Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Back on track : Teslagebeurtenissen...

Ik reed Di 10 november 's morgens op de E314 richting Leuven. Onderweg kreeg ik ineens hele scherpe pijnen in mijn buik (bleek achteraf een galblaas steentje te zijn dat losgekomen was en zijn weg aan het zoeken was). Die pijnen waren van die aard dat je onmogelijk nog kon focussen op de weg, dus snel CC aangezet zodat mijn MS zelf reed. Alternatief had geweest op de pechstrook te gaan staan.
De volgende 10 minuten reed mijn MS in de file tot de eerste afrit - terwijl ik me in allerlei bochten aan het wringen was om de pijn te kunnen milderen (tevergeeft).

Afrit genomen met CC (Rotselaar) - gestopt aan carpoolparking en aldaar hulp gebeld.

Zonder CC had ik in het midden van de file op de pechstrook moeten staan - een pak minder evident om hulp ter plaatse te krijgen. Dankzij CC geraakte ik nog van de autostrade af naar een veiligere carpoolparking.

Eindresultaat van dat galblaassteentje was een ferme Pancreatitis - maar dat is een ander verhaal....
 
Vandaag twee maal aangesproken geweest door enthousiaste medeburgers, de eerste kwam zelfs op mijn raam aankloppen toen ik wou vertrekken: "Is dat nu zo'n elektrische auto? Hoeveel kilometer kun je nu rijden met de batterij? Is het een gehuurde batterij? Ben 69 jaar en eigenlijk best wel jaloers; zo'n dure auto zal ik nooit meer kunnen kopen... "
Die man beetje klaarheid verschaft in de materie en hij vertrok met een grote smile naar zijn eigen auto.
 
Vandaag twee maal aangesproken geweest door enthousiaste medeburgers, de eerste kwam zelfs op mijn raam aankloppen toen ik wou vertrekken: "Is dat nu zo'n elektrische auto? Hoeveel kilometer kun je nu rijden met de batterij? Is het een gehuurde batterij? Ben 69 jaar en eigenlijk best wel jaloers; zo'n dure auto zal ik nooit meer kunnen kopen... "
Die man beetje klaarheid verschaft in de materie en hij vertrok met een grote smile naar zijn eigen auto.

Super, X.

Volgende keer een ritje aanbieden. :)
 
Vandaag bij de Tesla fabriek in Tilburg geweest. Erg leuk om te zien hoe het er daar aan toe gaat.
Wat me met name opviel is het kennisniveau van de meeste tesla eigenaren die er ook waren. Die tips op een tesla wikipedia pagina is echt zeer gewenst. Dat een SUC geschakeld uit A en B bestaat wisten bijvoorbeeld een aantal niet (en dus snel vs langzamer laadt).
Hoeveel ik in 2 jr geleerd heb via dit forum lijkt echt erg veel te zijn, maar de meeste eigenaren lezen dit forum denk ik niet.
Nog even on topic, die ludicrious mode en AP is ook wel erg leuk.
 
Ik heb vandaag een wordpress template aangeschaft voor een mooie wiki. Binnenkort installeren en dan kan deze gevuld worden.

Is er, buiten de Wordpress template, ook al nagedacht over hoe de informatie ingedeeld wordt zodat we deze ook makkelijk kunnen terugvinden? Als dat al besproken is, zal ik me er verder niet mee bemoeien en gewoon netjes wachten op het resultaat van de noeste arbeid. :wink:
 
Ik heb vandaag een wordpress template aangeschaft voor een mooie wiki. Binnenkort installeren en dan kan deze gevuld worden.

Laat het maar weten, dan spreken we heel snel even af.

Wat de inhoud betreft denk ik dat we moeten beginnen met de meest basic zaken zoals inderdaad laden, thuis, laadpaaltjes onderweg, Suc en ervaringen wat bereik betreft met uitleg trippredictor etc.

Het moet hapklaar blijven "on the surface" maar voor wie dieper wil wat info betreft moeten er poortjes zijn.

Wat het niet moet worden, is een soort van handboek soldaat ;0

Wiki als uitgangspunt is mooi maar we moeten opletten niet teveel te waaieren. Maar het komt wel goed.

Overigens kwam ik op het idee omdat ik voor ons team (inmiddels bijna 30 letselkantoren) een gezamenlijke presentatie aan het maken ben, oplevering rond de Kerst (hoop ik) en waarin ook een informatiecentrum komt (Letselbase) en daar worstel ik met de goede opzet. Maar startpunt is vergelijkbaar.

Letselteam


(.nl hebben we ook maar dat komt er straks bij als hij echt viral gaat) Gezien de achtergrond van een aantal van jullie zal ik denk ik nog wel eens aankloppen voor wat advies ;)
 
Mag ik misschien voorstellen om een soort legenda aan te leggen van alle vakjargon met afkortingen? Me in het begin suf lopen zoeken wat de afkortingen SOC, SUC, SEC en zo betekende ofwel alle afkortingen voluit te gaan schrijven. Inmiddels ben ik al wat wijzer.
 
Ik heb vandaag een wordpress template aangeschaft voor een mooie wiki. Binnenkort installeren en dan kan deze gevuld worden.
Jij zou je toch minder met het forum bemoeien, druk op de zaak, poepluiers van de kleine, slapeloze nachten........bloed kruipt waar.........geef maat toe : je mist ons !
Of je bent bang dat iemand over jou aantal posts heen gaat, wat ik nooit zal zijn haha
 
Kan je ipv een site van wordpress daar niet beter een wiki voor nemen zoals confluence van atlassian?

Dit is nu juist niet wat ik in gedachten had toen ik met het voorstel kwam. We hebben het forum waar iedereen aan mee kan doen maar wat er niet is is een eenvoudige website, wellicht wat klassiek van opzet, waar men informatie kan vinden die de ervaren rijders daar hebben neergezet over de meest voorkomende onderwerpen. Niet dus om groepen te laten samenwerken.

Of zit ik er nu naast?

- - - Updated - - -

Mag ik misschien voorstellen om een soort legenda aan te leggen van alle vakjargon met afkortingen? Me in het begin suf lopen zoeken wat de afkortingen SOC, SUC, SEC en zo betekende ofwel alle afkortingen voluit te gaan schrijven. Inmiddels ben ik al wat wijzer.

Dat komt er ook maar dat is vooral jargon op het forum omdat het minder typen is. Op de nieuwe site noemen we het Supercharger etc. en bij het verwijzen naar het forum komt dan inderdaad een lijstje met tips waaronder de afkortingen.
 
Gisteren vlak onder de rivieren geweest bij de directeur van een bedrijf daar.
Hij vroeg zich af of hij aan het einde van het gesprek een ritje in de Tesla kon maken.
Hij had er al vaker op afstand naar gekeken en was benieuwd hoe dat nou was.
Ik heb hem er wat meer van verteld en hem daarna even achter het stuur laten plaatsnemen.
Maar niet voor hem te waarschuwen dat er daarna geen weg meer terug is.
Mijn standaard uitdrukking is dan meestal: "u bent voor de rest van uw leven verpest, dit is met niets te vergelijken".
Exact hetzelfde als ik iemand een villa voor een vakantie in Bali verhuur. :smile:
Het ritje begon rustig, maar op een mooi recht stuk met geen verkeer heeft hij de auto even echt aan de tand kunnen voelen.
En tsjaa, die gaat volgens mij nu kijken hoe het met zijn bestaande lease-contract zit.
Hij was verbluft en compleet van de kaart. :rolleyes: