Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla gebeurtenissen

This site may earn commission on affiliate links.
Ook wij kunnen teasen.

Naar aanleiding van een congres van afgelopen donderdag maakte ik een bijdrage op Linkedin met deze passage:

Schermafbeelding 2014-10-04 om 15.16.13.png




Ik gebruikte het ook tijdens de paneldiscussie waarop één van andere deelnemers vroeg waarom ik zonodig de Tesla wilde zijn. Hierop gaf iemand in het gehoor de opmerking "Ga maar in de parking kijken."

Hij werkt ook voor me als hij staat te slapen (ahum, in dit geval 11.5 km/uur te laden:)
 
5 december is zo'n speciale dag
waarop er niets fout gaan mag.

De Sint was al een tijd hard aan het werken
maar Emma en Hannah mochten dat natuurlijk niet merken.

De berg cadeautjes groeide gestaag
en dat leidde onvermijdelijk tot de vraag:

"Waar kan ik ze zolang uit het zicht bewaren
totdat ze ze vanavond bij de voordeur in kunnen klaren"

Sint dacht: Twee grote zakken vol met pakjes,
dat maakt zeker diepe indruk strakjes.

Samen met Tes smeedde Sint in de garage een complot
"Doe ze maar in mijn trunk, want die gaat op slot."

"Gaat dat wel passen?" speelde door Sint's gedachten
maar het antwoord laat niet lang op zich wachten.

Wat meewarig zie je Sint bij de nauwelijks gevulde trunk staan
"Heb ik hier zo mijn best voor gedaan?"

Als Piet en Sint dit hadden geweten,
dan hadden de cadeautjes voor de hele straat hier nu in gezeten.

zwartepiet.jpg
IMG_4022.JPG
IMG_4021.JPG
 
Die was te verwachten...:tongue:

Tsja, had ook opmerking kunnen maken aangaande "te groot" maar met dochters enzo zou dat weer in het verhaal... Ach ja.

Maar mijn dochter vindt de S te groot, en mijn vrouw heeft er geen problemen mee. (Niet dat ze er geregeld in rijd of zo, wenst vooral gereden te worden)

Dochter heeft afgelopen week net haar nieuwe SLK even in een parkeergarage aan de zijkant voorzien van een extra aerodynamisch gleufje zeg maar.... Dus best wel prima dat ze de S te groot vindt.
 
Last edited:
deze middag aan de SuC in Aartselaar:
voor we daar aan kwamen, had ik met mijn echtgenote afgesproken om tijdens het laden, bij schoenen Torfs te gaan kijken voor schoenen voor het huwelijk.

terwijl ik de auto aande SuC aankoppelde, kwam er een koppel met een BMW opgereden en ze gingen aan het raam van de toonzaal loeren.
Ik (met mijn tesla-jas aan natuurlijk) samen met mijn echtgenote op weg naar de schoenwinkel. aan het hek zei ik tegen haar: :wink:ga maar al verder, ik moet die mensen wat uitleg geven
Ik tegen die mensen. goeiemiddag, ook zin in een tesla gekregen?
zij: ja meneer, mogen we u enkele vragen stellen?
ik: natuurlijk, geen probleem
zij: we hebben onlangs met één van uw collega's een proefrit gemaakt maar zitten toch met nog een aantal vragen
ik: eu, ik werk niet voor tesla, ik ben klant
zij : oei, sorry we dachten met die jas?
ik: Ha, ik ben superfan van het eerst uur. laat uw vragen maar komen, ik denk dat ik de meeste wel kan beantwoorden.

in grote lijnen kwam het er op neer dat hij ongeveer 40 km per dag moest doen en dat hij stond te twijfelen tussen een tesla en een BMW X5.
mijn slotbetoog was. dat tussen deze keuze niet moest getwijfeld worden en gewoon de tesla kopen.
ondertussen kreeg ik gedurig sms-jes vanuit de schoenwinkel, maar ik had geen tijd om daar op te antwoorden.
na een gesprek van een 20 tal minuutjes en de auto aan alle kanten getoond te hebben bedankte de man me voor het gesprek, en zei dat hij nu redelijk overtuigd was.

in de schoenwinkel stonden ondertussen een selectie van 6 paar schoenen klaar waarvan ik er 2 paar gekocht heb.
Terug aan de SuC, konden we direct vertrekken.
Iedereen blij dus:smile:
 
Een aantal weken geleden toen ik de S in de wasbox stond te wassen werd ik ook aangesproken door een tweetal vriendelijke heren die nieuwsgierig de wasbox inkeken. Tijdens het inschuimen begonnen ze de gebruikelijke vragen te stellen (zit er écht geen benzinemotor meer in, hoever kan íe, wat een gigantisch scherm, etc, etc, etc). Uiteraard heb ik de heren even vriendelijk te woord gestaan en het een en ander laten zien. Het zal zo 20 minuten hebben geduurd. Echter zat mijn e-key (betaalsysteem in de wasbox) nog in het apparaat, en was ik vergeten het huidige programma te pauzeren. Resultaat: 10 Euro *down the drain* :redface:

Ah well. Het was voor de goede zaak... :biggrin: