Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
I agree! Het was een behoorlijke hoop herrie dat hij stond te maken! En mijn vrouw binnenin was zich amper van iets bewust...

Mijn vrouw bleef tijdens een kort wandelingetje in de MS achter. Al gauw ging het alarm af. Ik had de keyfob in mijn zak. Zo lang ze rustig bleef zitten, niks aan de hand. Toen ze de rechter portier opende was er direct alarm.
Toen ze de deur weer sloot bleef het alarm toch behoorlijk lang doorgaan. Ze vond het ook in de auto een flink lawaai.
Zoals altijd interesseerde het niemand ook maar iets. Alarminstallaties zijn dus feitelijk vrij waardeloze installaties.
 
Gisteren even in de "fabriek" geweest voor een storingsmelding. Loopt er een medewerker van Tesla naar buiten, gaat uitgebreid naar mijn auto kijken en zelfs op zijn knieën zitten om alles op hem in te laten werken. Vervolgens komt hij terug: " is die van u?"

Ik vermoedde een groot probleem.... Waarom zou hij anders zo uitgebreid de wagen in zich opnemen? Zegt hij: "wow, deze is zo bijzonder, ik heb hem pas 1 keer gezien en dat was in Fremont. Dit is echt een van de mooiste combi's die er zijn en ze zijn zeer zeldzaam".

Mijn dag kon niet meer stuk. En nou niet zeggen dat ze die Belg hebben ingehuurd om dat bij elke bezoeker te doen ;)

PS: ik heb een bruine, met donker interieur en donkere turbinevelgen (19"). Met het zonnetje van gisteren ziet hij er op zijn best uit.
 
Laatst, langzaam oprijdend, maar ietsje sneller dan een auto naast mij. Woww een heel knappe dame, vriendelijk lachend naar mij.
Zit er dan toch nog wat charme in mij........? Enkele seconden later, schuin ervoor kijk ik in mijn achteruitrijspiegel, daar komt de IPhone tevoorschijn en gaat ze foto's van de auto maken. Ach wat haal ik mij ook in mijn hoofd, het is wel duidelijk wie de meeste charme heeft van ons twee, Tessie of ik.. Weer op aarde aangeland! :redface:
 
Laatst, langzaam oprijdend, maar ietsje sneller dan een auto naast mij. Woww een heel knappe dame, vriendelijk lachend naar mij.
Zit er dan toch nog wat charme in mij........? Enkele seconden later, schuin ervoor kijk ik in mijn achteruitrijspiegel, daar komt de IPhone tevoorschijn en gaat ze foto's van de auto maken. Ach wat haal ik mij ook in mijn hoofd, het is wel duidelijk wie de meeste charme heeft van ons twee, Tessie of ik.. Weer op aarde aangeland! :redface:

Volgende dit dan toch maar eens proberen, Maarten? Dan kun je een goede a/b test doen. ;)
rygyrary.jpg


P.S. Hiermee is dan de belofte ingelost om de foto te plaatsen :)
 
Gisteren netjes aan 90 km/u aan het tuffen (want anders produceert mijn Model S teveel smog, zegt de regering) op het rechtervak van de autosnelweg. Zie ik een fossiel ding komen aanstuiven links van mij. Als hij ter hoogte van mij komt, gaan plotseling alle remmen dicht. Nu, dat ben ik al vaak tegen gekomen, dus je went eraan, die vragende gezichten die naar je kijken met een mimiek van "Wat is DAT voor een auto???".
Alleen was die van gisteren blijkbaar vergeten van eerst in zijn achteruitrijspiegel te kijken vooraleer hij op zijn rem stond, want anders zou hij gezien hebben dat er nog een ander fossiel ding aan dezelfde rotvaart hem aan het volgen was. En die verwachtte blijkbaar niet dat zijn voorganger ineens en zonder zichtbare reden (als je het spotten van een Tesla even niet als dusdanig bestempelt) alles zou dichtgooien.

Resultaat?

Juist! Een knal, en nog wat meer fijn stof dat plotseling het leven zag...

P.S. voor wie het interesseert: 150 km autosnelweg aan 120 km/u = 240 Wh/km, aan 90 km/u = 195 Wh/km!
 
Last edited:
Gisteren netjes aan 90 km/u aan het tuffen (want anders produceert mijn Model S teveel smog, zegt de regering) op het rechtervak van de autosnelweg. Zie ik een fossiel ding komen aanstuiven links van mij. Als hij ter hoogte van mij komt, gaan plotseling alle remmen dicht. Nu, dat ben ik al vaak tegen gekomen, dus je went eraan, die vragende gezichten die naar je kijken met een mimiek van "Wat is DAT voor een auto???".
Alleen was die van gisteren blijkbaar vergeten van eerst in zijn achteruitrijspiegel te kijken vooraleer hij op zijn rem stond, want anders zou hij gezien hebben dat er nog een ander fossiel ding aan dezelfde rotvaart hem aan het volgen was. En die verwachtte blijkbaar niet dat zijn voorganger ineens en zonder zichtbare reden (als je het spotten van een Tesla even niet als dusdanig bestempelt) alles zou dichtgooien.

Resultaat?

Juist! Een knal, en nog wat meer fijn stof dat plotseling het leven zag...

P.S. voor wie het interesseert: 150 km autosnelweg aan 120 km/u = 240 Wh/km, aan 90 km/u = 195 Wh/km!

Je bent dus gewoon de oorzaak van een ongeluk !

LOL
 
Gisteren netjes aan 90 km/u aan het tuffen (want anders produceert mijn Model S teveel smog, zegt de regering) op het rechtervak van de autosnelweg.

P.S. voor wie het interesseert: 150 km autosnelweg aan 120 km/u = 240 Wh/km, aan 90 km/u = 195 Wh/km!

Dat is een relatief hoog verbruik, zeker bij de huidige al wat hogere temperaturen. Ik verbruikte op 4 februari bij 120 km/u 235 wH/km en bij 90 km/u 187 wH/km. Dit bij 7 gr. C en 21" Continental zomerbanden.
Mogelijk is het asfalt van mindere kwaliteit en had je wat wind tegen? Met welke banden en wielen rij je?
 
Dat is een relatief hoog verbruik, zeker bij de huidige al wat hogere temperaturen. Ik verbruikte op 4 februari bij 120 km/u 235 wH/km en bij 90 km/u 187 wH/km. Dit bij 7 gr. C en 21" Continental zomerbanden.
Mogelijk is het asfalt van mindere kwaliteit en had je wat wind tegen? Met welke banden en wielen rij je?

Ik heb ook de 21". Maar je andere factoren spelen hier ten volle. Je hebt wellicht al wel eens iets gehoord over de legendarische (slechte) staat van Belgische autowegen? Bovendien heb ik de MS nog maar een drietal weken, dus wordt er nu en dan al eens stevig opgetrokken. En tenslotte zijn het hoofdzakelijk kilometers in de heuvelachtige Ardennen.
Ik maak me dus voorlopig nog geen zorgen over dat verbruik :wink: