Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen vrijdag hebben mijn kinderen en ik bij Van der Valk smakelijk gelachen om een Opel Ampera rijder die verwoedde pogingen deed zijn auto met een Supercharger op te laden. Wij hadden goed zicht vanaf ons tafeltje op de laadpunten en onze fijn ladende Tesla. Net toen wij op het punt stonden om hem bij te praten over hoe de SUC's alleen voor Tesla's bedoeld zijn, gaf hij het op en zette hij z'n auto elders neer.
 
Afgelopen vrijdag hebben mijn kinderen en ik bij Van der Valk smakelijk gelachen om een Opel Ampera rijder die verwoedde pogingen deed zijn auto met een Supercharger op te laden. Wij hadden goed zicht vanaf ons tafeltje op de laadpunten en onze fijn ladende Tesla. Net toen wij op het punt stonden om hem bij te praten over hoe de SUC's alleen voor Tesla's bedoeld zijn, gaf hij het op en zette hij z'n auto elders neer.
Tja..die Ampera rijders...ik was er met eentje op vakantie (mijn vrouw [emoji3] ). Dat levert dit soort gebeurtenissen op:
uploadfromtaptalk1438591374953.jpg
 
De afgelopen week met de eigen Tesla in rainbow wrap mogen rondrijden. Dit viel, helemaal niet toevallig samen met de Amsterdam Pride. Een van de hoogtepunten was het voorrijden in de Pride walk op donderdag waarbij het gemak om met 2km/u te kunnen rijden is opgevallen en de stereo op 11 keihard door de straten klinkt. Allemaal standaard (optie) in de MS, ook geen gedoe met rare boxen op de auto. Daar konden de Dykes on Bikes (Lesbiennes op te zware motoren) niet aan tippen, ze vielen bijkans om.

Zowat iedereen maakt een fotootje van de Tesla of poseert er mee. Op zaterdag en zondag een reeks van artiesten (niet allemaal topartiesten of beetje vergane glorie) van hotels/stage opgehaald en weggebracht. De dames van Baccara, Sorry I'm a lady, herinnert u zich deze nog? waren ook heel erg enthousiast en namen dit kiekje voor hun eigen verzameling.

Op de Stadhouderskade stapt een Fransman voor mij bij het stoplicht spontaan uit de auto om foto's en een praatje te maken. En in plaats van de middelvinger heel veel opgestoken duimen gezien! In dit weekend meer vragen van voorbijgangers beantwoord dan in het afgelopen jaar. En steeds weer fotootjes maken, met hele groepen tegelijk soms.

Aanbevolen als je tekort Tesla aandacht krijgt, zo'n wrap.
1513217_1119431164738997_1577932406255643013_n.jpg
11817230_1119431138072333_4076556900580805276_n.jpg
 
Dat klopt. Ik liet mij echter verrassen en de invoegstrook bleek te kort.

Daarbij komt dat de acceleratie tot 100km/u van de i3 niet erg indrukwekkend is. Echter het karakter van een EV tov een ICE (afgifte van het vermogen) maakt dat de acceleratie tot zeg 50km/u dat wel is.

Ja dat klopt.
Ik rij sinds sinds 03/14 met een I3 .
De acceleratie vanuit stilstand tot ong 60 km/h is indrukwekkend, zodat zelfs sportwagens zoals bvb een Porsche verrast zijn bij de start :tongue:, daarboven halen ze me natuurlijk makkelijk in....:crying:.
Met mijn 85D die ik volgende week afhaal zal het al moeilijker worden om me in te halen :biggrin:
 
e3f1565b259661af5e47775cbf521b37.jpg

Tsja. Je moet goed kijken maar onder deze bloemenzee zit toch echt n Tesla verstopt. Verderop stond erbij eentje weggewerkt. Was op de boulevard van Noordwijk vandaag. Een paar dagen lang was er een bloemenspectakel. Werden vooral van de Tesla's en RR veel foto's gemaakt en dat was niet alleen vanwege de bloemen!
 
Ik ben een rustige rijder. Maar zo af kan ik het niet laten om te tonen, waartoe de Tesla in staat is. Zo ook gisterenochtend toen ik zowaar eens vooraan stond bij het laatste stoplicht bij Paalgraven (Oss), om vervolgens de snelweg richting Eindhoven op te gaan. Er kwam een motorrijder naast me staan, die had er duidelijk zin in getuige zijn agressieve manier van aan komen rijden. Er kwam zelfs nog een tweede motorrijder tussen ons in staan. Leuk!! Stoplicht op groen, meteen al 15 meter voorsprong op de eerste motorrijder, de tweede haakte meteen al af. Die zag de bui al hangen. :wink: De eerste deed er echt alles aan om me voorbij te komen, maar dat lukte bij lange na niet. Op de snelweg gewoon weer de cruise op 122. Motor komt me vol voorbijgereden, me niet aankijkende met een gefrustreerd cynisch duimpje omhoog. Wat een machine die Tesla! Ook na 65.000 km vind ik het nog steeds niet te bevatten. En voor de duidelijkheid, ik heb 'slechts' een clasic S85.
 
Je moet wel weten wat voor een motor naast je staat, lukt zeker niet bij alle motoren [emoji51]

Inderdaad. Kon zo snel niet zien wat het was. Ik denk wel dat je met een P90D ludicrous mode bijna elke motor rijder de baas bent.

- - - Updated - - -

Bij mij komen ze altijd voor mij staan. Er op en er over? ;-)

Oh ja!! Ook ooit gehad. Ergernis! Aan ons dus om die mentaliteit te veranderen. Erop en erover? Ik zeg yes! :biggrin:
 
Oh ja!! Ook ooit gehad. Ergernis! Aan ons dus om die mentaliteit te veranderen. Erop en erover? Ik zeg yes! :biggrin:

Als ze dat bij mij doen zet ik hem in Insane mode en ga ik voor de totale vernedering. :tongue:
Ze gaan wel aan de kant als ze voelen dat er iets niet klopt.
En dan proberen ze nog tevergeefs alles uit de kast te halen door als een gek toeren te maken.

Wel wat afstand houden in het begin om er inderdaad niet bovenop te zitten, ook wanneer ze tussen 2 wagens in staan aan het stoplicht. Meestal verwachten ze niet dat ze niet de snelste weg zijn.
 
Gisteren op de Keizersgracht vrouw en dochter voor het hotel opgepikt. Op de rijbaan gestopt, trunk en portieren open, inladen en instappen, beetje in de weg voor alles wat er langs wil met de breedte van de MS, maar alles bij elkaar max 90 sec. Toch genoeg om een misnoegd kijkende dame tegen een ander te horen "smalen "ach, Tesla-rijder he..."

Hebben we zo´n reputatie??

(Intussen blijf ik verbijsterd over hoe fietsers zich daar gedragen, knallen overal keihard voorbij en schelden op alles wat een beetje op hun pad komt, al lopen er 700.000 toeristen door de stad...)
 
Last edited: