusie kwamen dat de Tesla toch wel de beste was. Ze zouden er graag een keer in rijden...

Ik heb me gelijk in de discussie gemengd en me voorgesteld als Nederlandse Tesla rijder. Het gevolg: een grote groep mannen om me heen die me uit gingen horen over het hoe of wat. Ik was gelijk even internationaal ambassadeur :)

Overigens hier op de Dominicaanse Republiek heb ik ze nog niet gezien, maar gezien de brakke stroomvoorziening hier verwacht ik ze ook niet....
 
Dit is er een met een gouden randje.

Deze dagen hoeven we in de vroege ochtend niets en onze oudste, Emma, was bij ons komen liggen, vooral ook om wat tv te kijken.

Stukje conversatie over de Tesla.

(De oplettende lezer weet dat onze Tesla momenteel bij mijn zoon in Oostenrijk is, zie kaartje onder. Trouwens, wie in mei mee is geweest op de roadtrip herkent rechtsboven in het hoekje het hotel met het reuze(n) ontbijt. De Pizzatent en de Biergarten vallen net buiten beeld. Zo, animo gekweekt voor de volgende roadtrip, John)

Terug naar vanochtend. Ze vroeg wanneer de Tesla weer terug komt. Volgend weekend. Dan ga ik de auto van mijn zoon daar omruilen voor de Tesla.

Tijdje stil. Toen een vertederend stemmetje; "Waarom houden mensen zoveel van hun Tesla?"

IMG_0791.jpg
 
Tijdens de feestdagen is natuurlijk bij ettelijke borrels en familie bijeenkomsten de Tesla onderwerp van gesprek geweest. Bij geen van deze gesprekken overigens op mijn eigen initiatief.
Ik merk dat men er met veel interesse naar vraagt en, natuurlijk, zijn er nog allerlei standaard 'ja maar' vragen (die we met gemak kunnen pareren), de houding is steeds opener en minder anti. De laatste twijfels worden vervolgens rigoureus weggenomen met een proefritje.
Zelfs van een aantal familieleden die altijd in de auto business hebben gezeten (merkdealer geweest). Het lijkt erop alsof er, althans in mijn kringen, een kanteling gaande is.

Anyway, een leuk gesprek was met een melkveehouder bij mij in de buurt. Blijkt dat hij 4 cent per kWh betaalt :scared:.
Voor de grap hadden we het erover om maar een leiding te trekken naar mijn laadpunt. Ik betaal hem gerust het dubbele tarief.

Nu dacht ik achteraf, eigenlijk zou daar best een idee in kunnen zitten.
Boeren met lage tarieven, semi-grootschalige lokale opwekking (panelen, biogas?) en in de toekomst energiebuffers (Tesla Powerpacks) zouden zomaar decentrale energieleveranciers van de toekomst kunnen worden voor de omliggende wijken... :confused:
 
Even wat anders: gisteren de film Kingsman (2014) gezien op Filmnet.
Rijdt er ergens midden in de film, héél kort en slechts gedeeltelijk in beeld een zwarte auto weg.
Wij kijken elkaar aan en zeggen tegelijkertijd: "was dat een Tesla?"
Even terug"spoelen" en ja hoor: 't was er een.
Waar je al niet op gaat letten bij een film...:redface::rolleyes: